Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Jan Hesp aapt Frank VDB na (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256650)

Vrijheideerst 23 december 2020 18:29

Jan Hesp aapt Frank VDB na

‘Ik zou u zo graag een blij verhaal brengen aan de vooravond van Kerstmis, maar de omstandigheden zijn er niet naar’, klinkt het. ‘Als we die cijfers en de curve niet omlaag krijgen dan bestaat de kans dat we nog meer van onze vrijheid moeten prijsgeven.’

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201223_95981948

:roll:

Zucht 23 december 2020 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9554097)
‘Ik zou u zo graag een blij verhaal brengen aan de vooravond van Kerstmis, maar de omstandigheden zijn er niet naar’, klinkt het. ‘Als we die cijfers en de curve niet omlaag krijgen dan bestaat de kans dat we nog meer van onze vrijheid moeten prijsgeven.’

Wedden dat Fluppe ook wel ongeveer hetzelfde zeggen in zijn toespraak ?
Was dat een verrassing voor u ?

(Als het over Jan Hesp gaat mag ik toch ook Fluppe zeggen nietwaar ?)

Jan Janssen 23 december 2020 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9554100)

oewaarde landgenoten, :-)

Vrijheideerst 23 december 2020 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9554100)

(Als het over Jan Hesp gaat mag ik toch ook Fluppe zeggen nietwaar ?)

Ik ben niet plots monarchist geworden omdat ik geen lid meer ben van de N-VA en zeer kritisch ben voor wat ze sinds 2014 allemaal van miskleunen voortbrengen, mijn beste.

Partijslaaf, kan je dat ergens leren?

Rudy 23 december 2020 18:42

Citaat:

Had je dan een ander toespraak verwacht ?

edwinp 23 december 2020 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9554118)
Had je dan een ander toespraak verwacht ?

ja , over hoe uw erfenis te vrijwaren voor buitenechtelijke kids :-)

De Prof 23 december 2020 19:24

Citaat:

Ja inderdaad :roll:

Maar dat is niet eigen aan JJ.
Alle politici tappen uit hetzelfde vaatje.

Terwijl de beleidsmensen de sleutel in handen hebben.

25 december is het kerst: in 2020 de grootste nachtmerrie voor onze gezondheidsinstellingen.

Maar wat is "kerstmis" in deze tijd nog?

Wreten en zuipen (of om het beleefd te zeggen 'gezellig samen feesten')

Terwijl kerstmis in onze cultuur altijd een hoogdag was in de Katholieke Godsdienst Een 'verplichte misviering' en enz...

Maar nu is kerst niet meer dan een 'feestdag' die in feite heel het jaar door gevierd kan worden.

Waarom had men deze dag gewoon niet een maand verplaatst ?

Vele zouden en zullen zeggen foert, wij houden het op 25 december.
Maar andere zouden het niet zo erg vinden. Het is sowieso al op korte tijd teveel van het 'goede'.

Doe maar eens de rondvraag: Vele zeggen na Nieuwjaar dat ze blij zijn dat het allemaal weer achter de rug is. ;-)

De Rode Willem 23 december 2020 19:47

Ik heb net de "kerstboodschap" van Jan Jambon gezien.
Wat een lulletje rozewater is die idioot toch, "echt waar ! 8-O".
Geef mij dan maar de uber stijve hark Filip van Saksen Coburg op kerstmis.
Als we die vergelijken met niet-mijn-Vlaemschen-premier Jambon, komt Filip van België heel begeesterd en dynamisch over.
Die Jambon zou ik nog niet de verantwoordelijkheid durven geven om mijn kiekens te voeren.

Pandareus 23 december 2020 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9554160)
Ja inderdaad :roll:

Maar dat is niet eigen aan JJ.
Alle politici tappen uit hetzelfde vaatje.

Terwijl de beleidsmensen de sleutel in handen hebben.

25 december is het kerst: in 2020 de grootste nachtmerrie voor onze gezondheidsinstellingen.

Maar wat is "kerstmis" in deze tijd nog?

