Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Moslimvrouw neemt onverstandig besluit. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=25626)

Horus 6 december 2004 23:25

Moslimvrouw neemt onverstandig besluit.

2 maal, ontvangt de bedrijfsleider Remmery (voedingsbedrijf te Lendelede) een dreigbrief.
Als hij een moslimvrouw niet ontslaat (omdat ze weigert haar hoofddoek af te nemen), dan steken 'ze' het bedrijf in brand.
In de tweede brief gaan ze verder, de familie van de directeur wordt erbij betrokken.

Dan zwicht de moslimvrouw en neemt vrijwillig het besluit om haar hoofddoek af te laten, voor de directeur zijn veiligheid.

Welke schoft is zo laag gevallen, dat hij met dreigementen zijn wil erdoor krijgt.
Ik hoop met gans mijn hart dat die man gepakt wordt, en bestraft, dat niemand het nog in zijn kop krijgt, van een vrouw die bewust haar religie kiest, te beïnvloeden.

Bobke 6 december 2004 23:29

Hopelijk wordt de man gepakt en berecht.
Het besluit van de vrouw is heel verstandig.
Er is geen enkele reden waarom zij een hoofddoek zou dragen.
Alle werknemers zijn immers verplicht om een haarbedekking te dragen.

Raf 6 december 2004 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Horus
2 maal, ontvangt de bedrijfsleider Remmery (voedingsbedrijf te Lendelede) een dreigbrief.
Als hij een moslimvrouw niet ontslaat (omdat ze weigert haar hoofddoek af te nemen), dan steken 'ze' het bedrijf in brand.
In de tweede brief gaan ze verder, de familie van de directeur wordt erbij betrokken.

Dan zwicht de moslimvrouw en neemt vrijwillig het besluit om haar hoofddoek af te laten, voor de directeur zijn veiligheid.

Welke schoft is zo laag gevallen, dat hij met dreigementen zijn wil erdoor krijgt.
Ik hoop met gans mijn hart dat die man gepakt wordt, en bestraft, dat niemand het nog in zijn kop krijgt, van een vrouw die bewust haar religie kiest, te beïnvloeden.

Helemaal mee eens! De fanatici die zich tot dergelijke praktijken verlagen, zijn geen heer beter dan de fundamentalisten waartegen ze zo fulmineren.

Horus 6 december 2004 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Hopelijk wordt de man gepakt en berecht.
Het besluit van de vrouw is heel verstandig.
Er is geen enkele reden waarom zij een hoofddoek zou dragen.
Alle werknemers zijn immers verplicht om een haarbedekking te dragen.

Er is geen enkele reden waarom zij 'geen' hoofddoek zou dragen, want dat is ook haarbedekking.
Verstandig ten opzichte van de medemens, ja.
Ten opzichte van zichzelf, neen.

Bobke 7 december 2004 00:19

Citaat:

Er is geen enkele reden waarom zij 'geen' hoofddoek zou dragen, want dat is ook haarbedekking.
Verstandig ten opzichte van de medemens, ja.
Ten opzichte van zichzelf, neen.

Ik betwijfel of haar persoonlijke hoofddoek voldoet aan de eisen die aan de hygiëne gesteld worden.
Niemand heeft zijn persoonlijke eisen te stellen op dat vlak.
Zeker niet in dat geval waar aan de zogezegde eisen van het geloof voldaan wordt.
Meer dan een vorm van provocatie kan ik daar niet in zien maar dat is het probleem van de werkgever en de gezondheidsinspectie.

Horus 7 december 2004 00:23

Citaat:

Ik betwijfel of haar persoonlijke hoofddoek voldoet aan de eisen die aan de hygiëne gesteld worden.
Zeker niet in dat geval waar aan de zogezegde eisen van het geloof voldaan wordt.
Meer dan een vorm van provocatie kan ik daar niet in zien maar dat is het probleem van de werkgever en de gezondheidsinspectie.

Dan nog kan je vragen om over die hoofddoek een papieren muts te dragen (zoals de anderen).
Mocht het niet hygiënisch zijn, zou het dan toegelaten geweest zijn?
Met kans van boete voor de bedrijfsleiding door de gezondheidsinspectie?

Dat laat ik in het midden.
Die lafaard die dreigbrieven stuurde, die mochten ze vierendelen wat mij betreft.

ingenious 7 december 2004 00:23

Citaat:

als zij haar hoofddoek even regelmatig wast als dat de andere hoofddeksels gewassen worden, zie ik niet in waarom dit een probleem op vlak van hygiëne zou geven. ik neem aan dat mendaar op toe ziet.

Hrafnar 7 december 2004 02:26

Citaat:

Vooropgesteld dat bedreigingen nergens thuishoren, en zonder dat ik het wil goedpraten, wil ik wel even kwijt dat bepaalde "culturele verrijkingen" uit de moslimfascistische hoek dit al jaren doen. De meest recente voorbeelden zijn politici die hebben moeten onderduiken omdat ze herhaaldelijk met de dood bedreigd zijn door islamextremisten. Namen als Geert Wilders, Ayaan Hirsi en Mimount Bousakla zijn voor iedereen bekend.
Over de moord op Theo van Gogh zal ik het verder niet eens hebben.

