Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Antidepressiva (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256589)

fred vanhove 19 december 2020 08:55

Antidepressiva

Voor heel wat mensen zeker een goede remedie.

Echter zijn deze medicijnen vooral een goede zaak voor vrouwen. Voor mannen is de vervelendste bijwerking impotentie.

Uit onderzoeken is gebleken dat seksueel nog actieve mannen nog depressiever werden nadat ze deze middelen gingen gebruiken. Hun intiem leven verdween.
De bijwerkingen van deze middelen zijn niet niks en heel dikwijls de reden dat mensen er mee stoppen.

https://www.rtlnieuws.nl/lifestyle/a...pressiva-heidi

Mambo 19 december 2020 11:23

Heb dat ook een tijd gepakt.
Nooit meer.

kojak 19 december 2020 11:30

Je hebt antidepressiva en je hebt antidepressiva.
Maar ze hebben wel één gemeenschappelijk punt.
Alleen maar nemen als het écht niet anders meer kan.
Maw, 'afblijfproducten'.

Rudy 19 december 2020 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9549802)
Maw, 'afblijfproducten'.

Er zijn er waarbij moet worden opgebouwd, en nadien afgebouwd.
Ze werken verslavend.
Seroxat is daar een voorbeeld van. Het maakt van de gebruiker een totaal ander mens.
Op het net circuleren nogal wat ervaringsverhalen, zoals deze:
https://www.depressievereniging.nl/e...n-van-seroxat/
Afblijven.

Mambo 19 december 2020 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9549802)
Maw, 'afblijfproducten'.

Idd.
Heb je het idee van zelfmoord of gaat het niet meer dan zou ik het wel aanraden.

dalibor 19 december 2020 12:37

Tja. Een depressie is van de andere kant ook geen kattepis.

fred vanhove 19 december 2020 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9549849)
Idd.
Heb je het idee van zelfmoord of gaat het niet meer dan zou ik het wel aanraden.

Inderdaad. De laatste strohalm volgens mij.

Zo zag ik ooit een vriendin op twee maanden tijd een totaal andere persoon worden.....echt schrikbarend. Onherkenbaar.

Paar maanden later pleegde ze zelfmoord terwijl ze een tijd voordien zat te giechelen en te lachen met de grootste onnozelheden.

Zelfs de zwaarste drugs zijn er kattenpis tegen.

Vlad 19 december 2020 15:05

Men zou beter zelfmoordpillen verkopen ipv anti-depressie-drugs. Maar ja, er moet genoeg slavenvolk blijven, die moeten nu al geïmporteerd worden.

Marie van de koster 19 december 2020 15:12

Ik was depressief zowat een jaar na mijn echtscheiding. Ik kon niet meer. De arts zei dat mensen een echtscheiding onderschatten, men heeft daarna ook een soort rouwperiode nodig zoals bij een overlijden. (Let wel, dit was in de vroege jaren '80 toen er nog niet zoveel gescheiden werd.) Ik kreeg pilletjes en moest iedere week terugkomen voor een nieuw recept. De arts - gewone huisarts ! - nam dan telkens tijd om rustig een gesprek te voeren. Ik denk dat die gesprekken beter geholpen hebben dan de pillen. Na een goede maand was ik er weer bovenop. Ik heb me toen voorgenomen me nooit meer zover te laten meesleuren door die zwaarmoedige, donkere gedachten dat ik haast niet meer kon bestaan. Dat voornemen heb ik kunnen volhouden ondanks nog vele moeilijke perioden.

Mambo 19 december 2020 19:48

Wie somber en depressief is zal allicht ook geen sexleven hebben. En met een anti depressie pil ook niet echt.
Van die pillen zal je ook niet vrolijk worden maar eerder monotoon waar niks u opwind. Alles zowat hetzelfde alsof je er naar kijkt maar niet meemaakt.

Uiteindelijk moet je de klik zelf maken en die pillen afbouwen.

