![]() |
Positief en Negatief
Elk voordeel heb zijn nadeel (Cruijf); de andere kant van de medaille; het mes snijdt langs twee kanten, ...
Soms lees/hoor je iets en denk je, ah al wel een geluk dat ... Zo las ik net iets over een meisje (11 jaar) in Duitsland dat ophef veroorzaakte, daar zij zich (bij het houden van haar illegaal verjaardagsfeestje) vergeleek met Anne Frank. 'Ik was bang dat de buren me zouden verklikken.' Op zich niet de meest gelukkige vergelijking. Maar langs die andere kant. Dat voordeel, die andere kant van de medaille, ... zeg nu zelf: Een meisje van 11 die de naam Anne Frank kent, is ook niet kwaad. |
In het boek Ex-Drummer, van Herman Brusselmans staat een passage over hoe hij getuige was van een verkeersongeluk, waarbij een motard werd aangereden en (dat detail ben ik vergeten) zwaargewond was, (of dood?)
Hoe dan ook, de commentaar van het personage: "Al een geluk dat hij zijn helm niet droeg, want die hadden ze toch moeten weggooien." |
Ik heb nog kastanjes te koop van de "Anne Frank" boom.
Voor de liefhebbers. |
Citaat:
|
Citaat:
Van Hanegem: 'Elk nadeel heb zijn voordeel.' Cruijf: 'Elk voordeel heb zijn nadeel.' |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Naar verluidt een van de redenen waarom onder de nieuwe Belgen corona zo hard gaat: gebrekkig abstract denken - positief en negatief door elkaar slaan. Al verschillende verhalen gehoord van nieuwe Belgen die blij gingen werken met hun papier waarop stond dat ze positief bevonden waren op de aanwezigheid van het virus. Wel geen verhalen gehoord over mensen die thuis zitten met een papier waarop negatief prijkt ... dus het zijn misschien broodjes aap.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be