Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Boswachters gaan harder optreden tegen huisdier-egoïsten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256325)

Blue Sky 2 december 2020 10:54

Boswachters gaan harder optreden tegen huisdier-egoïsten.

Na verschillende incidenten met loslopende honden, kondigt het Vlaamse agentschap Natuur en Bos strengere controles aan. Wie zijn hond niet aan de leiband houdt waar dat verplicht is, zal in de komende weken meteen een boete krijgen.

Citaat:

Meer en meer mensen lappen de regels aan hun laars en laten honden onaangelijnd loslopen, zegt Natuur en Bos. "In het West-Vlaamse Vloethemveld stierven zaterdag vier ooien nadat ze aangevallen waren door een loslopende hond. In Overpelt beten vrijdag twee Duitse herdershonden een Shetlandpony dood. En in het Brabantse Lintbos sloeg zondag door een loslopende hond een paard met ruiter op hol. De man belandde in een prikkeldraad en raakte gewond.”

lamenielachen 2 december 2020 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9533832)
Na verschillende incidenten met loslopende honden, kondigt het Vlaamse agentschap Natuur en Bos strengere controles aan. Wie zijn hond niet aan de leiband houdt waar dat verplicht is, zal in de komende weken meteen een boete krijgen.

Het egoïsme van vandaag, ikke ikke ikke de andere kan stikke -----
De weg en het jaagpad is van de fietsers, het bos van de lopers en loslopende honden en ga zo maar verder.
Het ontbreekt gewoon aan respect voor mekaar, meer moet je daar niet achter zoeken.

Knuppel 2 december 2020 11:38

Steek alle loslopend honden een mes in hun hart.

Xenophon 2 december 2020 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9533903)

Beter de eigenaars, want die honden die weten niet beter.

TREBRON 2 december 2020 11:51

Respect is zoek in dit land. Mijn hinden lopen allen los in mijn eigen degelijk afgesloten tuin. Op de plaats waar we gaan wandelen zie ik regelmatig loslopende honden en telkens verwittigde ik de domeinwachter van dit feit. In een enkele geval hebben ze een wagen ter controle gestuurd en al de andere oproepen zijn zonder gevolg gebleven. Ik volg de regels, mijn hondjes aan de leiband, in het bijzonder omdat ze dan niet door amateur renners en mountainbikers zonder bel aangereden worden en dat de rest zijn goesting doet, ik doe er geen moeite meer voor.

Blue Sky 2 december 2020 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9533924)
Respect is zoek in dit land. Mijn hinden lopen allen los in mijn eigen degelijk afgesloten tuin. Op de plaats waar we gaan wandelen zie ik regelmatig loslopende honden en telkens verwittigde ik de domeinwachter van dit feit. In een enkele geval hebben ze een wagen ter controle gestuurd en al de andere oproepen zijn zonder gevolg gebleven. Ik volg de regels, mijn hondjes aan de leiband, in het bijzonder omdat ze dan niet door amateur renners en mountainbikers zonder bel aangereden worden en dat de rest zijn goesting doet, ik doe er geen moeite meer voor.

Zo gaat het in dit land. Hoegenaamd geen controle en adequate bestraffing waardoor regelgeving een dode letter blijft en iedereen maar opdoet. Uiteindelijk bent u dan nog de slechte, want daar is hij weer met zijn geklaag over loslopende honden ... Tot wanneer er eens iets ernstig gebeurt natuurlijk, dan is het opeens alle hens aan dek.

De Rode Willem 2 december 2020 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9533924)
Respect is zoek in dit land. Mijn hinden lopen allen los

Hi hi
Heel sociaal bewust van u. Meestal lopen deze dieren los

Zipper 2 december 2020 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9533986)
Hi hi

Oei, humor !!

De Rode Willem 2 december 2020 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9533987)
Oei, humor !!

Ligt moeilijk voor de rechtsen, ik weet het.
Maar toch...ik heb het risico gelopen

Zipper 2 december 2020 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9534003)

Wat ligt er moeilijk ???

quercus 2 december 2020 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9533987)
Oei, humor !!

