![]() |
Vlaamse Identiteit.
In de beheersovereenkomst 2021-2025 tussen de Vlaamse gemeenschap en de VRT staat er 5 keren 'Vlaamse identiteit' vermeld.
Bij het begrippenkader staat geen uitleg. bron: https://www.vrt.be/content/dam/vrtbe...5_10122020.pdf Kan iemand mij uitleggen wat het begrip 'Vlaamse identiteit' volgens de ondertekenaars inhoudt? Kan iemand mij uitleggen hoe de VRT 'onpartijdig en onafhankelijk' moet zijn maar wel verplicht wordt om 'jaarlijks aandacht aan ten minste 10 gebeurtenissen, herdenkingsmomenten, initiatieven, … op het vlak van de Vlaamse identiteit en cultuur' te besteden? Dat lijkt toch op indoctrinatie. |
Leuk, de Yserwaecke en de paardenprocessie van Hakendover in prime time.
|
Citaat:
En "op de purperen heide" zangconcours.... De Vlaamse identiteit was keihard werken en een no-nonsens aanpak. Dat is nu verworden tot het zo veel mogelijk verzamelen van geneeskundige voorschriften voor Dafalgan codeïne en Zolpidem. Om zo weinig mogelijk te werken en vanaf de 35 uit te bollen voor hun pensioen. Vadsigheid en luiheid zijn deel geworden van de Vlaamse identiteit. Samen met onverschilligheid en een chronische staat van ontevredenheid met alles en tegenover iedereen. Neen, veel fraais is er niet meer aan die huidige Vlaamse identiteit. Maw de VRT kan er zich vanaf maken door meer "Thuis" uit te zenden en misschien ook "Familie" op te kopen. Meer heeft het brein van de Vlaamse identiteit niet meer nodig. |
Citaat:
Je woont in schoemelland la Belgique of je woont er niet in... als je met een hond slaapt krijg je zijn vlooien... |
Voor Nazi verweten worden???????????????????
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bravo, nog zo van die ideeën??? |
Citaat:
https://historiek.net/kerstboom-gesc...rsprong/87878/ Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan nog blijft de vraag: wat is nu typisch 'Vlaams'? We hebben zelfs geen eigen officiële Vlaamse taal, want we nemen het Nederlands gestadig over van de Hollanders (cfr. het gebruik van de 'je' en de 'jij'). Bovendien, de wereld globaliseert zo snel dat wij (net als in andere landen) dingen overnemen die wereldwijd gangbaar zijn. En dan spreek ik nog niet over de vele moslims die hier nu zijn en die hier zullen blijven. Dus, Vlaamse identiteit? Wat is dat eigenlijk?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
carbonnades a la flamande :-D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De debatfiches zijn blijkbaar nog niet klaar. ;-)
|
Citaat:
Ik merk op dat ook Demir volledig los in het rond aan het slaan is vandaag. De NVA propagandamechine stokt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be