Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Vaccinatie programma (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256023)

fred vanhove 12 november 2020 09:56

Vaccinatie programma

De discussies kunnen beginnen wie zich eerst mag laten vaccineren en wie als laatste

Ik laat dat graag aan de experten over maar mijn suggestie is om al diegenen die een boete hebben gekregen wegens het niet willen respecteren van de regels als allerlaatste recht krijgen op een vaccinatie.

https://www.hln.be/dossier-coronavir...eren~af9de694/

schietboog 12 november 2020 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9514269)
De discussies kunnen beginnen wie zich eerst mag laten vaccineren en wie als laatste

Ik laat dat graag aan de experten over maar mijn suggestie is om al diegenen die een boete hebben gekregen wegens het niet willen respecteren van de regels als allerlaatste recht krijgen op een vaccinatie.

Mij lijkt me dat een prima idee te zijn.
Laat een vaccin dat in een record tempo ontwikkeld werd en waar je geen idee hebt van wat de lange termijn effecten zijn, maar gegeven worden aan die risicogroep die zich perfect kon afzonderen van de rest, maar liever had dat heel de maatschappij met hen in lockdown ging.

gertc 12 november 2020 10:05

Ik heb geen boete gekregen - maar geef mijn portie maar aan fikkie.

fred vanhove 12 november 2020 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 9514273)
Mij lijkt me dat een prima idee te zijn.
Laat een vaccin dat in een record tempo ontwikkeld werd en waar je geen idee hebt van wat de lange termijn effecten zijn, maar gegeven worden aan die risicogroep die zich perfect kon afzonderen van de rest, maar liever had dat heel de maatschappij met hen in lockdown ging.

Je bedoelt de traditionele gezinnen ? Want de meeste besmettingen gebeurden binnen de huiselijke sfeer ?

fred vanhove 12 november 2020 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9514276)
Ik heb geen boete gekregen - maar geef mijn portie maar aan fikkie.

Als het even snel gaat dan de doosjes vitamines C en D dan zal uw portie rap worden doorverkocht.

Rudy 12 november 2020 10:30

Citaat:

Ik stel mij de vraag of wie z'n boete onmiddellijk ter plaatse heeft betaald ook nominatief wordt geregistreerd.

Boduo 12 november 2020 10:41

Citaat:

Allerlaatste recht op vaccinatie:
bestaat er in Zweden niet een gelijkaardig systeem voor rokers die longkanker krijgen ?

patrickve 12 november 2020 10:43

Citaat:

Goed, kunnen we dan rap een boete bekomen ? :-)

patrickve 12 november 2020 10:44

Citaat:

Ik vind dat wel grappig dat er hier waren die absoluut over "gelijke behandeling" bezig waren van ouderen die de ziekenhuizen overbelasten en studenten die dat niet deden...

Tavek 12 november 2020 10:45

Vaccineer, eerst de jongeren, horeca personeel, verplegend personeel, artsen....

Lees: vaccineer eerst degene die het meeste kans hebben om superverspreider te zijn en/of in aanraking te komen met een superverspreider.

We hebben afgelopen maanden gezien dat de nieuwe golf eerst begon bij de 15-30 jarigen, en zo opklom naar de andere leeftijdsgroepen vanwege de start van het collegejaar, restaurant en cafebezoeken, enz....

patrickve 12 november 2020 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9514297)
Je bedoelt de traditionele gezinnen ? Want de meeste besmettingen gebeurden binnen de huiselijke sfeer ?

Nee, de ouderen die de ziekenhuizen overbelasten. Dat gezinnen die redelijk jong zijn, en twee weken met een snotneus rondlopen, ook geen nood hebben aan een vaccin, lijkt mij logisch.

patrickve 12 november 2020 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9514340)
Vaccineer, eerst de jongeren, horeca personeel, verplegend personeel, artsen....

Lees: vaccineer eerst degene die het meeste kans hebben om superverspreider te zijn en/of in aanraking te komen met een superverspreider.

We hebben afgelopen maanden gezien dat de nieuwe golf eerst begon bij de 15-30 jarigen, en zo opklom naar de andere leeftijdsgroepen vanwege de start van het collegejaar, restaurant en cafebezoeken, enz....

