Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Corona Fascisme Bingo (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256626)

bhang 21 december 2020 13:22

Corona Fascisme Bingo

Bedoeling van deze thread:

Mensen die dictatuur zien opkomen maken voorspellingen op basis van buikgevoel.

bvb
-We zijn nog 1 stap verwijderd van '...'
-Ik geef het nog 'termijn' voor we '...'
-Als we 'trigger' zien, zetten we de deur open voor '...'

Wat ook mag is zoals (ik dacht) Mambo enkele weken terug zei:
-In februari rollen ze een nieuw virus uit en nijpen ze de maatschappij helemaal dood.

Mensen die zeggen dat het zien van opkomende dictatuur waan is, maken voorspellingen/uitspraken als
-'X gaat nooit gebeuren'
-'Als Y gebeurt gaan ze voor mij te ver.
-We gaan terug naar normaal als '...' (parameters als aantal besmettingen/dag, aantal gevaccineerden, of het aantal maanden/jaren in gedachten.)

bvb:
- 'We gaan nooit corono-concentratie kampen hebben'
- 'Boetes uitschrijven voor niezen op straat, dat zou ook voor mij te ver gaan'
- 'Lente 2022 is iedereeen alles vergeten'

Ik begin!
Volgend jaar geen Kerst! Op basis van artikel, denk ik dat ze volgend jaar véél harder en repressiever gaan optreden.

Zoals je ziet, er is ruimte voor interpretatie (zo gaat dat met voorspellingen), maar een goeie discussie kan geen kwaad ;-). Bronnen hoeven niet

denkimi 21 december 2020 13:23

ik zeg: nooit meer verkiezingen.

bhang 21 december 2020 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9551984)
ik zeg: nooit meer verkiezingen.

Ook niet voor de show?

denkimi 21 december 2020 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bhang (Bericht 9551991)
Ook niet voor de show?

nee.

wat is er nu een beter excuus om verkiezingen af te schaffen dan een besmettelijke ziekte? een paar fascistische experten voorspellen een gigantische piek, een miljoen doden, en we hoeven nooit meer te gaan stemmen.

alleen misschien nog via het internet, zodat het gemakkelijk kan gemanipuleerd worden.

bhang 21 december 2020 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9552007)
nee.

wat is er nu een beter excuus om verkiezingen af te schaffen dan een besmettelijke ziekte? een paar fascistische experten voorspellen een gigantische piek, een miljoen doden, en we hoeven nooit meer te gaan stemmen.

alleen misschien nog via het internet, zodat het gemakkelijk kan gemanipuleerd worden.

Klinkt als nauwelijks een uitdaging voor Politburo Van Ranst

HOUZEE ! 21 december 2020 16:29

De mondmaskers zijn voor altijd.

Hoofdstraat 21 december 2020 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9552188)
De mondmaskers zijn voor altijd.

Dan verhuis ik naar het buitenland :evil:

bhang 21 december 2020 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9552219)
Dan verhuis ik naar het buitenland :evil:

Welk land heb je in gedachten? Ga je er binnen mogen/kunnen zonder vaccin-passport?

Hoofdstraat 21 december 2020 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bhang (Bericht 9552225)
Welk land heb je in gedachten? Ga je er binnen mogen/kunnen zonder vaccin-passport?

Nederland, dat moet lukken zonder vaccin paspoort en die gaan die zever niet definitief maken zonder slag of stoot.

Hoofdstraat 21 december 2020 17:07

Marc Van Ranst in de politiek

bhang 21 december 2020 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9552227)
Nederland, dat moet lukken zonder vaccin paspoort en die gaan die zever niet definitief maken zonder slag of stoot.

Ja, ziet er inderdaad 'beter' uit dan hier!

Natuurlijk gaat het politburo niet opeens aankondigen: Vanaf vandaag, mondmaskers altijd, komen we niet meer op terug.

Als ze dit maanden geleden al (zouden) hebben beslist, zijn ze dan over je rode lijn gegaan?

Hoofdstraat 21 december 2020 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bhang (Bericht 9552229)

Natuurlijk gaat het politburo niet opeens aankondigen: Vanaf vandaag, mondmaskers altijd, komen we niet meer op terug.

Als ze dit maanden geleden al (zouden) hebben beslist, zijn ze dan over je rode lijn gegaan?

