Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Waarom zijn er in het BHSTGW niet minder maar meer besmettingen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256458)

De Prof 10 december 2020 19:55

Waarom zijn er in het BHSTGW niet minder maar meer besmettingen.

Ik heb even wat cijfertjes opgezocht van prof Devroey, die te schermen staat dat het Brussel hoofdstedelijk gewest het bijzonder goed doet ( dankzij de avondklok)

Maar, via coronafacts.be (zijn kennisbank) merk je het volgende:

Vlaanderen telt 6.600 000 inwoners
Op 08/12/2020 werden er 32.000 tests uitgevoerd, waarvan 2000 positief.

Het Brussel hoofdstedelijk gewest telt 1.200 000 inwoners.
Op 08/12/2020 werden er 3000 tests uitgevoerd, waarvan 218 positief.

Een rekensommetje zegt dan genoeg.

In Brussel wordt er voor de helft minder getest. Bij een in verhouding gelijke testten liggen de besmettingen in Brussel zelfs hoger

1.200 000 x 5.5 = 6.600 000 inwoners

3000 x 5.5 = 16500 x 2 = 33.000 testen

218 x 5.5 = 1199 x 2 = 2400 besmettingen

gunter5148 10 december 2020 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9541581)
Ik heb even wat cijfertjes opgezocht van prof Devroey, die te schermen staat dat het Brussel hoofdstedelijk gewest het bijzonder goed doet ( dankzij de avondklok)

Maar, via coronafacts.be (zijn kennisbank) merk je het volgende:

Vlaanderen telt 6.600 000 inwoners
Op 08/12/2020 werden er 32.000 tests uitgevoerd, waarvan 2000 positief.

Het Brussel hoofdstedelijk gewest telt 1.200 000 inwoners.
Op 08/12/2020 werden er 3000 tests uitgevoerd, waarvan 218 positief.

Een rekensommetje zegt dan genoeg.

In Brussel wordt er voor de helft minder getest. Bij een in verhouding gelijke testten liggen de besmettingen in Brussel zelfs hoger

1.200 000 x 5.5 = 6.600 000 inwoners

3000 x 5.5 = 16500 x 2 = 33.000 testen

218 x 5.5 = 1199 x 2 = 2400 besmettingen

PCR test is waardeloos.
Cijfers zijn waardeloos
gevolgtrekkingen zijn evengoed waardeloos

Ik wil weten hoeveel cycli worden toegepast.

alpina 10 december 2020 20:59

Ik begrijp zelfs niet dat dit soort statements uberhaupt enige aandacht krijgen in de media. Het is wetenschappelijke nonsens.

De feiten:
- de avondklok is in Brussel en Wallonie is al strenger sinds 24 Oktober. Dat is 1,5 maand geleden. Dit nu plots als argument gaan aanhalen voor een recente beweging van cijfers in eender welke richting is misbruik van statistiek.
- de cijfers in Brussel en Wallonie zijn helemaal niet beter dan in Vlaanderen. Kijk naar de positiviteitsratio:

- zelfs indien de cijfers spectaculair beter zouden zijn dan is eender oorzakelijk verband statistisch gegoochel. Je kan niet 1 enkele parameter gaan aanstippen als de grote aansteker in zo'n complex systeem dat helemaal niet goed begrepen is.

Ik begrijp echt niet waarom dit soort van de pot gerukte statements zoveel aandacht verdienen. Dit zou onmiddellijk gecounterd moeten worden door de droge feiten en weggezet moeten worden als puur giswerk en opruiende communicatie.

Ik vraag mij dagelijks af in wat voor een kleutermaatschappij wij zijn terecht gekomen. Ik vraag mij nog sterker af hoe het mogelijk is dat professoren waarvan je van zou mogen verwachten dat ze een gezond kritische en rationele geest hebben dit soort onzin naar buiten brengen. Van politici ben ik dit gewoon. Van wetenschappers verwacht ik meer serieux, maar helaas.

morte-vivante 10 december 2020 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina (Bericht 9541639)
Ik begrijp zelfs niet dat dit soort statements uberhaupt enige aandacht krijgen in de media. Het is wetenschappelijke nonsens.

De feiten:
- de avondklok is in Brussel en Wallonie is al strenger sinds 24 Oktober. Dat is 1,5 maand geleden. Dit nu plots als argument gaan aanhalen voor een recente beweging van cijfers in eender welke richting is misbruik van statistiek.
- de cijfers in Brussel en Wallonie zijn helemaal niet beter dan in Vlaanderen. Kijk naar de positiviteitsratio:

- zelfs indien de cijfers spectaculair beter zouden zijn dan is eender oorzakelijk verband statistisch gegoochel. Je kan niet 1 enkele parameter gaan aanstippen als de grote aansteker in zo'n complex systeem dat helemaal niet goed begrepen is.

Ik begrijp echt niet waarom dit soort van de pot gerukte statements zoveel aandacht verdienen. Dit zou onmiddellijk gecounterd moeten worden door de droge feiten en weggezet moeten worden als puur giswerk en opruiende communicatie.

Ik vraag mij dagelijks af in wat voor een kleutermaatschappij wij zijn terecht gekomen. Ik vraag mij nog sterker af hoe het mogelijk is dat professoren waarvan je van zou mogen verwachten dat ze een gezond kritische en rationele geest hebben dit soort onzin naar buiten brengen. Van politici ben ik dit gewoon. Van wetenschappers verwacht ik meer serieux, maar helaas.

ik ben dus niet de enige die dat opgemerkt heeft.

gunter5148 10 december 2020 22:54

Is het nu zo moeilijk?

Testen zijn waardeloos
Cijfers zijn waardeloos
Gevolgtrekkingen zijn waardeloos

En voor ik het vergeet; lockdown is waardeloos.

marie daenen 11 december 2020 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina (Bericht 9541639)

De feiten:

Ja maar de cijfers in Wallobrux waren op een bepaald ogenblik zo enorm veel slechter dan in Vlaanderen dat er vele patienten naar Vlaamse hospitalen moesten getransfereerd worden omdat men bij hen de toeloop niet aankon...
Natuurlijk is het daarna enorm gemakkelijk en maar normaal dat de cijfers in Wallobrux veel en veel meer verbeterden dan in Vlaanderen, terwijl ze wel steeds veel hoger lagen dan in Vlaanderen...
Het is maar hoe je je verhaaltje opzet, niet???

Bovendien Wallobrux zelfs was niet in staat om op te treden en het land zag zich verplicht federaal, dus ook tegen Vlaanderen, in te grijpen om de toestand een beetje te keren...
Tuurlijk dat Wallobrux geen verdere regionalisatie van de bevoegdheden wil, want zij zelf zitten politiek te veel gecorrumpeerd om ook maar iets te doen...

Kijk daarvoor naar het regelen van de everzwijnenpest bij hen waar ze pas in actie schoten omdat Vlaanderen hen, meer dan terecht, ertoe dwong...
En nog???
Vreemd he, dat hoewel dat enorm veel schade heeft aangebracht aan alle varkensboeren, ook en vooral in Vlaanderen dat er zo weinig over gesproken wordt en dat dat als een minimaal probleem onder de mat werd geveegd...

Zeg weer heel veel over schoemelland la Belgique...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be