![]() |
Gentse separatist vliegensvlug uitgeleverd aan Spanje
Citaat:
![]() |
Citaat:
Nou moe....ik zou heel graag hebben dat dergelijke mensen hier niet echt welkom zijn. Als men zulke creaturen hier toelaat, is men zeer dicht bij het toelaten van koppensnijdende religieuze fanatici of het goedpraten van hondenmoorden joggers. |
Citaat:
Ik vraag me af of die vrouw een eerlijk proces kan krijgen. Hoe gaan ze na zo'n lange tijd nog aan degelijke bewijzen geraken. Getuigenissen van een paar jaar terug zijn niet echt betrouwbaar. Als ze het gedaan heeft, dan hoort ze daar natuurlijk de gevolgen van te dragen. |
Citaat:
Ik zou mij echt geen zorgen maken als een koppensnellende religieuze zot standrechterlijk wordt geexecuteerd. En dat geld ook voor andere terroristen. Dus dat eerlijk proces ? Als er bewezen is dat zij de moord heeft gepleegd heeft.... En ze mag blij zijn dat ze in een rechtstaat is terecht gekomen. Zij kan zich nog verdedigen. De slachtoffers van dergelijke religieuze of nationalistische fanatici hebben die kans niet meer. |
Citaat:
|
Citaat:
Religieus terrorisme en nationalistisch terrorisme hoeven voor mij niet echt van elkaar onderscheiden te worden. Ze zijn beiden verwerpelijk en afstotelijk. Of moeten wij dat nationalistisch moorden als geen probleem gaan zien omdat het in Vlaanderen gegarandeerd potentieel rechtse stemmen zijn ? |
Citaat:
|
Citaat:
. |
Citaat:
Arme man. Moet vreselijk zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Niemand heeft de hoogdringendheid ingeroepen.
|
Dat gezegd, 40 jaar later ben je wel een ander persoon he.
Dat moet wereldvreemd zijn. Denk even na over wat je 40 jaar geleden zou kunnen gedaan hebben, en hoe je daar nu verantwoording zou moeten voor afleggen. |
Citaat:
|
Geland
|
Citaat:
Maar zo is België alvast van de verantwoordelijkheid af. Moesten ze nu eens even accuraat zijn met koppensnellers en hun IS collega's dat zou pas geloofwaardig zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Een moordende terroriste wordt een Gentse separatiste...u moet maar durven. Bovendien pleiten mensen om deze moordenaares (OK, laat ons de rechtspraak afwachten) gewoon gerust te laten. Na 40 jaar zou men een ander mens zijn. Dus de maloten die pleiten om deze gevaarlijke terroriste gerust te laten zouden dat ook doen moest de koppensneller van Parijs kunnen wegkomen zijn en zich 40 jaar hebben kunnen verbergen ? Ik ben blij dat het Belgische gerecht eindelijk zijn verantwoordelijkheid neemt en deze moordenares (oeps, nu doe ik het weer...) uitlevert aan Spanje. Spanje dat volgens mij een zeer opbouwende en positieve rechtspraak heeft als het op geschifte en doortrapte splitsers op aan komt. Ze zullen wel weten wat ze daar moeten aanvangen met deze vrouw. En ik heb alle vertrouwen in het Spaanse gerecht. |
Citaat:
(niet dat ik akkoord ben met de uitlevering, met de gegevens die ik tot nu toe wel in de pers heb kunnen lezen, want ik vermoed dat ze wel degelijk onmenselijk behandeld zal worden in Spanje - tegelijk weet ik niet welke zekerheden men verkregen heeft daaromtrent -. Een zekerheid meen ik, heeft men al niet gekregen: dat zij haar straf zou mogen uitzitten in Baskenland. Die monsters van de Spaanse repressie zetten hun eta-gevangenen liefst zo ver als mogelijk van het Baskenland, zodat familieleden gekloot worden met verre reizen. Bovendien verhuizen ze die gevangenen vaak, zonder iets te zeggen, zodat familieleden vaak een 1000 km reis enkele rit gemaakt hebben voor nougabollen ...) Wat ik ook niet aanvaard, is dat zij bestempeld wordt als moordenares. Zij was een soldaat, een lid van het bevrijdingsleger, in een burgeroorlog met de Franquistische bezetter. Zij heeft wel een mens mee helpen vermoorden. Dat had anders gekund. Ik had liever gezien dat ze door een internationale rechtbank beoordeeld werd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be