![]() |
Bedrijven lopen omzet mis door trage leveringen.
In bepaalde periodes van het jaar is het extra druk met de pakjesleveringen.
Sommige koerier bedrijven, waaronder Bpost, rekenen dan iets extra aan om de pakjes te bezorgen. We zijn allemaal verontwaardigd dat Bpost niet in staat is om, de dag na de bestelling, alles te leveren. Maar zijn wij eigenlijk niet rot verwend? Moeten we steeds de dag nadien over alle pakjes kunnen beschikken? Beseffen we de impact op het milieu wel? Wat is er mis met een eventuele extra dag wachten op de levering? Ik bekijk dat zo: In een bepaalde gemeente moet Bpost pakjes leveren, de chauffeur(s) moet(en) dan alle straten van die gemeente doen. Dat zijn veel kilometers, die iedere dag gedaan worden. Als we nu de afspraak maken dat de pakjes binnen de 24 tot 48 uur geleverd worden, dan kan een koerier bedrijf de gemeente in twee delen, de ene dag wordt de ene helft gedaan, de andere dag de andere helft. Als je geluk hebt, dan heb je het pakje de dag nadien, bij "pech" een dag later. Wat denken jullie hiervan? PS: Spoedbestellingen kunnen uiteraard nog altijd. |
Belangrijker dan hoe lang het duurt om iets te leveren - althans voor de meeste werkende mensen denk ik - is te weten wanneer iets geleverd wordt. Men moet het namelijk kunnen ontvangen. Ik weet niet of andere pakjesbedrijven een evengrote toeloop kennen als Bpost en of die daar beter mee omspringen. Ik merk toch ook wel flexibiliteit bij B-post - kijk naar de afhaalmagazijnen bij Decathlon. (Spijtig genoeg is dat voor mensen die niet mobiel zijn natuurlijk geen oplossing maar er zijn tegenwoordig belangrijkere minderheden waar men inclusief, solidair en divers mee moet zijn.)
Het is vooral pijnlijk dat onze eigen middenstand er volledig aangaat ten voordele van buitenlandse onlinemastodonten. Ik denk niet dat die dat gaat overleven tenzij op enkele plaatsen waar het eveneens om 'beleving' gaat zoals bvb een dagje Antwerpen of Gent. |
Ik 'verwacht' op zich niet dat wanneer ik iets bestel, ik dat absoluut de dag zelf of de dag erna moet hebben.
Echter, wanneer bij aankoop wordt gezegd dat levering voorzien is voor de dag erna, dan verwacht ik dat wel. Omdat ik die dag dan ook thuis blijf om de levering te aanvaarden. Verder is het nu eenmaal zo dat tijd van levering een parameter is geworden; net zoals prijs/kwaliteit. |
Citaat:
|
Ik heb 6 weken mogen wachten op een nieuwe ijskast.
Mijn nieuwe diepvriezer die ik tegelijk heb bestelde is nog niet eens uit de fabriek. Wie weet wanneer die zal komen? Vorige week ook een nieuwe tablet besteld. Ook nog niets van gehoord. De geleverde ijskast was licht beschadigd, die gaan ze ophalen en nog eens een nieuwe brengen. Maar wanneer? Online mijn voeten. |
Dat ander jaren in drukke aankooptijden er een verzadiging is: normaal.
Maar dat de vetbetaalde kopstukken van de post de toestand van vandaag niet van mijlenver zagen aankomen, maakt eigenlijk dat ze op staande voet ontslagen zouden moeten worden. |
Citaat:
De Post gaat toch niet meer iedere dag iedere brievenbus doen, tenzij het om prior of de gazet gaat. Na meer dan 100 jaar gaan we er dus op achteruit. |
Citaat:
|
"Internethandel" groeide totnotoe gestaag.Maar dit jaar is het gewoon anders door perfecte storm-omstandigheden...
Ik vrees dat de ECHTE oorzaak zit bij dat "Black Friday" gedoe,dat dit jaar "ontploft" is ongelukkigerwijze.....de dames bestellen als gek (jawel,wie anders.) en een grote massa "winkels" is (eindelijk) klaar voor het werken met het internet, en zo zit alles in enkele dagen tijd potdicht want de ganse kerst- en delen van eindejaars-handel vliegt daar ook bij natuurlijk. Pech voor bibi hier die eens een MOSFET of zo wil bestellen....:evil: Het zou ons allemaal sieren te stoppen met de overvraagde bezorgers te bekritiseren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be