Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Een bloemlezing van de onzin van MVR (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256529)

TheFourHorsemen 15 december 2020 18:08

Een bloemlezing van de onzin van MVR

Een groot deel van de Belgische bevolking volgt klakkeloos alles wat MVR uitkraamt.

Fijn dat HLN voor ons een bloemlezing heeft gemaakt van wat die man allemaal heeft uitgekraamd:

https://www.hln.be/binnenland/een-ja...sten~a6f19cf4/

Citaat:

Van Ranst nuanceert een en ander. “Straf dat mensen ongerust zijn over het coronavirus, maar niet over de griep. Nochtans zal die dit jaar weer een paar honderd doden maken.”
Citaat:

Van Ranst neemt voor het eerst het woord ‘pandemie’ in de mond. “Die term is een wake-upcall, daarom gebruik ik het. Zo’n signaal hebben we allemaal nodig, van de gewone burger tot de verantwoordelijken van dit land.”

Tegelijk waarschuwt de viroloog voor overdreven paniek. “De echte griep is momenteel in het land en die maakt echte zieken en echte doden. Dat zijn er veel meer dan dit coronavirus op dit moment.”

In Noord-Italië zijn de eerste gemeenten in quarantaine geplaatst. “Maar ik zou voor de krokusvakantie niet thuisblijven”, zegt Van Ranst. “Denk wel aan goede handhygiëne en probeer veel mensenmassa’s te vermijden. Al is dat niet evident in bijvoorbeeld skigebieden bij de après-ski.”
Citaat:

4 maart: Van Ranst: “Sluiting scholen volstrekt zinloos”
Van Ranst noemt de sluiting van scholen “op dit moment volstrekt zinloos”. “Alleen als er sprake is van een dodelijke infectie zou ik geen milliseconde twijfelen”, klinkt het.
Citaat:

7 maart: Lombardije in quarantaine
De regio Lombardije en elf Italiaanse provincies in de omliggende regio’s gaan volledig in lockdown. Van Ranst betwijfelt of die maatregel wel proportioneel is. “Ieder jaar sterven er meer burgers aan griep dan nu aan het coronavirus. En toch heeft een journalist mij nog nooit de vraag gesteld of er voldoende reagentia (de producten die nodig zijn bij de analyses; nvdr) zijn voor de griep.”

:lol:

Jammer dat ze deze parel zijn vergeten:

Citaat:

“De stormloop op mondmaskers is echt overdreven”, zegt Van Ranst. “Je hoeft geen maskertjes te dragen in het openbaar, die virussen wandelen niet gewoon door de straten.”

schietboog 15 december 2020 22:40

Oei, wat gebeurt er nu ?
Waar is de afgoderij van HLN voor onze opperviroloog gebleven?
Zou er daar een journalist zijn die de bui ziet hangen en door heeft dat de experts het land mee de afgrond insturen?

Jan Janssen 15 december 2020 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 9546482)
Oei, wat gebeurt er nu ?
Zou er daar een journalist zijn die de bui ziet hangen en door heeft dat de experts het land mee de afgrond insturen?

Misschien heeft de beschuldiging van ons Maggie er wel mee te maken. De huidige regering wil de slechte cijfers van de tweede golf op Maggie steken, maar ik denk als die haar mond opendoet er vele zullen moeten zwijgen.

fox 15 december 2020 23:01

Dit wordt allemaal onder de mat geveegd met 1 simpele term. Die term heet "voortschrijdend inzicht". Een mooi woord voor het feit dat hij niet bekwaam is. Ik vraag me af hoe dit "voortschrijdend inzicht" te rijmen valt met de claim dat hij een expert is en dat we daarom beter naar hem luisteren. Als er echt sprake zou zijn van een voortschrijdend inzicht dan was hij allesbehalve een expert ter zake in maart van dit jaar....

daiwa 16 december 2020 01:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9546173)
Een groot deel van de Belgische bevolking volgt klakkeloos alles wat MVR uitkraamt.

Fijn dat HLN voor ons een bloemlezing heeft gemaakt van wat die man allemaal heeft uitgekraamd:

https://www.hln.be/binnenland/een-ja...sten~a6f19cf4/

:rofl

:lol:

Jammer dat ze deze parel zijn vergeten:

Vlad 16 december 2020 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9546496)
Dit wordt allemaal onder de mat geveegd met 1 simpele term. Die term heet "voortschrijdend inzicht". Een mooi woord voor het feit dat hij niet bekwaam is. Ik vraag me af hoe dit "voortschrijdend inzicht" te rijmen valt met de claim dat hij een expert is en dat we daarom beter naar hem luisteren. Als er echt sprake zou zijn van een voortschrijdend inzicht dan was hij allesbehalve een expert ter zake in maart van dit jaar....

Of nog: we mochten geen paniek veroorzaken. Of nog: we dienden een schokeffect te veroorzaken.

reservespeler 16 december 2020 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9546496)

Dat is een open deur intrappen.

patrickve 16 december 2020 07:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 9546482)
Oei, wat gebeurt er nu ?

Het eigenaardige was dat hij intuïtief in die beginperiode beter inzicht had dan nu.

Er kwam iets op ons af dat eigenlijk niet zo erg was. Men heeft er de maatschappij voor omgevormd naar een fascistisch regime.

TheFourHorsemen 16 december 2020 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9546602)
Het eigenaardige was dat hij intuïtief in die beginperiode beter inzicht had dan nu.

Er kwam iets op ons af dat eigenlijk niet zo erg was. Men heeft er de maatschappij voor omgevormd naar een fascistisch regime.

Klopt.

Ik had het woordje "onzin" in de titel eigenlijk tussen haakjes moeten zetten.

Hoofdstraat 16 december 2020 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9546602)

Toen was nog niet gekend dat er vaccins gingen komen, dat verwachtte hij ook niet want voor coronavirussen zijn er geen vaccins. Toen dat nieuws doorbrak veranderde MVR opeens want vaccins zijn z'n brood en boter.

ViveLaBelgique 16 december 2020 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9546662)
Toen dat nieuws doorbrak veranderde MVR opeens want vaccins zijn z'n brood en boter.

Bron ?

MVR is vooral is zijn sas als hij ten strijde trekt op sociale media op alles wat hij als extreem rechts aanziet. Hij lijkt me niet van een niveau om iets constructiefs bij te dragen en zeker niet aan een hoogtechnologisch vaccin.

Jan Janssen 16 december 2020 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9546662)
Toen was nog niet gekend dat er vaccins gingen komen, dat verwachtte hij ook niet want voor coronavirussen zijn er geen vaccins. Toen dat nieuws doorbrak veranderde MVR opeens want vaccins zijn z'n brood en boter.

Dat moet geweest zijn net nadat hij de cheque van de Gates foundation heeft ontvangen.

Vette Pois(s)on 16 december 2020 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9546804)
Dat moet geweest zijn net nadat hij de cheque van de Gates foundation heeft ontvangen.

kan ie eindelijk es langs de tandarts

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be