Ke Nan |
19 december 2020 13:12 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen
(Bericht 9549162)
Als we dan toch gaan beginnen met belachelijke Godwins:

|
De vraag van reservespeler, 'Werkt het nog?' over een machine die meer dan 70 jaren op de bodem van een zee heeft gelegen, was een binnenkopper die ik gewoon niet kon laten liggen. Met reservespeler als één van de meest enthousiaste voorstanders op dit forum van de N-VA en de overbekende associatie van N-VA'ers met WOII in gedachten was dat voor mij een geslaagde kwinkslag.
En een Godwin zou ik het niet noemen. Ik heb nl. nergens het woord Nazi of Hitler gebruikt. De door mij geposte afbeelding is een koerier van de Wehrmacht, het gewone deel van de Duitse strijdkrachten waar ook von Stauffenberg toe behoorde. En zoals iedereen wel weet, probeerde von Stauffenberg Hitler te vermoorden.
De afbeelding door u gepost is een interessant en een uitstekende gelegenheid voor een geschiedenislesje. De foto is het moment van de ondertekening van een niet-aanvalspact tussen Turkije en Duitsland in juni 1941. De Duitsers wilden vrije doorgang door Turkije tot het Midden-Oosten en de Kaukasus. Maar Turkije weerstond de druk en wist verder economisch te profiteren van de situatie. En dat was niet ongewoon. Er waren wel meerdere neutrale landen in Europa en elders die diplomatieke en economische banden met Duitsland bleven onderhouden. Zulke zaken werden vaak bekrachtigd en bestendigd met verdragen dewelke doorgaans formele momenten waren met vlaggen en foto's trekken, enzo...
Zelfs de Amerikanen hadden nog handelsbetrekkingen met de Nazi's tot aan de Japanse aanval op Pearl Harbor op 7 december 1941.
|