![]() |
Deze week mijn eerste pensioen ontvangen
Ik heb deze week m'n eerste pensioen ontvangen.
Ik loop bruto ongeveer 75 euro / maand mis omdat ik er 4 jaar eerder de brui aan gaf. Ik heb 43 dienstjaren op de teller staan. Ik moet zeggen dat, voor mijn netto pensioen, veel mensen iedere dag vroeg moeten opstaan en hard moeten werken, en het dan nog niet hebben. Het is natuurlijk een pak minder dan toen ik ging werken, maar ik ben tevreden. Ik krijg daarbij een prettige som die we (de baas en ik) gespaard hebben. Als ik nog 20 jaar leef en ik verdeel dat geld per maand, dan mag ik per maand 300 euro netto toevoegen aan mijn pensioen. Het is toch heerlijk om geen verplichtingen meer te hebben, ik ben deze maand nog maar één keer terug op een werf geweest (was geen verplichting, maar ik deed dat omdat onze baas steeds goed was voor ons), en het was betaald hé. |
:thumbsup: Profiteer er van !!
|
Citaat:
Vorige week al een dagje met ons kleinkind op stap geweest. Wij vangen haar één dag per week op. Is ons enige contact op dit moment. |
Citaat:
|
Citaat:
Als vroegere zelfstandige (en dus zonder vak. geld) viel ik van mijn stoel van 't lachen toen ik dat opeens en onverwacht overgeschreven kreeg. Voor de rest is het nationaal pensioen welkom drinkgeld. :cheer: Alleen zijn de cafekes toe :cry: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In ieder geval: proficiat!
Ik heb er nog 38 te gaan. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik blijf in ieder geval stemmen op N-VA. N-VA is de enige partij die op economisch vlak nog wat liberaal is. Open VLD heeft er jammer genoeg wéér voor gekozen liever een linkse koers te varen dan een rechtse. (Nu, ik wil in dit topic eigenlijk geen discussie hierover voeren. Het gaat over Reservespeler en zijn pensioen). |
Citaat:
|
Citaat:
Vanaf 62 kan je op pensioen gaan in functie van je loopbaan. |
Citaat:
In ieder geval: proficiat! |
Citaat:
|
Citaat:
Vanaf 2025 is het 66 jaar. Vanaf 2030 67 jaar. |
Heb het even opgezocht. Blijkbaar is het mogelijk om nog boven de 45/45ste te geraken (en dus meer dan een 'volledig pensioen' te hebben):
Citaat:
Met 47/45ste kom je inderdaad aan de vier jaar die Reservespeler zei dat hij nog moest werken om zijn pensioen te maximaliseren. |
Citaat:
Ik vermoed dat je 61 bent, net als ik dan ...... Ik heb een gemengde loopbaan en wordt niet beloond door langer te blijven werken. Ik wacht nog even om hetmijne aan te vragen. |
Veel plezier als gepensioneerde! :-)
|
Binnenkort zitten er alleen nog gepensioneerden op dit forum! 8O
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be