TheFourHorsemen |
15 december 2020 18:08 |
Een bloemlezing van de onzin van MVR
Een groot deel van de Belgische bevolking volgt klakkeloos alles wat MVR uitkraamt.
Fijn dat HLN voor ons een bloemlezing heeft gemaakt van wat die man allemaal heeft uitgekraamd:
https://www.hln.be/binnenland/een-ja...sten~a6f19cf4/
Citaat:
Van Ranst nuanceert een en ander. “Straf dat mensen ongerust zijn over het coronavirus, maar niet over de griep. Nochtans zal die dit jaar weer een paar honderd doden maken.”
|
Citaat:
Van Ranst neemt voor het eerst het woord ‘pandemie’ in de mond. “Die term is een wake-upcall, daarom gebruik ik het. Zo’n signaal hebben we allemaal nodig, van de gewone burger tot de verantwoordelijken van dit land.”
Tegelijk waarschuwt de viroloog voor overdreven paniek. “De echte griep is momenteel in het land en die maakt echte zieken en echte doden. Dat zijn er veel meer dan dit coronavirus op dit moment.”
In Noord-Italië zijn de eerste gemeenten in quarantaine geplaatst. “Maar ik zou voor de krokusvakantie niet thuisblijven”, zegt Van Ranst. “Denk wel aan goede handhygiëne en probeer veel mensenmassa’s te vermijden. Al is dat niet evident in bijvoorbeeld skigebieden bij de après-ski.”
|
Citaat:
4 maart: Van Ranst: “Sluiting scholen volstrekt zinloos”
Van Ranst noemt de sluiting van scholen “op dit moment volstrekt zinloos”. “Alleen als er sprake is van een dodelijke infectie zou ik geen milliseconde twijfelen”, klinkt het.
|
Citaat:
7 maart: Lombardije in quarantaine
De regio Lombardije en elf Italiaanse provincies in de omliggende regio’s gaan volledig in lockdown. Van Ranst betwijfelt of die maatregel wel proportioneel is. “Ieder jaar sterven er meer burgers aan griep dan nu aan het coronavirus. En toch heeft een journalist mij nog nooit de vraag gesteld of er voldoende reagentia (de producten die nodig zijn bij de analyses; nvdr) zijn voor de griep.”
|
:lol:
Jammer dat ze deze parel zijn vergeten:
Citaat:
“De stormloop op mondmaskers is echt overdreven”, zegt Van Ranst. “Je hoeft geen maskertjes te dragen in het openbaar, die virussen wandelen niet gewoon door de straten.”
|
|