Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaams parlement verandert spelregels als verkiezingsuitslag hun niet bevalt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256021)

daiwa 12 november 2020 01:08

Vlaams parlement verandert spelregels als verkiezingsuitslag hun niet bevalt

Tot zo ver ''wij gaan rekening houden met de stem van het volk''. :roll:

Citaat:

Vlaams Belang kondigt stappen aan na uitsluiting uit Unia-bestuur.
https://www.vlaamsbelang.org/vlaams-...XgZ2qgxiIJTVp0

Libro 12 november 2020 01:57

Ongehoord!

daiwa 12 november 2020 02:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9514128)
Ongehoord!

Inderdaad, een echte schande !
Een democratie onwaardig.

De Rode Willem 12 november 2020 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9514124)
Tot zo ver ''wij gaan rekening houden met de stem van het volk''. :roll:

Wat is het nut van het opnemen van extreem rechtsen in het Unia bestuur ? Geen enkele vereniging zal mensen opnemen in het bestuur die de betreffende vereniging willen afschaffen. Dat lijkt mij de logica zelve.

stuyckp 12 november 2020 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9514185)
Wat is het nut van het opnemen van extreem rechtsen in het Unia bestuur ? Geen enkele vereniging zal mensen opnemen in het bestuur die de betreffende vereniging willen afschaffen. Dat lijkt mij de logica zelve.

Ik ben geen VBer maar als de wet voorschrijft dat er een VBer in moet zetelen tgv de verkiezingsuitslag, dan hoort dat zo.
Trouwens die VBer zou er op toezien dat positieve discriminatie ook aan bod komt bij unia, wat nu niet het geval is.

In België is men zo verkrampt om niet eigen volk eerst te doen, wat ik niet racistisch vind en zelfs logisch, dat men het tegendeel doet. Namelijk eigen volk laatst. Je ziet dat enorm goed bij de toebedeling van sociale woningen bvb.

ViveLaBelgique 12 november 2020 09:04

Citaat:

De afschaffing van het centrum is geen extreem standpunt, laat staan dat het een extreem rechts standpunt zou zijn.

Als er een democratische bevraging zou geschieden zie ik dik 25% van de Belgen voor de afschaffing van het centrum pleiten.

De Rode Willem 12 november 2020 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9514224)
De afschaffing van het centrum is geen extreem standpunt, laat staan dat het een extreem rechts standpunt zou zijn.

Als er een democratische bevraging zou geschieden zie ik dik 25% van de Belgen voor de afschaffing van het centrum pleiten.

Een democratische bevraging zou zeker 75% tonen die voor de afschaffing van belastingen zou zijn.
Dus afschaffing van de maatschappij, zoals wij ze kennen.

ViveLaBelgique 12 november 2020 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9514245)
Een democratische bevraging zou zeker 75% tonen die voor de afschaffing van belastingen zou zijn.
Dus afschaffing van de maatschappij, zoals wij ze kennen.

Afschaffing van belastingen is inderdaad geen extreem standpunt.

De belastingen zijn momenteel voor een groot deel afgeschaft. Je hebt tijdelijke werkloosheid, vrijstellingen van sociale bijdrage, betalingsuitstel BTW, afschaffing FAVV bijdrage, vrijstelling bedrijfsvoorheffing, ....

Er wordt gesmeten met geld door hinderpremies, relance premies, overbrugginsrecht, doelgroepenbeleid, ...

Enkel de rijken wil men nog belasten op hun effectenrekening.

Dadeemelee 12 november 2020 10:28

Unia gaat toch vervangen worden door iets ‘Vlaams’?

Vrijheideerst 12 november 2020 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9514303)

Het is ook nooit goed voor den Vlaamsnationalen medemensch.

De Rode Willem 12 november 2020 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9514271)
Afschaffing van belastingen is inderdaad geen extreem standpunt.

De belastingen zijn momenteel voor een groot deel afgeschaft. J

Tja, de brieven en aanslagen die ik bijna wekelijks krijg, lijken dat echt nog niet te beseffen die afschaffing van jou.

Xenophon 12 november 2020 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9514303)

Dadeemelee 12 november 2020 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9514401)

Amai, dat is een Vrolijke Vlaming. :-)

Gaat hij baas worden van de Vlaamse Unia? Mijn stem heeft hij.

De Rode Willem 12 november 2020 11:23

Tenzij de Vlaamse kindertuin van de verliezers alweer eens geen woord houdt natuurlijk (en met de NVA erbij zijn er al heel wat beloftes gebroken wat allicht de hilarische reactie van een forumdeelnemer verklaart) :

https://www.vlaamsparlement.be/over-...tstap-uit-unia
Citaat:

Zoals in het Vlaamse regeerakkoord is opgenomen, wordt de samenwerking met Unia, het Interfederaal Gelijkekansencentrum, op het einde van de lopende samenwerkingsovereenkomst (2023) stopgezet. In de plaats daarvan komt er een eigen Vlaams gelijkekansencentrum, dat de opdrachten van Unia en de genderkamer van de Vlaamse Ombudsdienst moet bundelen. De voorgenomen uitstap uit Unia kwam aan bod tijdens de bespreking van het jaarverslag 2018 van Unia en in het kader van vragen om uitleg.

Sneaky 12 november 2020 12:14

Citaat:

Het nut is dat ze deze bestuurspost democratisch verkregen hebben. Ze vertegenwoordigen in deze dus een deel van de bevolking op iets wat hun kern-thema is. Het lijkt me dat als je democratisch ingesteld bent dat je ook moet aanvaarden dat een groot deel van de bevolking op dit thema er nu eenmaal zo in staat.

Xenophon 12 november 2020 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 9514528)
Het nut is dat ze deze bestuurspost democratisch verkregen hebben. Ze vertegenwoordigen in deze dus een deel van de bevolking op iets wat hun kern-thema is. Het lijkt me dat als je democratisch ingesteld bent dat je ook moet aanvaarden dat een groot deel van de bevolking op dit thema er nu eenmaal zo in staat.

Daar zit nu net het probleem.

De anti-Vlamingen zijn niet democratisch, tenzij het hen tijdelijk uitkomt.

Dadeemelee 12 november 2020 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9514418)
Tenzij de Vlaamse kindertuin van de verliezers alweer eens geen woord houdt natuurlijk (en met de NVA erbij zijn er al heel wat beloftes gebroken wat allicht de hilarische reactie van een forumdeelnemer verklaart) :

https://www.vlaamsparlement.be/over-...tstap-uit-unia

Ik vind het een verspilling van geld en middelen, maar ik zou het graag zien gebeuren.
Den kan ik eens goed lachen: de Vlamingen die net hetzelfde beleid voeren als Unia (zelfde wetten!) en dan uitgescholden worden door extreem rechts. :lol:

De gemuilkorfde 12 november 2020 12:33

Citaat:

Wie zijn eigen wetten of decreten niet uitvoert, omdat het hem niet goed uitkomt verdient de titel democraat niet...

daiwa 12 november 2020 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9514555)
Wie zijn eigen wetten of decreten niet uitvoert, omdat het hem niet goed uitkomt verdient de titel democraat niet...

2!!

Xenophon 12 november 2020 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9514555)

Benoem ze gewoon wat ze zijn, Belgo-fascisten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be