Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Romeinse groet als alternatief voor handen schudden. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255966)

Max van Dietschland 8 november 2020 23:16

Romeinse groet als alternatief voor handen schudden.

In deze coronatijden is handen schudden als begroeting zeker geen goed idee.

Elleboogjes geven of met de voeten staan zwaaien is nogal dom.

Dus waarom niet terug grijpen naar de Romeinse groet, het strekken van de rechterarm bij het begroeten van mensen ?

Het zou zeker positief zijn in de strijd tegen het coronavirus en kan ook na de coronacrisis als gebruikt worden.

Dat de Hitlergroet net hetzelfde is hoeft geen probleem te zijn, omdat men bij een Romeinse groet geen heil brengt aan iemand, laat staan aan de Duitse Führer, maar gewoon iemand begroet.

Garry 9 november 2020 01:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 9511075)

Dus waarom niet terug grijpen naar de Romeinse groet, het strekken van de rechterarm bij het begroeten van mensen ?

Het zou zeker positief zijn in de strijd tegen het coronavirus en kan ook na de coronacrisis als gebruikt worden.

Dat de Hitlergroet net hetzelfde is hoeft geen probleem te zijn, omdat men bij een Romeinse groet geen heil brengt aan iemand, laat staan aan de Duitse Führer, maar gewoon iemand begroet.

Salve.

IJsboer 9 november 2020 03:54

Ik zeg gewoon "dag"

De hitlergroet terug inburgeren lijkt me moeilijk gezien het verleden. En ik denk dat de meesten niet staan te springen voor een "zand erover" jegens de criminele mensonterende walgelijke geschiedenis van smerige nazi's.

Yog Sothoth 9 november 2020 05:41

Ik stel dit voor:

https://www.youtube.com/watch?v=NYLlW0QAHuI

Loop je iets minder kans mee om een mot op je bakkes te krijgen

denkimi 9 november 2020 06:35

Je kunt ook gewoon salueren als je bang bent om een hand te geven.

Bach 9 november 2020 08:24

Ik stel een groet voor met minder risico iemands oog uit te poken met je vingers of een blauw oog op te lopen dan de 'Romeinse groet'.

Namaste

Universalia 9 november 2020 08:44

Citaat:

Saluto Romano brengen onder het luid gillen van Ave!!!

Handen schudden doe ik raar of zelden, een beleefde knik of een elleboogje, meer moet dat niet zijn.

edwinp 9 november 2020 08:56

k&k

Jay-P. 9 november 2020 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9511119)
Salve.

Ave moi

dalibor 9 november 2020 09:13

Wel een grappig thema. Max heeft een zeker gevoel voor humor.

Maar het hoeft niet. Je kan gewoon de kempense groet introduceren (aan iedereen "joe" zeggen zonder ze voor de rest aan te raken of zelfs nog maar aan te kijken).

Boduo 9 november 2020 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 9511222)
Wel een grappig thema. Max heeft een zeker gevoel voor humor.

Maar het hoeft niet. Je kan gewoon de kempense groet introduceren (aan iedereen "joe" zeggen zonder ze voor de rest aan te raken of zelfs nog maar aan te kijken).

Of zoals de spleetoogjes doen in Brugge.
De handen "biddend" bij elkaar en een buiging maken.
Mooi bij elegante vrouwen !

fox 9 november 2020 11:36

Ik stel voor dat we anders gewoon weer normaal beginnen doen en handen schudden.

Jay-P. 9 november 2020 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9511311)
Of zoals de spleetoogjes doen in Brugge.
De handen "biddend" bij elkaar en een buiging maken.
Mooi bij elegante vrouwen !

Ge hebt teveel Vlonders toeristische filmkes van onder de kerktoren bekeken Boduo. :-P

Jantje 9 november 2020 11:41

Citaat:

Ben van Germaanse afkomst en spreek een Germaanse taal, waarom dan niet een Germaanse groet?
De Romeinen bestaan al 1600 jaar niet meer, de Germanen hebben het iets langer vol gehouden.
Maar gewoon een goede dag of een hoofdknikje zal wel volstaan zeker.
Of moeten we bij die romeinse groep ook nog zeggen, zij die gaan sterven groeten u.

De schoofzak 9 november 2020 12:01

Citaat:

Hou je vooral niet in Max !!
Introduceer die groet. Geef het voorbeeld in je dagelijks leven.

Jan Janssen 9 november 2020 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9511345)
Of moeten we bij die romeinse groep ook nog zeggen, zij die gaan sterven groeten u.

Dat zou in deze tijden toch zeer gepast klinken.:-)

Vlad 9 november 2020 15:37

Dit draadje zal toch wel naar k&k gaan dus:

Gipsy 9 november 2020 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9511336)
Ik stel voor dat we anders gewoon weer normaal beginnen doen en handen schudden.

Ik ben toch beginnen denken. Er wordt in de neus gepeuterd, aan de kut of kloten of gat gekrabt, tussen de tenen scharten. Een vuile klink vastpakken. Sommigen wassen hun handen niet als ze van toilet komen zelfs als ze met hun vinger door het papier schieten om hun gat af te kuisen. Ik vind een knikje meer dan genoeg. Tenzij het een knappe vrouw is dan verlies ik toch altijd mijn verstand.

Universalia 9 november 2020 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 9511708)
Ik ben toch beginnen denken. Er wordt in de neus gepeuterd, aan de kut of kloten of gat gekrabt, tussen de tenen scharten. Een vuile klink vastpakken. Sommigen wassen hun handen niet als ze van toilet komen zelfs als ze met hun vinger door het papier schieten om hun gat af te kuisen. Ik vind een knikje meer dan genoeg. Tenzij het een knappe vrouw is dan verlies ik toch altijd mijn verstand.

Ik vind een knikje ook meer dan genoeg zoals ik al eerder schreef, meer moet dat niet zijn.

Als je een héél knappe vrouw 'tegen het lijf' loopt wat doe je dan met de H. Brusselmanse opmerking: "Laten we muilen?" in Covid-19 tijden?

Weyland 10 november 2020 00:23

De Romeinse groet is ook pas in de 17de eeuw uitgevonden geweest, door toneelspelers.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be