![]() |
Brusselse regering keurt kilometerheffing goed
Brusselse regering keurt kilometerheffing goed
Sommigen zien het als een pestbelasting. Uit het artikel: Citaat:
Citaat:
|
Ik heb er exact geen last van. Motorfietsen en rijwielen doen niet mee in dit verhaal.
|
BDW 2017:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
In april 2019, verklaarde Weyts dan ook af te zien van het rekeningrijden. Dat was een puur electorale keuze. |
Het zal stil worden in brussel.
|
Deze belasting is hoog genoeg om mensen te ergeren,te laag om hun gedrag te veranderen.
|
Citaat:
Als er daarvoor minder naar Brussel gependeld wordt zullen ze het zelf moeten oplossen. Ik denk dat die dan meer lawaai maken. lol. Minder verkeer naar en door Brussel zal al minder vuile ademlucht geven. :-D Eens kijken naar Londen, daar begonnen ze met congestion charge in 2003: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb enkele dagen ervaring uit Bazel opgedaan. Daar reden amper autos (behalve taxis) want de stadskern was autovrij. Moet je eens zelf ervaren. Auto aan stadsrand geparkeerd (gratis) en de ganse dag met 1 ticketje alle OV genomen. |
Citaat:
Over al de voordelen van die congestion Charge in London. Gewoon Wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/London_congestion_charge Wslk zijn er ook nadelen voor bepaalde mensen als gewoontedieren die zich niet willen aanpassen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar een bouwvallige arbeiderswoning nu al 1 miljoen kost. Londen is wel met andere zaken dan milieu bezig. Nml alle zaken die niet echt kapitaalkrachtig is buiten te jagen. En brussel zal hetzelfde doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Daar is geen ontkomen aan. Dan mogen de roetduivels nog het wijwatervat ontkomen. :lol: Niet zo op de titel letten, ganse tekst lezen... Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voller gaat echt niet meer als het verkeer in goede banen geleid wordt, bezoek eens Aachen. (dat is niet ver) Ik heb zeer goede ervaring in diverse steden van Europa, van Stockholm tot euh Bazel. Freiburg is ook een pareltje. In Rome was ik ook 4 dagen. Ze kunnen daar niet anders hé. Boemvolle -verkeersvrije- winkelstraten. |
Citaat:
De laatste keer dat ik in Aken was, vorig jaar, had ik toch niet de indruk dat de auto er werd geweerd. Toch niet op een manier zoals ze dat nu in Brussel van plan lijken te zijn. Bovendien is zowel in Duitsland als Zwitserland het openbaar vervoer net iets meer betrouwbaar dan in België. Met andere woorden, het is al meer doenbaar om de wagen buiten de stad te laten en te vertrouwen op het openbaar vervoer. Dat is geheel anders in België; en meer bepaald in Brussel. Het openbaar vervoer is niet betrouwbaar (en ik zie geen enkele intentie om daar ook maar iets aan te doen); en gelijk wordt het gebruik van het enige waar de burger wel kan op vertrouwen aan banden gelegd. In zo een situatie krijg je geen Freiburg of Aken. Dan krijg je een dode stad ... |
Citaat:
Dat kunnen ze in Brussel ook. Ik had geen problemen met de tram en-of de metro te nemen in Brussel (als ik er eens een bezoekje bracht met onze Duitse familie). Geparkeerd aan de Heizel, dan de rest OV. Ik nam al teenager al de trein op mijn eentje. Nog de stoomtrein in die tijd. ;-) Als je al in Zwitserland waart is Basel je toch bekend. Het OV vetrekt er zelfs vanuit grondgebied Duitsland. Of je neemt het eerste gratis Parkhaus als je met de auto enkele kms verder wilt rijden. De rest te voet en-of OV. Trams waren poepsimpel altijd op tijd zoals aangegeven op de digitale schermen. Het wordt wel eens hoog tijd dat Brussel die inhaalbeweging naar de 21e eeuw doet. Europese voorbeelden genoeg. Zal wat geld kosten. Dat halen ze uit de extra kas van de jeweetwel-niet-willen-weten. Aja München ken ik ook redelijk. Km-lange winkelstraten. Hotelletje buiten het centrum, auto parkeren in hotelkelder, die is zelfs maar halfvol als het hotel vol is. De tram voor enkele kms (2 tramhaltes waren binnen 100 m), de rest te voet. Wil je wat verder S-bahn. Men moet toch eens leren dat de auto niets is voor de binnenstad of stadkern, ik begrijp die mensen echt niet. Als ik naar Genk of Hasselt rij is het toch ook niet anders. Auto zo snel mogelijk parkeren en dan meestal alles te voet bij die kleine steden. Ik vraag me langzaam af waarom mensen schoenen kopen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be