Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Te hoge lonen in openbaar ambt ....? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256326)

lamenielachen 2 december 2020 11:19

Te hoge lonen in openbaar ambt ....?

https://www.hln.be/binnenland/gouver...loon~ac506667/

Een edel en verstandig man die gouverneur van de Nationale bank zo moesten we er meer hebben.
BDW ging op zijn achterste poten staan toen men destijds de lonen van de VL regering 5% wilde verlagen uit solidariteit.
Ze verdienen sowieso veel meer dan dezelfde functies in ons omringende EU landen voor wat is dit nodig met onze staatsschuld als uitgangspunt?

TREBRON 2 december 2020 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9533877)

Een edel en verstandig man die gouverneur van de Nationale bank zo moesten we er meer hebben.
BDW ging op zijn achterste poten staan toen men destijds de lonen van de VL regering 5% wilde verlagen uit solidariteit.
Ze verdienen sowieso veel meer dan dezelfde functies in ons omringende EU landen voor wat is dit nodig met onze staatsschuld als uitgangspunt?

Als je meer dan het dubbele van de Premier betaald wordt moogt ge niet klagen.. Daar wil ik ook enkele % van afgeven.....:-)

Boduo 2 december 2020 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 9533932)
Als je meer dan het dubbele van de Premier betaald wordt moogt ge niet klagen.. Daar wil ik ook enkele % van afgeven.....:-)

Vwala !

Jan Janssen 2 december 2020 12:51

Citaat:

Inderdaad, elke 2 jaar dat die werkt wint hij een lotto.
Dat zijn bedragen die serieus overdreven zijn. Zeker als je weet dat die eigenlijk gewoon met andermans geld spelen en dus zelf geen enkel risico hebben in hun beslissingen.
Ik heb meer respect voor een zelfstandige die zijn eigen spaargeld in zijn zaak stopt.

Zipper 2 december 2020 12:52

450.000€ ipv 500.000€, ja die zal echt moeten krabben om toe te komen.

De schoofzak 2 december 2020 13:46

Een globale doorlichting, vooral van de echt hogere ambtenaren, zou er wel eens mogen komen.
Er zit daar een hele nest, ongelooflijk hoeveel, ambtenaren aan het niveau van 10 procent minder dan dat van de eerste minister.

Ik heb best wel zin om daar eens een forum-poll over op te zetten.
We zouden dan een functie moeten uitkiezen (een functie waar iedereen wel "zicht" op heeft), en de deelnemers laten bepalen hoeveel zij deze zouden gunnen, bruto per maand of per jaar.

Wie zouden we nemen?
De grote baas van het leger?
De grote baas van de Lotto ?
Een rector van een grote universiteit, genre Leuven of Gent ?
...

lamenielachen 2 december 2020 17:41

Citaat:

Juist dat ze veel te veel betaald worden maar vrijwillig 10% afstaan is voor mij du jamais vu de dag van vandaag en verdient een bedankje.

lamenielachen 2 december 2020 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9533948)
Vwala !

Volledig akkoord maar als je die kleine geste niet toejuicht waar zit dan de verdienste voor iemand die dergelijk moedig initiatief neemt?
Ik ben zeker dat de andere poenpakkers die man nu in de hel wensen en ook zo zullen behandelen.

lamenielachen 2 december 2020 17:49

[quote=Jan Janssen;9534011]Inderdaad, elke 2 jaar dat die werkt wint hij een lotto.
Dat zijn bedragen die serieus overdreven zijn. Zeker als je weet dat die eigenlijk gewoon met andermans geld spelen en dus zelf geen enkel risico hebben in hun beslissingen.

Citaat:

Ik heb meer respect voor een zelfstandige die zijn eigen spaargeld in zijn zaak stopt
Herhaal dat eens in hoofdletters aub, dank u.

lamenielachen 2 december 2020 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9534069)
Een globale doorlichting, vooral van de echt hogere ambtenaren, zou er wel eens mogen komen.
Er zit daar een hele nest, ongelooflijk hoeveel, ambtenaren aan het niveau van 10 procent minder dan dat van de eerste minister.

Ik heb best wel zin om daar eens een forum-poll over op te zetten.
We zouden dan een functie moeten uitkiezen (een functie waar iedereen wel "zicht" op heeft), en de deelnemers laten bepalen hoeveel zij deze zouden gunnen, bruto per maand of per jaar.

