![]() |
hoeveel cycli in de Belgische PCR testen
Na een rechterlijke uitspraak in Portugal, die op het forum al ruim aan bod kwam, besliste onlangs een rechter in Florida dat testinstellingen bekend moeten maken hoeveel cycli gebruikt werden om een testresultaat te bekomen.
Een "betrouwbaar" resultaat zou men bekomen bij maximaal 15 cycli. alles daarboven geeft een zéér grote statistische kans op "valse positieven." En gezien de de covid-fascisten deze testresultaten gebruiken om ons onder permanent huisarrest te plaatsen, dringt de vraag zich op; hoeveel cycli worden in de Belgische PCR-test gebruikt. Gelieve niet met samenzweringstheorieën af te komen, of ad hominem aanvallen, maar te reageren met "ik weet het niet" of een concreet cijfer. |
Citaat:
https://www.rivm.nl/sites/default/fi...2020_final.pdf https://www.jessazh.be/deelwebsites/...in-de-praktijk |
Ik heb al meerdere keren 35 en soms 40 of 45 gelezen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Hier een verslag van sciensanto over de Ct waarde van eind juni. https://covid-19.sciensano.be/sites/...tion%20PCR.pdf |
https://www.demorgen.be/nieuws/posit...-op~bdbe2b81d/
Als er na veertig cycli geen coronavirus gevonden is in uw staal, dan bent u negatief. Als de test binnen die veertig cycli echter wel het virus ontdekt heeft, dan bent u positief. De meeste labo’s kunnen na een PCR-test netjes aflezen hoeveel cycli er nodig zijn geweest om het virus in het bewuste staal op te sporen. Ze noemen dat de Ct-waarde. Onthoud die term, want ze is van cruciaal belang. [...] In juni heeft 41% van onze positieve testen een Ct-waarde die boven 35 ligt. Dat wil dus zeggen dat er in al die testen meer dan 35 cycli nodig waren om het virus te detecteren. In juli is dat zelfs gestegen naar 48% en in augustus viel het terug naar 33%.” [...] 35 dus, het zijn enkele stukjes uit dit artikel, maar het is 35 |
Citaat:
Ja, maar als ze bij dertig nog niets gevonden hebben, dan wil dat meestal zeggen dat ze wat restjes dood virus vinden. Dus niet besmettelijke mensen. |
Zo weet je meteen hoe het systeem in elkaar zit. Je zorgt dat de test veel vals positieven oplevert, en als je dan maar voldoende mensen blijft testen kun je altijd blijven beweren dat er een probleem is. En dus kun je blijven de bevolking onderdrukken.
Het vaccin zal dus niets oplossen. Het zal pas afgelopen zijn als men erin geslaagd is de dictatuur te consolideren door verkiezingen af te schaffen. |
Ik hoop dat ik me vergis, maar volgens mij is er gewoonweg geen beleid over het aantal cycli. De verschillende laboratoria doen gewoon waar ze zin in hebben.
|
Citaat:
Want als de grens 35 is dan stopt men bij 35 en kijkt naar het resultaat, positief of negatief. Als je weet dat 41% boven de 35 ligt wil dat zeggen dat men niet stopt bij 35 want anders is het aantal positieve testen boven 35 natuurlijk [b]0/B]. Het is ook een verspilling van tijd om verder dan 35 te gaan als 35 de ingestelde limiet is. https://www.sciencemag.org/news/2020...d-test-results Trouwens zijn de Ct waardes van de verschillende merken van apparaten niet gelijk en is er blijkbaar ook geen onderzoek gebeurd om die te vergelijken |
In Nederland beginnen ze zich hierover ook in de MSM vragen te stellen.
https://www.hpdetijd.nl/2020-12-08/w...id-niet-deugt/ |
Al wel wat discussie, dus ik herhaal:
in Portugal heeft de rechterlijke macht (op lokaal niveau weliswaar) beslist dat testresultaten bekomen na 15 (!) cycli te onbetrouwbaar zijn om weerhouden te worden. Uiteraard kan een overheid op basis van testresultaten die bekomen zijn na méér dan 15 cycli, lockdown-bestuur niet meer rechtsreeks verantwoorden. In Florida besliste de rechterlijke macht dat in ieder geval dient bekend gemaakt te worden hoeveel cycli werden gebruikt om een testresultaat te bekomen, zonder zich blijkbaar uit te spreken over de accuratesse van de bekomen resultaten an sich. Ik blijf het www afspeuren naar meer "rechterlijke" uitspraken hierover, hoewel ik niet erg veel vertrouwen meer heb in de scheiding der machten... |
Citaat:
"Mensen zonder klachten zijn niet besmettelijk" |
Citaat:
a Propos, is HP DE TIJD wel te betrouwen overigens, of zijn dat van die vermaledijde zon-rond-de-aarde ontkenners? :twisted: |
Citaat:
---- "Een recent onderzoek onder tien miljoen inwoners van Wuhan (China), gepubliceerd in Nature, toont aan dat mensen die geen klachten hebben en positief testen met de RT-PCR-test (asymptomatische positieve test) een lage virale lading hebben – ze testen dus alleen positief testen op een hoge Ct-waarde (veel cycli). Omdat alle directe contacten van de asymptomatische patiënten negatief testten, werd geconcludeerd dat het besmettingsrisico van mensen zonder klachten gering is. Dit bleek ook zo te zijn voor mensen die opnieuw positief testten na Covid-19 doorgemaakt te hebben. Evenals in verschillende andere studies werd aangetoond dat zij niet langer een besmettelijk virus bij zich dragen." |
Citaat:
|
Citaat:
Wat duidelijk werd aangetoond was dat de gevolgde procedure inhield, dat men het aantal cycli opvoer tot dat de test positief was. Na 40 cycli werd de test stopgezet en werd dan pas een negatief resultaat geboekt nl virus-vrij. In de maanden april-mei 2020 verkreeg men het merendeel van de positieve testen tussen 15 en 25 cycli. Daarentegen in juni en juli was men genoodzaakt het aantal cycli fors op te drijven om nog positieve uitslagen te bekomen. Het merendeel van de positieve testuitslagen hadden 35 tot 40 cycli nodig. Dit betekent dat men een vaste aantal cycli dient te gebruiken (bvb 25 cycli) om een realistisch inzicht te verkrijgen. Een positieve testuitslag met en onder de 25 cycli betekent dat men besmet is. Meer dan 25 cycli en nog geen positieve testuitslag betekent dat men niet besmet is. Waar die cycli-grens ligt dient door immunologen en verzorgers, enfin vaklui uit de zorg, bepaald te worden. |
Citaat:
Ik veronderstel dat deze grens niet lukraak gekozen is. Is het waar dat bij "oneindig aantal cycli" altijd positief getest wordt? In de zin dat er altijd wel IETS uit uwe neus geswiped wordt? |
Citaat:
|
Citaat:
Immers, een overheid die een economie de nek omwringt op basis van valse positieven???? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be