Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Ook Duitsland op slot (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256454)

fred vanhove 10 december 2020 13:02

Ook Duitsland op slot

Ook Duitsland ziet nu geen andere uitweg meer

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201210_93785529

Ik zie nochtans een oplossing. De 4 musketiers van dit forum daarheen sturen:-)

Rudy 10 december 2020 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9541188)

Toch een beetje nuanceren a.u.b..

Duitsland: ‘Vermijden dat we voor het laatst kerst vieren met grootouders’

De Duitse kanselier Angela Merkel heeft begin deze maand een verlenging van de gedeeltelijke lockdown aangekondigd: hotels, restaurants en fitnesszalen blijven gesloten, samenkomsten mogen met niet meer dan vijf personen en twee huishoudens. Maar voor de kerstperiode komt er een uitzondering. Al waarschuwt ze door de oplopende besmettingcijfers dat mensen ‘erg voorzichtig’ moeten zijn. ‘We moeten vermijden dat we dit jaar voor het laatst kerst vieren met onze grootouders’

Maar in de periode van 23 december tot 1 januari mogen de Duitsers thuis met tien mensen samen zijn, het eigen huishouden inbegrepen. Kinderen tot 14 jaar worden niet meegeteld. ‘Het moet een kerstfeest zijn dat je ook kunt vieren met je grootouders en kleinkinderen’, zei de burgemeester van Berlijn, Michael Müller. Er wordt aanbevolen om voor de kerstvakantie enkele dagen thuis in zelfquarantaine te gaan om het besmettingsgevaar zo klein mogelijk te houden.

De deelstaten bevelen aan geen oudejaarsvuurwerk te organiseren, om samenkomsten van grote groepen op openbare plaatsen te vermijden. Er is geen verkoopverbod op vuurwerk.

Bron: DS

Duitsland gaat dus helemaal niet op slot.

groteAntwerpseGust 10 december 2020 13:11

Citaat:

We weten ondertussen al dat zo goed als alle Europese leiders lijden aan group think. Dus bij dezelfde symptomen, stijging positieve PCR test, dezelfde maatregelen.

Dat wil daarom nog niet zeggen dat deze maatregelen ook maar iets helpen.

fred vanhove 10 december 2020 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9541197)

De Duitse kanselier Angela Merkel heeft begin deze maand een verlenging van de gedeeltelijke lockdown aangekondigd: hotels, restaurants en fitnesszalen blijven gesloten, samenkomsten mogen met niet meer dan vijf personen en twee huishoudens. Maar voor de kerstperiode komt er een uitzondering. Al waarschuwt ze door de oplopende besmettingcijfers dat mensen ‘erg voorzichtig’ moeten zijn. ‘We moeten vermijden dat we dit jaar voor het laatst kerst vieren met onze grootouders’

Maar in de periode van 23 december tot 1 januari mogen de Duitsers thuis met tien mensen samen zijn, het eigen huishouden inbegrepen. Kinderen tot 14 jaar worden niet meegeteld. ‘Het moet een kerstfeest zijn dat je ook kunt vieren met je grootouders en kleinkinderen’, zei de burgemeester van Berlijn, Michael Müller. Er wordt aanbevolen om voor de kerstvakantie enkele dagen thuis in zelfquarantaine te gaan om het besmettingsgevaar zo klein mogelijk te houden.

De deelstaten bevelen aan geen oudejaarsvuurwerk te organiseren, om samenkomsten van grote groepen op openbare plaatsen te vermijden. Er is geen verkoopverbod op vuurwerk.

Neen maar laten waaien zoals onze huisvirologen hier bepleiten is het nu ook weer niet.:roll:

Rudy 10 december 2020 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9541200)
Neen maar laten waaien zoals onze huisvirologen hier bepleiten is het nu ook weer niet.:roll:

Dat pretenderen onze virologen ook niet.
Trouwens, onze maatregelen behoren tot de strengste.

Jan Janssen 10 december 2020 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9541197)

Het grote verschil dat ik zie, is toch een beetje menselijkheid voor de feestdagen in Duitsland. Iets wat ik hier totaal mis.

Rudy 10 december 2020 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9541211)
Het grote verschil dat ik zie, is toch een beetje menselijkheid voor de feestdagen in Duitsland. Iets wat ik hier totaal mis.

Juist.
België zit op slot. Duitsland niet.

Vrijheideerst 10 december 2020 13:30

Citaat:

Dat staat er niet, Fredje. :magniet:

fred vanhove 10 december 2020 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9541211)

Feestdagen ? Ik zou het eerder hebben over wat feestuurtjes:-)

Voor feestdagen moet je in Rio zijn maar niet in België :-D:-D

CUFI 10 december 2020 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9541237)
Feestdagen ? Ik zou het eerder hebben over wat feestuurtjes:-)

Voor feestdagen moet je in Rio zijn maar niet in België :-D:-D

Make Flanders great again !
Sta op en brult als een rechtvaardige leeuw. Ons voorouders draaien zich om in ons graf. Zei hij terwijl hij van zijn warme chocomelk dronk met honing van de imker en kruidenboter

fred vanhove 10 december 2020 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9541208)
Dat pretenderen onze virologen ook niet.
Trouwens, onze maatregelen behoren tot de strengste.

