![]() |
Windows 7
Ik gebruik vandaag nog steeds windows 7 en ben er nog altijd niet van dood gegaan. Heel diene zever van begin dit jaar was allemaal om nieuwe computers te verkopen.
Ik zie dat ze wel meer en meer software aan het afschaffen zijn op windows 7, maar zolang de PC blijft werken, blijven we koppig volhouden 8-) |
Geachte heer
Een goede inwoner van Dietsland zegt "Ruiten", "rekenaar" en "zachtewaar". Koenaard Depuydt heeft dezelfde houding aangenomen met zijn voormalige rekenaar die nog met de Ervaren Ruiten (2001) uitgerust was. Een voorwerp dient inderdaad gebruikt te worden zolang het werkzaam blijft. Een goede Vlaming zegt nee tegen de wegwerpnijverheid. Met Dietse groet |
Citaat:
|
Citaat:
Updates zijn er niet meer. Windows 10, ondertussen, is ook zeer goed, moderner, biedt een pak meer opties. Ik weet niet waarvoor je de pc gebruikt. In ieder geval, een overstap naar Windows 10 valt te overwegen, maar noodzaakt misschien een nieuw toestel. En als je een nieuwe pc (of laptop) koopt, opteer dan ineens voor een i7 processor en minsten 16 GB RAM. |
Dingen gaan bij mij nogal lang mee. Mijn vorige PC (windows XP) heeft het maar liefst meer dan 10 jaar uitgehouden en het was nog niet kapot toen ik deze verving.
De huidige PC (windows 7) is ondertussen ook al meer dan 6 jaar, net zoals mijn huwawei GSM toestel. |
Citaat:
En zeker wat je privacy betreft. Met Windows-10 weet M$ elke toets die je indrukt op je pc (bij manier van spreken dan) en ben je met handen en voeten gebonden aan M$. Zij bepalen welke soft nog op je pc mag staan en niemand anders... In alle geval, windows-10 komt bij mij niet binnen. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik verander enkel van OS bij aankoop van een nieuwe laptop.
|
Ik heb geen enkel probleem met Windows 10.
De maandelijkse update duurt soms wel nogal lang. |
Citaat:
Belange niet. Windows-7 is één van de, of mss wel het beste OS dat M$ ooit heeft uitgebracht. Maar daarmee heb je wel nog geen antwoordje op mijn vraag gegeven hé. ;) Aja, dat Edge beter is dan IE... Maar wie gebruikte er nog IE ? Slechter kon ook moeilijk hé. |
Citaat:
Ja, de ondersteuning voor de 7 is gedaan, maar als je wat voorzichtig bent op het net (maw, niet alles wat je tegenkomt en 'gratis' is der zo maar opsmijten) en met een goede antivirus, hoeft zelfs geen betalende te zijn zit je ook safe zenne. En mocht je toevallig eens in de probs geraken, laat dan Adwcleaner gerust zijn werk eens doen. Ook een gratis progje van Malwarebytes. ;) |
Citaat:
Firefox Developper Edition als ontwikkelingstool. Windows 10 beschikt gewoonweg over heel wat praktische app's die je in Win 7 niet vindt. En neen ik zal ze hier niet opsommen, daar is een MS site voor ;-) |
Citaat:
Wat heb je meer bij Windows-10 dan dat je in de 7 hebt. Wat er op hun site staat, dat weet ik ook wel hoor. ;) |
Citaat:
Stop maar met vragen stellen. |
Citaat:
|
Citaat:
zonder problemen gratis op WINDOWS10 gezet. En ik vind win10 echt wel stabiel en relatief snel. PS je kan al eens oudere computers met win7 gratis op de kop tikken. Die bollen meestal nog uitstekend. Zeker als je nog wat (gratis) geheugen kan bijsteken of een SSD-schijf. |
Max Von Vindows.
|
Op een gewone desktop of laptop vind ik de windows 10 minder gebruiksvriendelijk dan win7. Als je een touchscreen hebt zal dat waarschijnlijk anders zijn.
W10 is wel sneller dan W7, zeker de startup. En je werkt niet op een OS, maar op applicaties, en als je mee wil gaan met nieuwe applicaties zal je toch best naar W10 gaan. Als het een PC is die voor één doel dient en waar je niks nieuws op gaat installeren zal Win7 beter zijn. Denk ik omwille van de UI, die van win10 ( startmenu en control panel) vind ik echt een achteruitgang. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be