Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Proces van de schande (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256207)

edwinp 23 november 2020 15:13

Proces van de schande

Een kind is gedood, tijdens een illegale handeling van de ouders in samenwerking met criminelen en toch zijn zij de EISENDE partij in een proces.
https://www.hln.be/binnenland/mawda-...Ie2FfD89m-_2nU

gertc 23 november 2020 15:46

Als je de wet overtreedt ben je nog geen 'outlaw' zonder rechten. Als de politie een fout zou hebben begaan is het logisch dat de rechtbank dat onderzoekt.

Maar voor zover ik het dossier heb gevolgd heb ik de indruk dat de politie hier vrijuit zal gaan.

marie daenen 23 november 2020 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9525811)
Als je de wet overtreedt ben je nog geen 'outlaw' zonder rechten. Als de politie een fout zou hebben begaan is het logisch dat de rechtbank dat onderzoekt.

Maar voor zover ik het dossier heb gevolgd heb ik de indruk dat de politie hier vrijuit zal gaan.

Maar ondertussen zijn de verantwoordelijken al uitgeroepen tot de slachtoffers en zij die de wet moeten doen naleven tot de verantwoordelijke daders...
En onze media huilt ongestraft verder mee...

Den Ardennees 23 november 2020 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9525814)
Maar ondertussen zijn de verantwoordelijken al uitgeroepen tot de slachtoffers en zij die de wet moeten doen naleven tot de verantwoordelijke daders...
En onze media huilt ongestraft verder mee...

Alles doet men om ons een schuldgevoel aan te praten als het over vreemdelingen gaat. Is het niet over wat 120 jaar geleden in Congo gebeurde, dan over dit bijzonder spijtige voorval dat volledig te wijten is aan gewetenloze mensensmokkelaars en ouders die zonder nadenken hun kind in gevaar brachten.

marie daenen 23 november 2020 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9525820)
Alles doet men om ons een schuldgevoel aan te praten als het over vreemdelingen gaat. Is het niet over wat 120 jaar geleden in Congo gebeurde, dan over dit bijzonder spijtige voorval dat volledig te wijten is aan gewetenloze mensensmokkelaars en ouders die zonder nadenken hun kind in gevaar brachten.

2
En dan verwonderd zijn dat meer en meer mensen afhaken...

Boduo 23 november 2020 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edwinp (Bericht 9525786)
Een kind is gedood, tijdens een illegale handeling van de ouders in samenwerking met criminelen en toch zijn zij de EISENDE partij in een proces.
https://www.hln.be/binnenland/mawda-...Ie2FfD89m-_2nU

Eigenlijk is hun advocaat de eisende partij...
Die ouders zullen betalen.
De advocaat zal z'n zakken vullen.

Boduo 23 november 2020 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9525820)

DIE schurken zijn verantwoordelijk.
Niemand anders.

:x

denkimi 23 november 2020 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9525887)
DIE schurken zijn verantwoordelijk.
Niemand anders.

:x

Die ouders hebben altijd geweigerd om mee te werken in het onderzoek. Het zijn dus geen onschuldige slachtoffers, maar mede daders in mijn ogen.

Een dood kind verdienen ze niet, maar een onmiddellijke repatriëring naar het land van afkomst lijkt mij niet te licht als straf.

Boduo 23 november 2020 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9525891)
Die ouders hebben altijd geweigerd om mee te werken in het onderzoek. Het zijn dus geen onschuldige slachtoffers, maar mede daders in mijn ogen.

Een dood kind verdienen ze niet, maar een onmiddellijke repatriëring naar het land van afkomst lijkt mij niet te licht als straf.

Die ouders deden wat hun advocaat hen influisterde.
Voor de advocaat: kassa, kassa.

marie daenen 23 november 2020 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9525894)

en wie gaat die advokaat betalen???

Boduo 23 november 2020 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9525895)
en wie gaat die advokaat betalen???

Waarschijnlijk de ouders: het zijn geen dutsen.

