Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Na intern onderzoek, nu ook klacht bij Comité P tegen Politie Anderlecht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255935)

daiwa 6 november 2020 01:42

Na intern onderzoek, nu ook klacht bij Comité P tegen Politie Anderlecht

Onvoorstelbaar !!!

https://sceptr.net/2020/11/na-intern...Q6FFk_D5TQOm_Q

Hypochonder 6 november 2020 07:05

Citaat:

Hij zou er dan ook alles aan gedaan hebben om te vermijden dat hij de klacht zou moeten noteren.
Dat is gewoonweg een gangbare praktijk bij de politiediensten heden ten dage. Als ze geen klacht moeten noteren hebben ze veel minder werk, en vooral minder papierwerk. Dus willen ze zo weinig mogelijk klachten noteren.

En wat die belevenissen van die vrouwen betreft: eerst kregen ze te maken met typisch racisme en vrouwonvriendelijkheid van de bruine medemens, iets wat velen nog altijd weigeren als racisme te zien. En vervolgens kregen ze te maken met francofoon racisme, iets wat ook typisch is voor de regio Bruxelles.

En zo worden Vlamingen derderangsburgers in hun eigen land.

Hypochonder 6 november 2020 07:19

Ow shit, ik had het artikel nog niet volledig gelezen bij mijn vorige post: het gaat dus om allochtone politeagenten die hun allochtone vriendjes beschermen als zij hun boekje te buiten gaan... :roll:

Skobelev 6 november 2020 08:43

'k Heb ook eens klacht neergelegd bij het het comité P omdat men mij in verband met een inbraak in de wagen niet in het Nederlands te woord wou staan. Ik kreeg aan de telefoon de niet mis te verstane boodschap "en Français ou rien du tout".
Uiteindelijk kreeg ik een brief van de hoofdcommissaris dat ik "het verkeerd begrepen had". Einde klacht. Sedertdien ben ik in Brussel niet meer geweest (2012) en ben dat ook nooit meer van plan.

Universalia 6 november 2020 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9508025)
'k Heb ook eens klacht neergelegd bij het het comité P omdat men mij in verband met een inbraak in de wagen niet in het Nederlands te woord wou staan. Ik kreeg aan de telefoon de niet mis te verstane boodschap "en Français ou rien du tout".
Uiteindelijk kreeg ik een brief van de hoofdcommissaris dat ik "het verkeerd begrepen had". Einde klacht. Sedertdien ben ik in Brussel niet meer geweest (2012) en ben dat ook nooit meer van plan.

Ik geloof dat ik nog maar eens 1 keer in Brussel geweest ben en dat was voor een bezoek aan het Atomium.

Verder staat Brussel hier te boek als zijnde: ausland. :|

DewareJakob 6 november 2020 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9508025)

Niets nieuws.
Dat hoor je zelfs in de Vlaamse rand, al sinds mensenheugenis.
En nog zijn er mensen die beweren dat de Vlamingen de racisten en fascisten zijn.

Xenophon 6 november 2020 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9507959)

Hopelijk worden de slachtoffers flink gestraft.

Leve Belgie...

marie daenen 6 november 2020 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9508030)
Niets nieuws.
En nog zijn er mensen die beweren dat de Vlamingen de racisten en fascisten zijn.

En waar is onze Vlaamse officiële media in heel dit verhaal??? Zij bestaat gewoonweg niet en heult met de vijand...
En dan zeggen ze dat je het van je vrienden moet hebben... Zwarte collaborateurs zijn het en niets anders...

Xenophon 6 november 2020 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9508117)
En waar is onze Vlaamse officiële media in heel dit verhaal??? Zij bestaat gewoonweg niet en heult met de vijand...
En dan zeggen ze dat je het van je vrienden moet hebben... Zwarte collaborateurs zijn het en niets anders...

De media staat samen met de regering schouder aan schouder tegen alle zaken Vlaams.

Leve Belgie...

marie daenen 6 november 2020 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9508171)
De media staat samen met de regering schouder aan schouder tegen alle zaken Vlaams.

Leve Belgie...

Groter bewijs van dat het een onland is is er dan ook niet...

fred vanhove 6 november 2020 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9508030)
Niets nieuws.

Destijds moesten alle ambtenaren in het Brusselse gewest een tweetaligheidsexamen afleggen alvorens mogen deel te nemen aan de vergelijkende proeven;

Dat gold voor alle personeel inclusief politiediensten. De toestand is met de jaren enorm achteruit gegaan op dat vlak.

Niemand vraagt voor perfecte tweetaligheid maar een minimum aan respect en kennis is een must

Dit is een regelrechte schande zoveel is zeker.

marie daenen 6 november 2020 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9508223)
Destijds moesten alle ambtenaren in het Brusselse gewest een tweetaligheidsexamen afleggen alvorens mogen deel te nemen aan de vergelijkende proeven;

Dat gold voor alle personeel inclusief politiediensten. De toestand is met de jaren enorm achteruit gegaan op dat vlak.

Niemand vraagt voor perfecte tweetaligheid maar een minimum aan respect en kennis is een must

Dit is een regelrechte schande zoveel is zeker.