Demper 19 december 2020 19:49

kak

Koenaard Depuydt 19 december 2020 21:03

Geachte heren

Het leven wordt u op allerhande vlakken zuur gemaakt. De geldzuchtige "geneesmiddelnijverheid" heeft de verschillende roverheden onder zijn duim. Men drijft de gewone man tot een neerslachtig leven om zo meer middelen tegen neerslachtigheid van de hand te kunnen doen.

Goede Vlamingen steunen dit boosaardig gegeven niet en nemen dus geen middelen tegen neerslachtigheid. Zij zullen bijgevolg ook niet kunnen klagen over de bijwerkingen van deze verslavende "geneesmiddelen". Het is geheel niet verwonderlijk dat één bijwerking bij mannen de wijven goed uitkomt.

Met nuchtere, rookvrije groeten

Vette Pois(s)on 19 december 2020 21:16

kermisbollen

Libro 19 december 2020 22:11

Een kuurtje met L-tryptofaan kan soms al wonderen doen.

fred vanhove 20 december 2020 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9549995)
Ik was depressief zowat een jaar na mijn echtscheiding. Ik kon niet meer. De arts zei dat mensen een echtscheiding onderschatten, men heeft daarna ook een soort rouwperiode nodig zoals bij een overlijden. (Let wel, dit was in de vroege jaren '80 toen er nog niet zoveel gescheiden werd.) Ik kreeg pilletjes en moest iedere week terugkomen voor een nieuw recept. De arts - gewone huisarts ! - nam dan telkens tijd om rustig een gesprek te voeren. Ik denk dat die gesprekken beter geholpen hebben dan de pillen. Na een goede maand was ik er weer bovenop. Ik heb me toen voorgenomen me nooit meer zover te laten meesleuren door die zwaarmoedige, donkere gedachten dat ik haast niet meer kon bestaan. Dat voornemen heb ik kunnen volhouden ondanks nog vele moeilijke perioden.

Toen had je idd nog huisartsen met de passie om je te genezen en daar ook hun tijd voor namen.

Enig nadeel was dat een wachtzaal ook letterlijk een zaal was om te Wachten. Niet zelden heb ik 2 uren en meer doorgebracht in de wachtkamer van de huisarts.

Nu heb je recht op 15 minuten en van die 15 minuten zijn ze er 12 bezig op hun pc. De resterende 3 minuten zijn dan voor onderzoek.

kojak 20 december 2020 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9550427)
Een kuurtje met L-tryptofaan kan soms al wonderen doen.

En/of anders:
- sporten (ne keer naar Scherpenheuvel op-en-af lopen en daar een kaarske branden voor Libro kan nooit kwaad. Voor mij moet je het niet doen want dat kost je anders een hele doos kaarskes. :lol: ;) )
- er over praten
- humor (maakt endorfines vrij, sport doet dat ook trouwens doet relativeren én breekt de spanning )

Skobelev 20 december 2020 10:28

Eens ferm van uw gat geven, dat is natuurlijke antidepressiva.

kojak 20 december 2020 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9550641)
Eens ferm van uw gat geven, dat is natuurlijke antidepressiva.

Moogt er mss mee lachen, maar dat klopt. ;)

Voor bepaalden kan dat sport én humor zijn. :lol:

Skobelev 20 december 2020 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9550646)
Moogt er mss mee lachen, maar dat klopt. ;)

Voor bepaalden kan dat sport én humor zijn. :lol:

'k Lach daar niet mee, 'k heb vanmorgen nog mijn "natuurlijk pilletje" gepakt. :-P

kojak 20 december 2020 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9550648)
'k Lach daar niet mee, 'k heb vanmorgen nog mijn "natuurlijk pilletje" gepakt. :-P

Vertel eens ?
Voor éne keer mag het. Het is zelfs helemaal niet off-topic in deze draad. :mrgreen: ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be