Ja natuurlijk, toch zeker al voor m'n eigen activiteiten waar ik een mondmasker voor moet dragen. Ik reed tot voor kort 2-wekelijks tot 100 km in Nederland om rustig zonder mondmaskers te winkelen en een wandelingetje te maken.

Rapture 22 december 2020 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bhang (Bericht 9552229)

"Tijdelijk" is het glijmiddel voor "definitief".

bhang 22 december 2020 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 9552595)

Klopt,
Ik wil met deze thread ook deels het verschuiven van rode lijnen opvolgen.
Wat we vorig jaar nooit in vraag gingen stellen, krijg je nu wurgboetes voor.
Wat nu nog untouchable vinden, kan morgen al op de schop.

Lijkt me interessant om het afglijden op te volgen :)

Stultitiae 22 december 2020 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9552227)

Onder het goedkeurend oog van de Filip werd vorig jaar in Brussel een vaccinatietop gehouden waarin de EC en WHO een stappenplan presenteerden mbt de invoering van eerst een vaccinatiekaart en later een echt vaccinatiepaspoort.
Er werd ook gekeken hoe vaccinatieweigerachtigen te kunnen overtuigen.

Buiten de EU liepen gelijkaardige projecten van stapel.

De Nederlandertjes mogen buiten wel een grote bek gaan opzetten maar het Binnenhof heeft ze evengoed al verkocht.

bhang 22 december 2020 01:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae (Bericht 9552616)
Onder het goedkeurend oog van de Filip werd vorig jaar in Brussel een vaccinatietop gehouden waarin de EC en WHO een stappenplan presenteerden mbt de invoering van eerst een vaccinatiekaart en later een echt vaccinatiepaspoort.

Plak je er ook een termijn op?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae (Bericht 9552616)
Er werd ook gekeken hoe vaccinatieweigerachtigen te kunnen overtuigen.

Apartheid here we come^^

Diego Raga 22 december 2020 01:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bhang (Bericht 9551983)
Bedoeling van deze thread:

Mensen die dictatuur zien opkomen maken voorspellingen op basis van buikgevoel.

Artsen ea medici die de maatregelen afkeuren zullen worden gecensureerd door de klassieke & sociale media, zie Open Brief van Artsen en de Barrington Verklaring.
Geen enkele politieker of kwakoloog zal in discussie durven gaan, met iemand (als Patrick bv) die de huidige corona-aanpak met wetenschappelijke argumenten van tafel veegt en hen hiermee ontmaskert als bedriegers en kwakzalvers.
Oh, wacht.., dat is nu al...

bhang 22 december 2020 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga (Bericht 9552626)
Artsen ea medici die de maatregelen afkeuren zullen worden gecensureerd door de klassieke & sociale media, zie Open Brief van Artsen en de Barrington Verklaring.
Geen enkele politieker of kwakoloog zal in discussie durven gaan, met iemand (als Patrick bv) die de huidige corona-aanpak met wetenschappelijke argumenten van tafel veegt en hen hiermee ontmaskert als bedriegers en kwakzalvers.
Oh, wacht.., dat is nu al...

Bijna Bingo, maar inderdaad te laat helaas :lol:

denkimi 22 december 2020 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 9552595)

Het begint nooit met vernietigingskampen. Het begint met het verplicht dragen van een gele ster.

En hoe kan je daar nu iets op tegen hebben? Het is immers gewoon een simpele gele ster. :-D

bhang 22 december 2020 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9553154)
Het begint nooit met vernietigingskampen. Het begint met het verplicht dragen van een gele ster.

En hoe kan je daar nu iets op tegen hebben? Het is immers gewoon een simpele gele ster. :-D

"Gewoon de regels volgen, dan krijg je geen problemen met de SS, simpel toch?"

November 12, 1938 Jews were forbidden from attending movie theaters, the opera, and concerts.

"Ahja, ok"

November 15, 1938 Jewish children barred from attending public school.

"Hm"

November 28, 1938: The freedom of movement was highly restricted by the Reich Interior Ministry.

"Tiens"

Zitten we nog op schema?

En vooral:
Waar blijven de posts met: "Ze moeten niet klagen hé, het was maar een klein beetje vrijheid opgeven, voor ieders welzijn", "Correct optreden van de politie", etc..

:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be