Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bourgeois als vervanger van Van den Brande (bij VRT). Goede keuze? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256383)

Dadeemelee 5 december 2020 15:17

Bourgeois als vervanger van Van den Brande (bij VRT). Goede keuze?

In de optiek dat het een NVA'er zal/moet zijn uiteraard.

Ik vind van wel, polariserende mensen en ruziemakers zoals Francken zijn daar niet nodig.

https://www.demorgen.be/nieuws/wordt...-vrt~b2ff0896/

Citaat:

Ten laatste eind 2021. Dan stopt Luc Van den Brande definitief als voorzitter van de raad van bestuur bij de VRT. Officieel wordt pas begin volgend jaar naar een opvolger uitgekeken, maar zeker is dat de N-VA, als grootste partij in de Vlaamse regering, de nieuwe voorzitter mag leveren.

Steeds nadrukkelijker circuleert één naam: Geert Bourgeois, net als Van den Brande een voormalig Vlaams minister-president. Bourgeois zou bereid zijn om zijn zitje in het Europees Parlement op te geven voor een bureau aan de Reyerslaan, verneemt De Morgen.

Zucht 5 december 2020 15:29

Siegfried Bracke misschien.

Of als Martine Tanghe nog snel genoeg een lidkaart aanvraagt wordt ze zo goed als zeker de eerste vrouwelijke voorzitter. ;-)

Zipper 5 december 2020 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9536905)

Ik vind van wel, polariserende mensen en ruziemakers zoals Francken zijn daar niet nodig.

Polarisatie schept tenminste duidelijkheid, itt dat wollige en fletse linkse discours.

Pandareus 5 december 2020 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9536905)

Lijkt me hocus-pocus te zijn...

Voorzitter zijn van de VRT is een quasi protocolair bij-jobke voor een oudgediende wat 13.000 euro op jaarbasis geeft.

Gaat Geert Bourgeois voor zoiets zijn dikbetaalde europese mandaat opgeven ?

Dadeemelee 5 december 2020 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9536930)
Lijkt me hocus-pocus te zijn...

Voorzitter zijn van de VRT is een quasi protocolair bij-jobke voor een oudgediende wat 13.000 euro op jaarbasis geeft.

Gaat Geert Bourgeois voor zoiets zijn dikbetaalde europese mandaat opgeven ?

Hola, zo weinig? 8O

Edit: het is misschien wel cummuleerbaar met alle pensioenen die Bourgeois ondertussen heeft.

lamenielachen 5 december 2020 18:32

Luc Van Den Brande één van de vele die via de politiek rijk geworden zijn op ons kosten, voor de rest een 0.

Nr.10 5 december 2020 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9537037)
Luc Van Den Brande één van de vele die via de politiek rijk geworden zijn op ons kosten, voor de rest een 0.

Inderdaad.

Nr.10 5 december 2020 18:36

In Hongarije is de openbare omroep omgetoverd tot spreekbuis van de fascisten.

Nr.10 5 december 2020 18:39

Cas Goossens, Tony Mary, ... OK.

Dadeemelee 5 december 2020 21:22

Echt wel raar dat ik de enige ben die op Geert Bourgeois stemt. Ik dacht dat er hier NVA’ers waren. :-(

stuyckp 5 december 2020 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9537132)
Echt wel raar dat ik de enige ben die op Geert Bourgeois stemt. Ik dacht dat er hier NVA’ers waren. :-(

Panda heeft u het antwoord gegeven.
Dit is een zeikdraadje.

Nr.10 5 december 2020 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9537168)
Dit is een zeikdraadje.

Zegt wie?

Dadeemelee 5 december 2020 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9537168)
Dit is een zeikdraadje.

Gezien de reacties is Bourgeois blijkbaar niet de keuze van de NVA top.

Honni soit qui mal...

Dadeemelee 5 december 2020 23:14

En nu ik over mijn op nog eens nadenk: de ultimate revenge van Geert Bourgeois.

Top! :thumbsup:

lamenielachen 6 december 2020 05:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9537132)

Ik was NVA genegen maar het het zijn holle beloftes geworden, het resultaat van hun doortocht zegt genoeg.
"Bourgeois" de naam kon niet beter gekozen zijn maar voor de rest ook niet direct iemand met ballen die de balans in evenwicht en de economie op gang zal krijgen.

kelt 6 december 2020 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9537304)
Ik was NVA genegen maar het het zijn holle beloftes geworden, het resultaat van hun doortocht zegt genoeg.
"Bourgeois" de naam kon niet beter gekozen zijn maar voor de rest ook niet direct iemand met ballen die de balans in evenwicht en de economie op gang zal krijgen.

tsja.....de man is altijd een rustig beschaafd bemiddelaar geweest,(en een advokaat).....Dat maakte hem zeer geschikt als MP maar inderdaad minder als manager die er eens goed door mag vlammen.....(hetgeen volgens Kelts hervormingsplannen voor de VRT zou moeten)

Ik erger mij er ondertussen dood aan dat op de DAB+ zender VRT nieuws amper nieuws te horen is.....we leven op een planeet met 7 miljard + mensen en er is geen nieuws dan wat in de Nieuwstraat gebeurde....dit zegt iets over de VRT...

Xenophon 6 december 2020 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9537304)

Plus, als we de ene wereldvreemde onnozelaar moeten vervangen door de volgende wereldvreemde onnozelaar, laat de eerste dan toch gewoon zitten.

Libro 6 december 2020 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 9537043)
In Hongarije is de openbare omroep omgetoverd tot spreekbuis van de fascisten.

Het gaat hier over de VRT, waar de ecofascisten de plak zwaaien. Waarom Zuhal Demir niet?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be