Soms is het eerder hooguit een "groen" glimlachje. Zoals bij mij hier de situatie is met de reeën ben ik verplicht mijn tuin met een flinke draadomheining af te sluiten. Ik krijg zowat elke nacht reeën op visite. Dat merk ik iedere morgen aan de pootafdrukken in de aarde. Meer nog, zelfs over dag lopen er soms exemplaren hier rond. Zeer elegante beesten, dat wel. Maar... ze richten serieus veel schade aan. Ik ben deze zomer verplicht geweest om alle rozenstruiken met kippendraad te beschermen, want ze vreten de zachte jonge scheuten gewoon af. Ook van bepaalde vaste planten zoals hemerocallis kunnen ze niet afblijven. Ik zal dus enkele duizenden euro's mogen ophoesten als ik nog een behoorlijke tuin wil hebben. Het is overigens niet alleen hier hoor. Zo las ik vorig jaar in de krant dat het bestuur van de grote openbare rozentuin "Coloma" in St. Pieters-Leeuw verplicht geweest is om aan de gemeente toelating te vragen reeën te laten neerknallen ingevolge de grote schade aan de aanplantingen.

De Rode Willem 2 december 2020 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9534021)
Soms is het eerder hooguit een "groen" glimlachje. Zoals bij mij hier de situatie is met de reeën ben ik verplicht mijn tuin met een flinke draadomheining af te sluiten. Ik krijg zowat elke nacht reeën op visite. Dat merk ik iedere morgen aan de pootafdrukken in de aarde. Meer nog, zelfs over dag lopen er soms exemplaren hier rond. Zeer elegante beesten, dat wel. Maar... ze richten serieus veel schade aan. Ik ben deze zomer verplicht geweest om alle rozenstruiken met kippendraad te beschermen, want ze vreten de zachte jonge scheuten gewoon af. Ook van bepaalde vaste planten zoals hemerocallis kunnen ze niet afblijven. Ik zal dus enkele duizenden euro's mogen ophoesten als ik nog een behoorlijke tuin wil hebben. Het is overigens niet alleen hier hoor. Zo las ik vorig jaar in de krant dat het bestuur van de grote openbare rozentuin "Coloma" in St. Pieters-Leeuw verplicht geweest is om aan de gemeente toelating te vragen reeën te laten neerknallen ingevolge de grote schade aan de aanplantingen.

Even Boduo parafraseren
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9533361)
Weg met die hinden. We hebben hier geen hinden NODIG !!!
Knal ze af !

De schoofzak 2 december 2020 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9534003)

Je bent grappig.

quercus 2 december 2020 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 9534025)
Even Boduo parafraseren

Wat mij betreft hoeven die dieren niet te verdwijnen, maar het is een feit dat in een regio waar ze opduiken, je feitelijk wel op kosten wordt gedreven, louter om schade te voorkomen. Ik ga dus geen jagers aanspreken met een verzoek de reeën neer te knallen en al evenmin persoonlijk met een geweer de wacht houden. Een degelijke draadafsluiting moet volstaan...

TheFourHorsemen 2 december 2020 14:17

Citaat:

Hi hi

Zulke dieren worden wel eens doodgebeten door loslopende honden.

DewareJakob 2 december 2020 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9534036)
Je bent grappig.

Genomineerd op Humo's Comedy Cup. :lol:

DewareJakob 2 december 2020 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9533903)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9533911)
Beter de eigenaars, want die honden die weten niet beter.

Inderdaad. Of vergassen, kan er iemand raad geven? ;-)

Blue Sky 2 december 2020 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9533901)
Het egoïsme van vandaag, ikke ikke ikke de andere kan stikke -----
De weg en het jaagpad is van de fietsers, het bos van de lopers en loslopende honden en ga zo maar verder.
Het ontbreekt gewoon aan respect voor mekaar, meer moet je daar niet achter zoeken.

Het gaat veel verder dan dat daar hier ook dieren het slachtoffer van worden zoals uit het voorbeeld blijkt.

TREBRON 2 december 2020 18:11

[2

TREBRON 2 december 2020 18:13

Citaat:

Hi hi

Oeps............tijpvout./...........:oops::oops::oops::oops::oops::oops:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be