Onze virologen en onze forum huisvirologen zijn niet direct dezelfde:roll:

Jan Janssen 10 december 2020 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9541260)
Onze virologen en onze forum huisvirologen zijn niet direct dezelfde:roll:

Ik had wel door wie je bedoelde. Maar het verzet begint overal te groeien en als ze een keer echt te wijd gaan bij de vlaming dan kunnen ze zich aan de gevolgen verwachten.

fred vanhove 10 december 2020 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9541257)
Make Flanders great again !
Sta op en brult als een rechtvaardige leeuw. Ons voorouders draaien zich om in ons graf. Zei hij terwijl hij van zijn warme chocomelk dronk met honing van de imker en kruidenboter

Die tijden zijn hier wel voorbij mijn vriend. De feestdagen waar ze het hier over hebben zijn niet meer dan wat verplicht zuipen en wat doen alsof tussen 21 uur en 1 uur.
We leven hier nu eenmaal in een individualistische materialistische maatschappij waar het iedere voor zich is. Presteren en consumeren presteren en consumeren.
We hebben wel meestal een mooie Audi op de oprit staan en Grohe sanitair....Dat is ook al iets.

fred vanhove 10 december 2020 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9541264)
Ik had wel door wie je bedoelde. Maar het verzet begint overal te groeien en als ze een keer echt te wijd gaan bij de vlaming dan kunnen ze zich aan de gevolgen verwachten.

Ja die staat te popelen om uit zijn luie digitale zetel te komen ....dat geloof ik best:lol::lol:

Die wil nog geen 50 meter te voet gaan zonder zijn leasing Audi A 6:lol: En nog minder om even met zijn naaste gebuur een woordje te wisselen...:-)

CUFI 10 december 2020 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9541267)
Die tijden zijn hier wel voorbij mijn vriend. De feestdagen waar ze het hier over hebben zijn niet meer dan wat verplicht zuipen en wat doen alsof tussen 21 uur en 1 uur.
We leven hier nu eenmaal in een individualistische materialistische maatschappij waar het iedere voor zich is. Presteren en consumeren presteren en consumeren.
We hebben wel meestal een mooie Audi op de oprit staan en Grohe sanitair....Dat is ook al iets.

Beter feesten dan bang wezen in een hoekje door de leugen voor waar te nemen.

fred vanhove 10 december 2020 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9541272)
Beter feesten dan bang wezen in een hoekje door de leugen voor waar te nemen.

In België feesten mensen niet meer. Daarvoor moet je vandaag de dag echt wel naar andere continenten reizen.

Hier feesten mensen met de handrem op.

CUFI 10 december 2020 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9541276)
In België feesten mensen niet meer. Daarvoor moet je vandaag de dag echt wel naar andere continenten reizen.

Hier feesten mensen met de handrem op.

Dat was niet zo in mijn tijd hoor. :) maar ik ben niet meer zo op de hoogte hoe dat nu is. Nochtans kon je over de koppen lopen als je hier enkele jaren geleden uitging met oudejaar.

fred vanhove 10 december 2020 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9541292)
Dat was niet zo in mijn tijd hoor. :) maar ik ben niet meer zo op de hoogte hoe dat nu is. Nochtans kon je over de koppen lopen als je hier enkele jaren geleden uitging met oudejaar.

Inderdaad dat over de koppen lopen daarin heb je gelijk. Toch heb ik enkele jaren geleden besloten om met oudejaar niet meer weg te gaan net opdat ik vond dat er van dat spontaan feesten geen sprake meer was.
Een opgefokte commerciële bedoening.....met momenten zelfs wat grimmig.
En ja ik heb ook andere tijden meegemaakt toen iedereen iedereen nog wat kende gezelligheid troef was en dat men niet op zeker moment werd omringd door wat ongevraagde Albanese gangsters zoals nu niet zelden het geval is.

Van die gefrustreerden die overal binnen vallen maar hun zussen en vrouwen liefst opsluiten.

België lijkt op geen tiende meer van wat het ooit is geweest.:cry:

Maar goed moet ieder maar voor zichzelf uitmaken. Fred weet wel beter;-)

CUFI 10 december 2020 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9541298)
Inderdaad dat over de koppen lopen daarin heb je gelijk. Toch heb ik enkele jaren geleden besloten om met oudejaar niet meer weg te gaan net opdat ik vond dat er van dat spontaan feesten geen sprake meer was.
Een opgefokte commerciële bedoening.....met momenten zelfs wat grimmig.
En ja ik heb ook andere tijden meegemaakt toen iedereen iedereen nog wat kende gezelligheid troef was en dat men niet op zeker moment werd omringd door wat ongevraagde Albanese gangsters zoals nu niet zelden het geval is.

Van die gefrustreerden die overal binnen vallen maar hun zussen en vrouwen liefst opsluiten.

België lijkt op geen tiende meer van wat het ooit is geweest.:cry:

Maar goed moet ieder maar voor zichzelf uitmaken. Fred weet wel beter;-)

Ja mensen die zich laten vormen door de politiek doven het licht.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be