![]() |
Sophie Wilmès gaat vrouwelijke topdiplomaten positief discrimineren
Sophie Wilmès gaat vrouwelijke topdiplomaten positief discrimineren
https://www.knack.be/nieuws/belgie/s...tter-RNBDAGKN& Ik ben ronduit tegen elke vorm van discriminatie. Als er niet genoeg vrouwen in de politiek stappen, dat ze dan daar eerst zelf eens aan werken. Voor de rest kunnen vrouwen niet genoeg aangemoedigd worden, en mogen ze gerust zichzelf blijven. Ik heb bijvoorbeeld geen enkel probleem met een vrouw als baas die er zich niet voor schaamt om vrouw te blijven en zich niet als man probeert te gedragen. |
Citaat:
En er positief voor zetten verandert daar niets aan. Of gaan we ook spreken van een positieve bankoverval omdat de dader te weinig geld heeft en niet rond komt einde van de maand? |
Iedere vorm van discriminatie is verkeerd.
Meer dan eens toont discriminatie aan dat er iets scheelt aan een bepaalde groep. Bij positieve discriminatie scheelt er iets aan de groep die positief gediscrimineerd wordt. |
Vroeger hoorde ik tijdens een gesprek eens het volgende:
Een hoger geplaatste zei eens: "Ik heb een fantastische groep medewerkers (allemaal mannen), de collegialiteit is hoog bij die groep en verder werkt alles naar behoren. Zet daar 1 vrouw bij en het is naar de knoppen. 8O " Ik ga mij er zelf niet over uitlaten of dat ook zo is. :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar laat ons niet zeveren: dit is 2020. |
De tang van Sint Genesius Rode is nu minister van Buitenlandse Zakken.
Ik vind dat in haar bevoegdheidsdomein er slechts twee discriminaties zouden toegelaten mogen zijn. Ik herneem: eigenlijk verplicht zouden moeten zijn. Uitsluitend homo-ambassadeurs en vrouwelijke ambassadeurs, in landen zoals de diverse zandbakstaten en holebi-haters. |
en de VRT MOET allochtonen positiever gaan discrimineren...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be