![]() |
Vrachtverkeer stijgt nog...
december 2020 en mijn eigen indruk lijkt bevestigd.Het ws zonet in het nieuws dat,vergeleken met dezelfde periode vorig jaar,het vrachtverkeer op onze wegen zelfs GROTER geworden is.
Het is ,gelukkig,geen verkeersramp omdat het woonwerkverkeer minder is.Hopelijk houden de bedrijven en vooral de overheid keihard vast aan het zoveel mogelijk thuis laten werken van iedereen die thuis kan werken (een meerderheid van de werknemers in onze "moderne" diensten- en dataverwerkende maatschappij) Zoniet rijden we kompleet vast....terwijl,het is bewezen,het niet nodig is.. De stijging van het vrachtverkeer heeft blijkbaar ook te maken met de veranderende distributie (pakjesvervoer tussen de hubs ).In mijn rego,Zuid-West Vlaanderen zal er ongetwijfeld een serieus aandeel "rally naar de havens" bijzitten momenteel.. De tendens is duidelijk.Ook duidelijk is dat we ons geen grote privé-verkeersstromen naar shopping centra en toeristische evenementen meer kunnen veroorloven gedurende de week dan,omdat het ECONOMISCH verkeer dan weer in de soep zou rijden... Dat laatste wordt nog een ferme kluif eens Covids wat voorbij is ....:| |
Brexit en veel meer online-bestellingen.
De logistieke depots moeten aangevuld worden. |
Het walt mij op dat op het stuk autostrade tussen Boorsem en Lummen de rechterkant tegenwoordig ingenomen wordt door ganse rijen vrachtwagens. Soms wel 20 op één rij zonder wagens tussen. Precies een goederentrein...
Zou een spoorlijn Antwerpen-Aken langs die autostrade niet zinvoller zijn? |
Citaat:
|
De PostNL, dpg, Bpost, Fedex,... busjes zijn uurlijkse kost geworden.
|
Citaat:
Iets met een wafelijzer enz. ? |
We staan nu heel dichtbij het opheffen van het "verplicht thuiswerken"...
Als er nu weer algemene verkeerschaos ontstaat,dan is dat geheel ons aller schuld,niet van "de overheid" of zo,maar evenzeer de bedrijven....Het is al een jaar BEWEZEN dat al dat forenzengedoe voor niks nodig was en de organisatie van vooral de administratieve diensten anno 2019 (zo met van die reusachtige landschapsbureau's en koffiekletshoekjes etc....ganse industriezones vol,bleek kompleet overbodig en verouderd We zijn 2021....maken we straks opnieuw dezelfde fout? ik vrees er een beetje voor....:-( |
Citaat:
|
Port of Limburg. (ontlasting voor de Boudewijnsnelweg E313)
De kanaalhaven van Genk wordt ~5 maal groter om te beginnen. Uitbreiding op de ex Ford-Site, dus aan de andere kant van de kanaalhaven. 45 bruggen van het Albertkanaal zijn inmiddels verhoogd (4-containerhoog) t.e.m Genk, nog 12 bruggen te doen tot Luik. De Tijd titelt: Citaat:
https://www.made-in.be/limburg/42-mi...laar-te-maken/ Verder gaat de E313 nu ook spitsstroken krijgen tot Hasselt-Oost (was maar tot Ham voorzien) Citaat:
|
En ja hoor,het is nu wel duidelijk....
De bedrijven staan massaal toe dat hun "bureaumeubilair" komt werken,en de scholen zijn ook open met al de bijgaande verkeersstromen..... Dit,samen met duizenden "deskundige" verkeersingrepen in zowat alle gemeentes waardoor op- en afritten van de grote wegen steeds moeilijker bereikbaar zijn en het fundamenteel stijgend vrachtverkeer en we zijn zover......file....steeds meer file..... Terwijl nochtans BEWEZEN is dat het "bureaumeubilair",vermoedelijk een meerderheid van de werknemers tegenwoordig,NIET op het werk hoeft te zijn....NIET! :evil: |
Als de economie elk jaar moet groeien moet ook het verkeer elk jaar mee groeien.
Het probleem is vooral dat de capaciteit van onze wegen jaar na jaar verminderd wordt. |
Citaat:
Geen wonder dat we met zen allen stil staan. En een alternatief? Nope, dat is er niet. |
Citaat:
Als je met je vrachtwagen 500m verder moet zijn, maar daarvoor 20km moet omrijden omdat er daar een verbodsbord van 3,5t of zelfs een betonblok staat, dan is dat zowel voor de verkeersdrukte als de uitstoot een ramp. |
Ook het verkeer met bakfietsen voor lokale bevoorrading verhoogt spectaculair.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je ziet ze overal opduiken met ruimte boven de cabine ingericht om in te overnachten. Het is niet moeilijk om te achterhalen waarom. Rijbewijs B en een herwonnen vrijheid om de rit naar eigen goeddunken uit te stippelen. De overvolle parkings zonder toiletten worden vermeden en je kan met je bestelwagen of kleine vrachtwagen halt houden waar je wil. Men kan blijkbaar moeilijk snappen dat men mensen niet onbeperkt kan betuttelen en al dan zinnige of onzinnige regels kan opleggen. Op een zeker ogenblik zeggen die mensen foert, doe het dan zelf. Men kan er wel niet omheen dat men 10 tot 15 rijbewijs B voertuigen nodig heeft om 1 rijbewijs C voertuig te vervangen. Vrachtvervoerders vinden geen chauffeurs? Tiens ... hoe zou dat komen ? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be