Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   US alt-right media in nauwe schoentjes. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256633)

Dadeemelee 22 december 2020 10:41

US alt-right media in nauwe schoentjes.

Twee bedrijven zijn het constante fake news over de stemmachines beu en dreigen naar de rechter te stappen. Ze maken een goede kans om te winnen en dat zou erge gevolgen kunnen hebben mbt geldschieters van de media.

Als voorzorg heeft Fox News zelfs al een fact check gedaan om haar eigen beweringen te ontkrachten.

Citaat:

Smartmatic en Dominion, twee bedrijven die software voor de stemmachines leverden tijdens de Amerikaanse verkiezingen, overwegen rechtszaken tegen onder meer Fox News, Newsmax en OAN. Dat schrijft The New York Times.

Citaat:

Volgens experts zou zo’n rechtszaak een grote kans op slagen hebben. Het lijkt er in elk geval op dat de betrokken mediabedrijven nu al aan damage control proberen te doen. Zo zond Fox afgelopen weekend tijdens het programma van Lou Dobbs een bizarre boodschap uit waarin een factcheck werd gedaan waarin alle samenzweringstheorieën, onder meer ook die van Dobbs zelf, een voor een werden weerlegd.

https://www.demorgen.be/politiek/rec...eren~b71043cd/

Elio di Supo 22 december 2020 11:10

Dus CNN levert authentiek nieuws?

Dadeemelee 22 december 2020 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9552833)
Dus CNN levert authentiek nieuws?

Authentiek is een vreemde benaming. Het meeste nieuws komt van persagentschappen. Waarheidsgezind is passender. In ieder geval lanceren ze geen complottheoriën.

Elio di Supo 22 december 2020 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9552844)
Authentiek is een vreemde benaming. Het meeste nieuws komt van persagentschappen. Waarheidsgezind is passender. In ieder geval lanceren ze geen complottheoriën.

Ik heb anders tijdens mijn hospitalisatie lang genoeg naar CNN mogen kijken om te zien hoe ze tot vervelens toe op dezelfde nagel bleven kloppen en achteraf bleek het een berg te zijn geweest die een muis baarde.

Dadeemelee 22 december 2020 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9552864)
Ik heb anders tijdens mijn hospitalisatie lang genoeg naar CNN mogen kijken om te zien hoe ze tot vervelens toe op dezelfde nagel bleven kloppen en achteraf bleek het een berg te zijn geweest die een muis baarde.

Het probleem met 24/24 nieuwszenders is inderdaad dat ze altijd herhalen (cfr verkiezingsuitslagen). Wat kunnen ze anders doen? Tussendoor een film uitzenden? :|

Elio di Supo 22 december 2020 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9552866)
Het probleem met 24/24 nieuwszenders is inderdaad dat ze altijd herhalen (cfr verkiezingsuitslagen). Wat kunnen ze anders doen? Tussendoor een film uitzenden? :|

Stoppen met 24/24 uit te zenden.

JBM 22 december 2020 12:50

Ja jongens, broek op de enkels en ontvangen maar :lol::lol::lol:

Zwitser 22 december 2020 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9552908)

En op welk uur zouden ze dan moeten zenden volgens jou?

Dadeemelee 22 december 2020 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9552908)

Het is een zender waar ik naar kijk als er iets buiten België gebeurt. Die zitten kort op de bal, maar na een uurtje heb je alle info wel. Het is niet de bedoeling dat je daar constant naar kijkt (zoals ik met de verkiezingen soms deed).

Elio di Supo 22 december 2020 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 9553006)
En op welk uur zouden ze dan moeten zenden volgens jou?

Weet u dat er zenders bestaan die niet 24/24 uitzenden? Wat is dit voor een belachelijke vraag? Ga eens iemand anders ambeteren jong.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be