![]() |
Regeris is 6 weken oud. VLD-minister jent de tsjeven al.
Citaat:
Nieuw ethisch debat belandt op bord Vivaldi: de ‘X’ op de identiteitskaart De regering wil non-binaire personen de mogelijkheid geven om hun gender als ‘X’ te registreren. Maar achter de concrete uitwerking staan nog vele vraagtekens, en CD&V is niet bereid zomaar alles te aanvaarden. https://www.standaard.be/cnt/dmf20201108_97900417 |
Als mensen op hun identiteitskaart willen laten zetten dat ze een mentale stoornis hebben dan doen ze maar.
Maar dan zou ik wel de chromosomen vermelden. En misschien eigenlijk de bloedgroep ook indien gewenst door de houder, dat lijkt me ook wel nuttig. |
weet er in feite iemand waarom het geslacht op de identiteitskaart staat? ik zie geen enkele meerwaarde?
|
Voor artsen en je eigen overlevingskansen kan het in noodgevallen handig zijn om te weten als welke sekse je geboren bent. Van mij mag het eraf. Toch teveel mensen op de wereld. :/
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind dat voorstel eigenlijk nog zo slecht niet: het laat toe aan elke instantie om mensen met een mentale aandoening te identificeren, en als ze slim zijn vragen ze daar ook nog een kleine taks voor: zo'n 1.000€ per persoon zou leuk zijn. Dat is dan misschien nog een kleine meeropbrengst voor de noodlijdende staatskas. |
Citaat:
|
Kwestie van prioriteiten :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
XY= man XXY= X? Of K? |
Citaat:
Waarom een geboortedatum, enz.? Of het mij echt iets uitmaakt of iemand daar een X wil, neen, van mij mag het elke letter van het alfabet zijn. Ik vraag mij wel af of men zijn tijd steekt in dergelijke kwesties omdat het zo goedkoop is. Na wat eenmalige IT aanpassingen, is de kostprijs 0. Dit in tegenstelling tot maatregelen die er wel echt toe doen. |
Liever dat, dan een vingerafdruk in ieder geval.
|
Ik heb al gelezen dat bij transvrouwen en transmannen verkeerde of te late diagnoses gesteld werden waardoor ze aan prostaat- en borstkanker zijn overleden. Het gaat om een zeer laag risico denk ik maar een dokter kan toch best weten als welk sekse iemand geboren is.
|
Citaat:
Maar ik wacht vol ongeduld dat je mij van gedacht zult veranderen. Verder is het nuttiger dat om je leven te redden, de ambulancier-verpleegkundige en mug-arts/spoed-arts, on line je medisch dossier kunnen raadplegen (en dan moet dat dossier nog goed gestructureerd zijn). |
Citaat:
;-) |
Vroeger had de melding van het geslacht in het bevolkingsregister een belang: de legerdienst.
Nu heeft die melding geen belang meer. Hoogstens voor wetenschappelijke doeleinden (hoeveel m worden geboren en hoeveel v, en zelfs hoeveel hermafrodiet ... , en dit gesteld tegenover sommige ziektebeelden, al dan niet erfelijk ...) Maar wat ik vooral wou zeggen: ik minacht de mensen die zich zo laatdunkend uitspreken over transgenders e.d.m. Die kwaadsprekers vertegenwoordigen het hedendaagse Vlaanderen niet; ze vertegenwoordigen hoogstens het oer-katholieke Vlaanderen van meer dan een halve eeuw geleden. |
Als ge bi of hermafrodiet bent, moogt ge dan beide geslachten op uw id zetten? En wat met kapoentjes die om de week van geslachtgedacht veranderen?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be