En waar lees je daar iets over in de Vlaamse officiële media??? Wantoestanden die al sinds jaar en dag bestaan in la Belgique, maar onze Vlaamse media kijkt de andere kant op...

De schoofzak 6 november 2020 12:06

Franstaligen gedragen zich als kolonialen. Vlamingen zijn de negers van la belziek.
En dat wordt nog erger, als er Franstalige immigranten aan te pas komen.

marie daenen 6 november 2020 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9508289)
Franstaligen gedragen zich als kolonialen. Vlamingen zijn de negers van la belziek.

Franstaligen zijn gewoon een door en door geindoctrineerd volk dat zelfs niet door heeft dat het zijn eigen belangen opoffert aan grootheidswaanzin, welke in stand gehouden wordt door een elite die zichzelf zo stinkend verrijkt...

Zipper 6 november 2020 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9508289)

en dat zal er niet op verbeteren zolang uw partij blijft de kant kiezen van Belgicisten als vld en/of cd&v.

marie daenen 6 november 2020 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9508348)
en dat zal er niet op verbeteren zolang uw partij blijft de kant kiezen van Belgicisten als vld en/of cd&v.

En zolang de media weigert de waarheid te zeggen aan de Vlamingen...
Waarom moeten wij die Belgische indoctrinatiemolen dan nog betalen met Vlaams belastingsgeld... Waar is de instantie die zou moeten toezien op de persvrijheid en zou moeten optreden tegen het misleiden van de bevolking???

Vreemd he, maar de kranten zijn zelf dader en rechter in die zaken... Zij beslissen zelf of ze het wel of niet goed doen...

De schoofzak 6 november 2020 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9508348)

Dan moet gij en jouw vrienden maar beter hun best doen.

Als ik nu zo zie naar aanleiding van de Amerikaanse verkiezingen dat alle blokkers die ik ken of bezig zie op facebook Trump-vrienden zijn, en alle nva-ers Biden-fans, dan zegt dat toch iets.

In ieder geval: voorlopig kan je mij (en voldoende andere nva-ers) niet overtuigen dat de nva-strategie niet de beste zou zijn.
Dus nogmaals: beter je best doen.
Staan roepen en tieren, met schuim op je mond, helpt niets.

Wel toegegeven: Van Grieken timmert flink aan de weg.
En nog meer toegegeven: de belgicistjes zoals kleine Croo en co, timmeren ook. In een richting die hen binnenkort niet zal bevallen.

Zipper 6 november 2020 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9508625)
Dan moet gij en jouw vrienden maar beter hun best doen.

Als ik nu zo zie naar aanleiding van de Amerikaanse verkiezingen dat alle blokkers die ik ken of bezig zie op facebook Trump-vrienden zijn, en alle nva-ers Biden-fans, dan zegt dat toch iets.

In ieder geval: voorlopig kan je mij (en voldoende andere nva-ers) niet overtuigen dat de nva-strategie niet de beste zou zijn.
Dus nogmaals: beter je best doen.
Staan roepen en tieren, met schuim op je mond, helpt niets.

Wel toegegeven: Van Grieken timmert flink aan de weg.
En nog meer toegegeven: de belgicistjes zoals kleine Croo en co, timmeren ook. In een richting die hen binnenkort niet zal bevallen.

mijn vrienden zijn niet in politiek geïnteresseerd, en al zeker geen fan van één of gene Amerikaanse president. En voor de zoveelste keer, ik heb geen partij en ben lid van geen enkele partij. Gelieve mij dus ook niet in een bepaalde richting te duwen omdat ik het aandurf kritiek te uiten op uw partij, waarvan gij vindt dat hun strategie de beste is. Dan vraag ik mij luidop af de beste strategie waarvoor ??

De schoofzak 6 november 2020 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9508800)
mijn vrienden zijn niet in politiek geïnteresseerd, en al zeker geen fan van één of gene Amerikaanse president. En voor de zoveelste keer, ik heb geen partij en ben lid van geen enkele partij. Gelieve mij dus ook niet in een bepaalde richting te duwen omdat ik het aandurf kritiek te uiten op uw partij, waarvan gij vindt dat hun strategie de beste is. Dan vraag ik mij luidop af de beste strategie waarvoor ??

Tut tut !!!!
Als jij zegt:
Citaat:

dan zet jij jezelf in het blok-kamp.
Anders moet je je maar duidelijker uitlaten.

En beste strategie waarvoor? Voor een onafhankelijk Vlaanderen, in goed nabuurschap met de rest van Europa, natuurlijk.

Zipper 7 november 2020 00:48

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9509066)
Tut tut !!!!
Als jij zegt:

dan zet jij jezelf in het blok-kamp.
Anders moet je je maar duidelijker uitlaten.

Neen, gij doet dat, op een wel zeer dubieuze wijze van bij de jezuïeten. Maar VB-ers zijn voor mij ook geen insecten die moeten verdelgd of vergast worden, zoals sommige (zelfverklaarde) moreel superieuren plegen te beweren.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9509066)
En beste strategie waarvoor? Voor een onafhankelijk Vlaanderen, in goed nabuurschap met de rest van Europa, natuurlijk.

dat gelooft ge toch zelf niet ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be