Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Bart De Wever begrijpt niet dat restaurants moeten sluiten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255839)

Blue Sky 28 oktober 2020 21:24

Bart De Wever begrijpt niet dat restaurants moeten sluiten

De Wever, volgens wie het ecologisch nog nooit zo goed is gegaan als vandaag de dag, begrijpt nu ook niet waarom restaurants moeten sluiten.

Misschien kan hij eens een kijkje gaan nemen in onze ziekenhuizen.

https://www.gva.be/cnt/dmf20201018_93111624

Vette Pois(s)on 28 oktober 2020 21:28

ziekenhuizen liggen vol met cafebazen, koks, obers, wc madammen en plongeurs

Rudy 28 oktober 2020 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9498137)
De Wever, volgens wie het ecologisch nog nooit zo goed is gegaan als vandaag de dag, begrijpt nu ook niet waarom restaurants moeten sluiten.

Ik kan Bart De Wever begrijpen.
Restaurants zijn geen cafés. Het zijn eetgelegenheden met een drankje.
Als cafés moeten sluiten dan nemen de restaurants de taak van de cafés over.
Spijtig, maar wel menselijk.
Als restaurants moesten doen wat ze altijd hebben gedaan dan was of is er geen reden om restaurants te sluiten.

orfeus5412 29 oktober 2020 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9498183)
Als restaurants moesten doen wat ze altijd hebben gedaan dan was of is er geen reden om restaurants te sluiten.

"Dur de comprenure"
Wanneer 2 mensen aan een tafel zitten en praten met elkaar kan het virus overgaan en is de besmettingsketen een feit. En juist dat moet onderbroken worden.

patrickve 29 oktober 2020 06:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 9498345)
"Dur de comprenure"
Wanneer 2 mensen aan een tafel zitten en praten met elkaar kan het virus overgaan en is de besmettingsketen een feit. En juist dat moet onderbroken worden.

Waarom moet dat onderbroken worden ? Denk je dat die besmetting dan niet later zal plaatsvinden ?

Dadeemelee 29 oktober 2020 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9498144)
ziekenhuizen liggen vol met cafebazen, koks, obers, wc madammen en plongeurs

Bestaan er maskers die eten doorlaten en virussen tegenhouden?

Kaal 29 oktober 2020 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9498137)

Ik begrijp het ook niet dat die moesten sluiten.

En je hebt de causaliteit tussen restaurants en zieke mensen in het hospitaal niet aangetoond.

De Rode Willem 29 oktober 2020 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 9498647)
Ik begrijp het ook niet dat die moesten sluiten.

En je hebt de causaliteit tussen restaurants en zieke mensen in het hospitaal niet aangetoond.

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/...cid=mm6936a5_x

Rudy 29 oktober 2020 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9498403)
Waarom moet dat onderbroken worden ? Denk je dat die besmetting dan niet later zal plaatsvinden ?

Spreiding wordt belangrijk als je met een capaciteitsprobleem zit.

patrickve 29 oktober 2020 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9498756)
Spreiding wordt belangrijk als je met een capaciteitsprobleem zit.

Ja, raar dat we dat vorige zomer niet hoorden, dat de overcapaciteit toen gebruikt moest worden.

ViveLaBelgique 29 oktober 2020 12:42

Bart De Wever lijkt ook niet meer te begrijpen wanneer hij kan spreken en wanneer hij beter zijn mond houdt.

Hij is duidelijk op zijn retour.

De schoofzak 29 oktober 2020 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 (Bericht 9498345)
"Dur de comprenure"

Mijn heksie perfeksie en ikzelf wisselen 24/24 7/7 ongeveer alles uit wat hygiënische mensen maar kunnen uitwisselen.

Maar eens gaat eten op restaurant, of tijdens een fietstochtje een dame blanche op een terras ..... gij begrijpt dat dat verboden moet worden?

Rudy 29 oktober 2020 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9498788)
Ja, raar dat we dat vorige zomer niet hoorden, dat de overcapaciteit toen gebruikt moest worden.

Ooit in een hospitaal gelegen tijdens een hete zomer ?
Je stikt gewoonweg van de warmte :-)

patrickve 29 oktober 2020 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9498814)
Ooit in een hospitaal gelegen tijdens een hete zomer ?
Je stikt gewoonweg van de warmte :-)

Vooral als je ventillatoren verbiedt en daar een paar duizend mensen mee doodt...

Anselmo 29 oktober 2020 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9498797)
Mijn heksie perfeksie en ikzelf wisselen 24/24 7/7 ongeveer alles uit wat hygiënische mensen maar kunnen uitwisselen.

Maar eens gaat eten op restaurant, of tijdens een fietstochtje een dame blanche op een terras ..... gij begrijpt dat dat verboden moet worden?

Mij gaat het vooral om het feit dat men de uitbaters op advies van allerlei virologen e.d. maatregelen hebben opgelegd om te kunnen verder werker wat de meesten met een duur prijskaartje ook hebben gerealiseerd.

Dat deze lieden nu voor een tweede keer gestraft worden - zelfs al hebben ze aan alle opgelegde voorwaarden voldaan - is een aanfluiting.

Vrijheideerst 29 oktober 2020 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 9498846)
Mij gaat het vooral om het feit dat men de uitbaters op advies van allerlei virologen e.d. maatregelen hebben opgelegd om te kunnen verder werker wat de meesten met een duur prijskaartje ook hebben gerealiseerd.

Dat deze lieden nu voor een tweede keer gestraft worden - zelfs al hebben ze aan alle opgelegde voorwaarden voldaan - is een aanfluiting.

Jamaar... DE JONGEREN

DE HORECA

LOCKDOWN

patrickve 29 oktober 2020 13:11

Citaat:

En dat is dan het soort volk dat om dwingende maatregelen staat te roepen ??? 8O

fred vanhove 29 oktober 2020 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9498183)

Je hebt restaurant en restaurant. Ik ben ondertussen eens iets gaan eten in een sterrenrestaurant ( op uitnodiging;-)) en daar werden de regels wel heel goed opgevolgd.

Dat leek mij toch een pak minder te zijn in die Griekse en Italiaanse restaurants die in feite niet veel meer zijn dan veredelde frituren ( maar dat smaakt me wel hoor:-))

In de laatste pizzeria waar ik ging eten maand geleden werden de regels eigenlijk met de voeten getreden. Ik had daar wel 10 pv kunnen uitschrijven

fred vanhove 29 oktober 2020 13:15

Citaat:

Met de nodige aperitiefjes en flessen wijn verloopt dat daar dikwijls niet veel anders dan in een bruine kroeg.

Dadeemelee 29 oktober 2020 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9498851)
Jamaar... DE JONGEREN

DE HORECA

LOCKDOWN

Die gaan wel voorrang krijgen bij de triage.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be