Den Ardennees 23 november 2020 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9525903)
Waarschijnlijk de ouders: het zijn geen dutsen.

als het vluchtelingen zijn, twijfel ik ten zeerste of zij zullen/kunnen betalen, de kans lijkt me groot dat het pro deo zal zijn, met andere woorden: u en ik betalen die advocaten.

denkimi 23 november 2020 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9525894)

Het doodschieten van hun kind staat los van de mensensmokkel he.

Dit proces zou niet anders gevoerd worden als die ouders hadden geholpen de mensensmokkelaars te identificeren en op te pakken. De advocaat zou evenveel verdienen, alleen zouden de ouders dan wel het onschuldige slachtoffer kunnen uithangen, en op meer sympathie kunnen rekenen.

Pandareus 23 november 2020 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9525891)

Géén stok of zweepslagen ? :-o
Zelfs geen dwangarbeid ? :?

Nu, volgens jou zijn het blijkbaar mededaders aan een misdaad, waarbij hun kind is gestorven. En toch wil je ze 'onmiddellijk repatriëren', wat dus straffeloosheid impliceert in België.

Vreemde redeneringen komt men hier tegen...

Boduo 23 november 2020 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 9525911)
als het vluchtelingen zijn, twijfel ik ten zeerste of zij zullen/kunnen betalen, de kans lijkt me groot dat het pro deo zal zijn, met andere woorden: u en ik betalen die advocaten.

Gisteren (eergisteren ?) op tv 1 : een Syrische vluchteling die nu 5 jaar in Belgie woont, betaalde 10.000 € aan mensensmokkelaars.
Dat is toch geen duts hé !

???

Pandareus 23 november 2020 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9525925)
Het doodschieten van hun kind staat los van de mensensmokkel he.

Hoogst originele these, moet ik zeggen.

Praat iedereen hier wel over hetzelfde voorval/drama ?

Citaat:

Dit proces zou niet anders gevoerd worden als die ouders hadden geholpen de mensensmokkelaars te identificeren en op te pakken. De advocaat zou evenveel verdienen, alleen zouden de ouders dan wel het onschuldige slachtoffer kunnen uithangen, en op meer sympathie kunnen rekenen.
Ah, je bezorgdheid gaat uit naar de public relations van de ouders/mededaders die volgens jouw verhaal nu dan op sympathie zouden kunnen rekenen als ze de smokkelaar viseren... :?

Van wie dan wel ? Van de rechtbank van de straat ?

Wie zit daar trouwens op te wachten ?

Pandareus 23 november 2020 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9525937)
Gisteren (eergisteren ?) op tv 1 : een Syrische vluchteling die nu 5 jaar in Belgie woont, betaalde 10.000 € aan mensensmokkelaars.

???

Dat is het tarief dat Kuçam ook toepaste per kop, vanuit het kabinet van Francken. :lol:
Hij importeerde er zo vele honderden, men weet niet eens waar ze nu zitten.
En die arabieren betaalden dat. Geen dutskes dus.

daiwa 23 november 2020 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9525932)
Géén stok of zweepslagen ? :-o
Zelfs geen dwangarbeid ? :?

Nu, volgens jou zijn het blijkbaar mededaders aan een misdaad, waarbij hun kind is gestorven. En toch wil je ze 'onmiddellijk repatriëren', wat dus straffeloosheid impliceert in België.

Vreemde redeneringen komt men hier tegen...

Ik weet niet of de strafwet verandert is maar illegaal in het land verblijven is nog altijd een misdaad volgens de strafwet.
Ze pleegden dus inderdaad een misdaad.

Den Ardennees 23 november 2020 20:10

Citaat:

???

Je gelooft toch niet dat ze hier toekomen met zakken vol geld? Zelfs als ze al geld hebben, zullen ze dat niet vertellen. Het verhaal is: "we hebben al onze spaarcenten aan die smokkelaars gegeven"

DucDEnghien 23 november 2020 20:17

Citaat:

???

Heeft die journalist ook gevraagd aan die Syrische vluchteling hoe hij aan die 10.000 Euro geraakte om de vluchtroute te betalen? Simpele vraag toch.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be