Wie zouden we nemen?
De grote baas van het leger?
De grote baas van de Lotto ?
Een rector van een grote universiteit, genre Leuven of Gent ?
...

Voor mij de grote baas van de Lotto, dat nog meer dan de andere 2 is een zuiver politiek postje dat velen aankunnen.

lamenielachen 2 december 2020 18:08

https://loonwijzer.nl/salaris/vipsal...onale-politici

Voor wie nog niet helemaal overtuigd is, de lonen van andere premiers of hoe ze ook heten rondom ons en in de wereld.
"Reken daarbij dat we meerdere regeringen hebben en veruit het allerkleinste land zijn".

VB; Rutte - Macron - China daar krijgen ze ca. de helft van onze tafeldansers.

Svennies 2 december 2020 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9534445)
https://loonwijzer.nl/salaris/vipsal...onale-politici

Voor wie nog niet helemaal overtuigd is, de lonen van andere premiers of hoe ze ook heten rondom ons en in de wereld.
"Reken daarbij dat we meerdere regeringen hebben en veruit het allerkleinste land zijn".

VB; Rutte - Macron - China daar krijgen ze ca. de helft van onze tafeldansers.

Ge weet toch nog wat de ouwe De Croo zijn excuus destijds was om hun torenhoge verdienste te verrechtvaardigen...

"Wij moeten regelmatig trakteren als we in een café of tussen de mensen komen"...:roll::roll::roll:

lamenielachen 2 december 2020 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9534452)
Ge weet toch nog wat de ouwe De Croo zijn excuus destijds was om hun torenhoge verdienste te verrechtvaardigen...

"Wij moeten regelmatig trakteren als we in een café of tussen de mensen komen"...:roll::roll::roll:

Zouden zij de enigen zijn denkt U en daarvoor hebben ze ook nog hun onkostennota"s die de spuigaten uitlopen.

Svennies 2 december 2020 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9534462)
Zouden zij de enigen zijn denkt U en daarvoor hebben ze ook nog hun onkostennota"s die de spuigaten uitlopen.

Nee hoor,het is gewoon maar een excuus om wat krom is recht te praten...

Hun maandelijkse onkostennota bedraagt ongeveer 2000 euro belastingsvrij en wordt ook nooit bij hun maandelijks verdienste geteld...

Zeg nu zelf dat is toch een leuk centje om het gepeupel eens te trakteren...

Ik heb destijds de Claes nog bezig gezien,die trakteerde zelf niet,maar liet zich wel trakteren ...

Jan Janssen 2 december 2020 18:22

Bij de NMBS hadden ze wel 10 managers met allemaal maximum loon. Misschien nu zelfs.

De schoofzak 2 december 2020 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9534409)
Voor mij de grote baas van de Lotto, dat nog meer dan de andere 2 is een zuiver politiek postje dat velen aankunnen.

Bovendien is die mens een vuile sos. Nog kabinetschef geweest bij Vande Lanotte.

Allez kom, 4000 netto per maand zal wel genoeg zijn zeker?

lamenielachen 2 december 2020 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9534466)
Nee hoor,het is gewoon maar een excuus om wat krom is recht te praten...

Hun maandelijkse onkostennota bedraagt ongeveer 2000 euro belastingsvrij en wordt ook nooit bij hun maandelijks verdienste geteld...

Zeg nu zelf dat is toch een leuk centje om het gepeupel eens te trakteren...

Citaat:

Ik heb destijds de Claes nog bezig gezien,die trakteerde zelf niet,maar liet zich wel trakteren ...

Dat is inderdaad zoals ze het doen, net tafelhoeren.

lamenielachen 2 december 2020 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9534483)
Bovendien is die mens een vuile sos. Nog kabinetschef geweest bij Vande Lanotte.

Allez kom, 4000 netto per maand zal wel genoeg zijn zeker?

Op les bij de "Keizer van Oostende" dan ben je "goed opgeleid" ook zonder diploma, was ook nog baas bij de NMBS "bingo".
Hij zal wat moeten inleveren hebben, zoals zijn partij.

Henri1 2 december 2020 19:18

Beter kritisch naar veel te hoge ambtenarenpensioenen kijken. Daar is veel meer te halen. Zeker met terugwerkende kracht.

Boduo 2 december 2020 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9533877)

VL is dan ook rijker dan de ons omringende landen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be