Het punt is natuurlijk dat die geen enkel motief hebben. Je hebt gelijk dat dat de slimste manier is om een schaars vaccin te gebruiken, maar voor griep doen we dat ook niet: daar vaccineren we die waar het niet werkt :-) Dus gaan we dat nu ook doen he.

Als je weet dat het gros van het verplegend personeel zelfs geen griepvaccin wil, en dus al jaren en jaren enorm veel griepdoden op hun geweten hebben, weet je hoe laat het is he.

Maar als we ECHT onnozel willen doen, en dus is er veel kans dat onze virologen dat aanraden, zouden we vooral de mensen moeten vaccineren die al ziek geweest zijn :-)

schietboog 12 november 2020 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9514297)

Nee, u verstaat het niet.
Besmettingen zijn onbelangrijk, het zijn ziekenhuisopnames en doden. Die traditionele gezinnen zijn geen risicogroep.
En wie ligt daar vooral en gaat vooral dood aan Covid ? Juist ja, bejaarden.

patrickve 12 november 2020 10:50

Ik wil wel dat vaccin pakken - als ik het ondertussen al niet opgedaan heb - ergens in de herfst van volgend jaar, als men ondertussen alle bejaarden heeft gevaccineerd, en we een betere kijk hebben hoeveel daarvan nadien zijn doodgevallen :-)

fox 12 november 2020 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9514340)

Je hebt daar natuurlijk gelijk in. Dat is de meest efficiënte manier. Het probleem is natuurlijk dat je mensen niet kan verplichten om het vaccin te nemen en het is nu eenmaal zo dat die leeftijdsgroep geen enkele incentive heeft om het vaccin te nemen.

fred vanhove 12 november 2020 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9514342)
Nee, de ouderen die de ziekenhuizen overbelasten. Dat gezinnen die redelijk jong zijn, en twee weken met een snotneus rondlopen, ook geen nood hebben aan een vaccin, lijkt mij logisch.

Zoals het gezin Wilmes ?

fred vanhove 12 november 2020 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9514351)
Ik wil wel dat vaccin pakken - als ik het ondertussen al niet opgedaan heb - ergens in de herfst van volgend jaar, als men ondertussen alle bejaarden heeft gevaccineerd, en we een betere kijk hebben hoeveel daarvan nadien zijn doodgevallen :-)

Of ge nu doodgaat of binnen een paar jaar wat maakt het uit . Begraafplaatsen liggen vol mensen die dachten onmisbaar te zijn.

Zou ik er ver naast zitten door te denken dat jij hier de held uithangt van laat maar waaien sterven moeten we toch terwijl net jij heel waarschijnlijk nauwelijks een stap buiten durft te zetten ? Niks mis mee hoor iedereen schrijft hier maar wat hij wil.....;-)

fred vanhove 12 november 2020 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 9514347)
Nee, u verstaat het niet.
Besmettingen zijn onbelangrijk, het zijn ziekenhuisopnames en doden. Die traditionele gezinnen zijn geen risicogroep.
En wie ligt daar vooral en gaat vooral dood aan Covid ? Juist ja, bejaarden.

Ja maar dat komt opdat die gezinnen zich niet willen koest houden. Als die zich wat afzonderen worden die oudere mensen niet besmet.

Alleen alleenstaanden zijn de echt veilige groep. Maar ja in zowat alle domeinen zijn dat de mensen die het minst zwaar wegen op de samenleving.

Jan Janssen 12 november 2020 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9514435)
Ja maar dat komt opdat die gezinnen zich niet willen koest houden. Als die zich wat afzonderen worden die oudere mensen niet besmet.

Alleen alleenstaanden zijn de echt veilige groep. Maar ja in zowat alle domeinen zijn dat de mensen die het minst zwaar wegen op de samenleving.

is het niet andersom? Omdat de ouderen zich zelf niet kunnen koest houden.

schietboog 12 november 2020 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9514423)
Zoals het gezin Wilmes ?

Die had dan ook niets op IC te zoeken.
Ze lag daar ter observatie.
Dat was een typisch geval van "sommige mensen dieren zijn gelijker dan andere".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be