![]() |
E-fiets met automaat nieuwe trend?
Na de de "DSG-7 bij de auto" ook bij de fiets?
Citaat:
|
Die gebruiken eenzelfde tandwiel en ketting overbrenging als Shimano in hun nieuwe "motorloze" Pinion.
Bof, leuk, maar ik hou het wel effe op hetgeen ik nu een paar maand gebruik. Midmotor gekoppeld aan een Shimano Alfine 11 speed. Automatiseren is zelfs niet moeilijk, maar ik zie er momenteel geen toegevoegde waarde voor me. Trouwens, mijn setup "braakt" 160 Nm uit en da's op't randje voor de Alfine. Maar niet getreurd. Binnen 7 maand betaald de fietsvergoeding een Rolhoff. (en dan denken we niet aan de doorverkoopwaarde van de Alfine) Daarentegenover, alle ontwikkeling op dit vlak is meegenomen, en als er iets goeds voorbij komt zal ik er niet nee tegen zeggen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik ga zo ene kopen met een hoog stuur.
|
Intern, er zitten 2 cassettes in, waartussen een ketting in een oliebad loopt.
Het Shimano patent is zonder motor, maar als het maar 250W is, is zo'n motor betrekkelijk klein te houden. Het leuke koppel komt dan puur uit de reductie. De Pinion die u gevonden hebt is de nex ultra plus van de front gearings. Tot 18 versnellingen vooraan. Ook geen onbekende voor me. Is eigenlijk een motorfiets sequentiële versnellingsbak, maar dan wat kleiner. Helaas, alleen te combineren met een achterwiel-motor. Wat tussen de "motor/gearbox" en het achterwiel zit maakt niet uit. Zolang er maar geen "Deraillieurs" gebruikt worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be