![]() |
Brussels gewest wil vlaamse grond kopen
Het Brussels gewest wil vlaamse grond kopen.
Ik vind dat zo iets moet verboden worden. Want dit gebeurt dan eigenlijk nog met geld van de Vlaamse transfers. Dus ik stel voor ipv de normale Vlaamse transfers, dat wij dit niet meer gratis doen, maar dat wij Waalse grond kopen. De Walen hebben krijgen dan nog steeds geld en wij krijgen er iets voor in de plaats. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...en-en-walloni/ |
Citaat:
Want voor de staat gelden de gewone regels van concurentie, die voor de andere boeren wel gelden, niet... Is hun bedrijf verlieslatend, de staats past bij waar de andere boeren failliet gaan... Was het Bruxelles ook niet dat in de Vlaamse rand sociale huizen opkocht en daar hun franstalige bevolking in installeerden... en zo oneerlijke concurentie tegen de plaatselijke gemeenten voerden... Kun jij je voorstellen dat het Antwerpse stadsbestuur huizen opkoopt in Gent en daar hun armlastige Antwerpse bevolking in installeert...??? |
Citaat:
We kunnen al beginnen met de Ardense bossen op te kopen. Dan doen we misschien ook nog een goede zaak om aan de mileunormen te voldoen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Enig pluspunt in de hele discussie is dat ze niet alleen Vlaamse gronden wouden opkopen maar dat ze hetzelfde wouden doen in Waals Brabant en de Walen hebben al gereageerd en de ecolo-minister die het wou doen heeft al zijn excuses aangeboden voor dat plan... Maar ja, onze Vlaamse media en Vlaamse regering vond dat waarschijnlijk niet belangrijk genoeg om erop te reageren... |
Consulaten en ambassades werken toch ook op basis van dat concept? Wat is daar zo bijzonder aan?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In de gevangenis doen ze dat tenslotte ook, soort bij soort, dan zijn er minder racistische rellen. |
Citaat:
|
Citaat:
K & K... |
Citaat:
Vlaanderen heeft als overheid cultuurhuizen in het buitenland (bvb Brakke Grond in NL), er zijn militaire eigendommen geweest in Duitsland. Buitenlandse staten hebben hier kazernes, culturele vertegenwoordigingen, ... Maar over een paar percelen landbouwgrond gaan we verontwaardigd doen. In zoverre het nut daarvan een discussiepunt is, is dat er één dat de Brusselse burgers moeten voeren. Vinden zij dat een zinnige besteding? |
Die doen toch met hun geld wat ze willen. En het feit dat Brussel grond koopt buiten hun gewest betekent niet dat die grond bij het Brussels Gewest hoort.
|
Inderdaad. Privaatrechtelijke eigendom verandert niks aan de gewestgrenzen. Wat een achterlijkheid.
|
Dat ze eenderwaar grond kopen, en dat ze doen met hun eigen centen waar ze zelf goesting voor hebben, daar kan ik geen kritiek op hebben.
Ik heb wel kritiek op de te grote geldstromen die naar de hoofdstad gaan. Geen probleem met wat rechtvaardig zou zijn: een bijdrage aan de centrumfunctie die de hoofdstad vervult. Meest van al heb ik kritiek op de reden waarom ze grond willen kopen. Het is uitgebreid in de pers geweest, en kan samengevat worden: een ring van sovkoze en kolchoze rond Brussel, pure ussr communistisch beleid Hou jullie vast: het volgende zal zijn dat wie een brood wil kopen in Brussel, voedselbonnen van Ecolo-Groen zal moeten kunnen voorleggen. Hun apparatsjki's zullen extra bonnen krijgen voor pateekes, klaaskoeken en rozijnenbrood. |
Citaat:
Maar dat zal niet lukken . Zij zullen hem niet krijgen ,onze fiere Vlaamse landbouwgrond. |
Citaat:
Voor de zoveelste keer: er zijn geen transfers van Vlaanderen naar Brussel. Er zijn transfers - van Brussel naar Wallonië - van Vlaanderen naar Wallonië https://www.statistiekvlaanderen.be/...-2000-2020.pdf |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be