Peace 7 december 2004 08:50

Citaat:

Laat ons het zo uitdrukken. Die persoon die deze dreiging begaan heeft, heeft die moslimvrouw geholpen om zich te bevrijden van het juk dat moslimmannen haar hebben opgelegd.

Het Skill Effect 7 december 2004 10:50

Citaat:

Ik vind het inderdaad zielig wat die flippo doet om z'n gelijk te kunnen krijgen. Hypocriet en alleen maar een stap achteruit dan vooruit.

De dader moeten ze al zijn keldingstukken afpakken en op de zuidpool droppen!

Bobke 7 december 2004 15:04

Citaat:

Die lafaard die dreigbrieven stuurde, die mochten ze vierendelen wat mij betreft.

Daar zijn we het over eens.

Bobke 7 december 2004 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
als zij haar hoofddoek even regelmatig wast als dat de andere hoofddeksels gewassen worden, zie ik niet in waarom dit een probleem op vlak van hygiëne zou geven. ik neem aan dat mendaar op toe ziet.

Dat zijn weggooi mutsjes.

ingenious 7 december 2004 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Laat ons het zo uitdrukken. Die persoon die deze dreiging begaan heeft, heeft die moslimvrouw geholpen om zich te bevrijden van het juk dat moslimmannen haar hebben opgelegd.

ze doet onder bedreiging van mensenlevens haar hoofddoek af, en jij beweert dat ze bevrijd is? peace, er is echt iets mis met jouw redeneringsvermogen, sorry...

Katun 7 december 2004 17:23

Altijd hetzelfde liedje ..

Die "lafaard" die dreigbrieven schreef is inderdaad niet goed bezig maar heeft even goed het recht zijn mening te uiten als die moslimvrouw !

En het is geen lafaard, hij schrijft een (dreigement) brief. Een moordenaar is een lafaard !

Bobke 7 december 2004 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Katun

Die "lafaard" die dreigbrieven schreef is inderdaad niet goed bezig maar heeft even goed het recht zijn mening te uiten als die moslimvrouw !

En het is geen lafaard, hij schrijft een (dreigement) brief. Een moordenaar is een lafaard !

Dat valt niet meer onder vrije meningsuiting. 8O

Horus 7 december 2004 17:48

Citaat:

??
Dus hij is niet laf, omdat hij een brief schrijft en iemand onder druk zet, terwijl hij zich niet bekend maakt!
Komaan, lafaard pur sang, grote kans dat hij niets met Vrij Vlaanderen te maken heeft.

Wie heeft er nut bij om een bedrijfsleider onder druk te zetten die maar één gesluierde moslimma in dienst heeft.
Daar moet je niet ver zoeken om de dader te vinden.
Alsof die vrouw de enige werkende moslimma is............

Halcyon 7 december 2004 18:29

Citaat:

Iemand bedreigen is volgens jou vrije meningsuiting? Waar ga/ging jij naar school? Man man man... dat er nog mensen zijn die zo denken...

Peace 7 december 2004 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ze doet onder bedreiging van mensenlevens haar hoofddoek af, en jij beweert dat ze bevrijd is? peace, er is echt iets mis met jouw redeneringsvermogen, sorry...

Sommige mensen moet je onder bedreiging van mensenlevens tot hun geluk verhelpen.

Bekijk het eens van de andere kant. Er zijn meer dan voldoende mensen in dit land voor wie de hoofddoek een van de zaken is die model staat voor fundamentalisme en terrorisme. Ik kan het daarom best begrijpen dat er mensen zijn die deze uitwassen op hun persoonlijke wijze bestrijden.

Ik keur het niet goed, maar heb er wel begrip voor dat er mensen zijn die de strijd aanbinden tegen het Islam fundamentalisme. Er zijn mensen die het niet zover willen laten komen dat het hier een midden-oosten wordt waar dagelijks mensen de keel krijgen overgesneden. Dit zijn gewoon de uitwassen van een volledig mislukt multicultureel experiment. Dit is nog maar het begin dat voorspel ik jullie. Onthoud goed wat ik hier nu geschreven heb. Ik ben daar al jaren overal voor aan het waarschuwen.

Hrafnar 7 december 2004 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Ik vind het inderdaad zielig wat die flippo doet om z'n gelijk te kunnen krijgen. Hypocriet en alleen maar een stap achteruit dan vooruit.

De dader moeten ze al zijn keldingstukken afpakken en op de zuidpool droppen!

Moeten dan volgens jou de moslimfascistische bedreigers van Geert Wilders, Ayaan Hirsi en Mimount Bousakla ook zonder kleren op de zuidpool gedropt worden?

Raf 7 december 2004 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar
Moeten dan volgens jou de moslimfascistische bedreigers van Geert Wilders, Ayaan Hirsi en Mimount Bousakla ook zonder kleren op de zuidpool gedropt worden?

De zuidpool is in elk geval wat vergezocht, maar ik zie niet in waarom de bedreigers van Wilders, Ali en Bousakla minder zouden moeten gestraft worden dan deze briesende brievenschrijver... Ik vraag me steeds weer af waar jullie het idee vandaan halen dat mensen met een linkse politieke voorkeur moslim-criminelen niet zouden willen straffen voor hun misdaden. Zeer bizar is dat... Ik heb nog nooit een "linkiewinkie" weten zeggen dat men moslims die misdaden plegen maar hun gang moet laten gaan! Jij wel?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be