Wreten en zuipen (of om het beleefd te zeggen 'gezellig samen feesten')

Terwijl kerstmis in onze cultuur altijd een hoogdag was in de Katholieke Godsdienst Een 'verplichte misviering' en enz...

Maar nu is kerst niet meer dan een 'feestdag' die in feite heel het jaar door gevierd kan worden.

Waarom had men deze dag gewoon niet een maand verplaatst ?

Vele zouden en zullen zeggen foert, wij houden het op 25 december.
Maar andere zouden het niet zo erg vinden. Het is sowieso al op korte tijd teveel van het 'goede'.

Doe maar eens de rondvraag: Vele zeggen na Nieuwjaar dat ze blij zijn dat het allemaal weer achter de rug is. ;-)

"onze cultuur" ? Wat bedoel je daarmee ?

Het tsjevendom is al van in de jaren '70, dus ondertussen al 50 jaar, aan recordsnelheid aan het uitsterven. Het is een latent cultureel overblijfsel, in een voor 95% geseculariseerde maatschappij.

Mensen vieren vanuit traditie een familiefeest, religieuze bedenkingen komen daar zo goed als niet meer bij te pas.

Als we het Joelfeest vieren, gaat het over de winterzonnewende, niemand die echt denkt dat Odin of Freyr daar op zitten toe te kijken.

De Prof 23 december 2020 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9554182)
"onze cultuur" ? Wat bedoel je daarmee ?

Het tsjevendom is al van in de jaren '70, dus ondertussen al 50 jaar, aan recordsnelheid aan het uitsterven. Het is een latent cultureel overblijfsel, in een voor 95% geseculariseerde maatschappij.

Mensen vieren vanuit traditie een familiefeest, religieuze bedenkingen komen daar zo goed als niet meer bij te pas.

Als we het Joelfeest vieren, gaat het over de winterzonnewende, niemand die echt denkt dat Odin of Freyr daar op zitten toe te kijken.

Jongens toch!
Daar gaat het toch niet over, :roll: het was gewoon een inleiding om tot die feestdag te komen, die nog steeds een betaalde verlofdag is.

En traditie, dat is nu net iets waar er dit jaar best niet teveel op ingegaan kan worden.

Rudy 23 december 2020 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9554202)
Jongens toch!
Daar gaat het toch niet over, :roll: het was gewoon een inleiding om tot die feestdag te komen, die nog steeds een betaalde verlofdag is.

En traditie, dat is nu net iets waar er dit jaar best niet teveel op ingegaan kan worden.

Daar gaat het wel over, en dat is nog juist wat overblijft: samenzijn met de familie, daarom gaan ze niet noodzakelijk naar de nachtmis.
Dat het een betaalde dag is doet niets ter zake. Voor mijn part mogen die betaalde verlofdagen worden afgeschaft.

cookie monster 23 december 2020 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9554160)

Ik ben een niet katholiek westerse geboren blanke Belg (Vlaming)
en ik heb totaal geen behoefte aan of gevoel met zulke dagen !!

Pandareus 23 december 2020 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9554218)
Daar gaat het wel over, en dat is nog juist wat overblijft: samenzijn met de familie, daarom gaan ze niet noodzakelijk naar de nachtmis.
Dat het een betaalde dag is doet niets ter zake. Voor mijn part mogen die betaalde verlofdagen worden afgeschaft.

Juist. Religieuze kloterij heeft daar behalve in een kleine kring niets meer mee te maken.

'onze cultuur...' :roll:
Citaat:

De Prof 23 december 2020 21:43

Citaat:

Ja, en waarom moet dat dan nog op 25 december gebeuren?

De Prof 23 december 2020 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9554225)
Ik ben een niet katholiek westerse geboren blanke Belg (Vlaming)
en ik heb totaal geen behoefte aan of gevoel met zulke dagen !!

Ik zeg toch WAS!!!

Waar jullie zich toch druk om maken...daar gaat het hier niet over!!!

De Prof 23 december 2020 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9554239)
Juist. Religieuze kloterij heeft daar behalve in een kleine kring niets meer mee te maken.

'onze cultuur...' :roll:

Of je het nu graag hoort of niet.
Het is en blijft een voortvloeisel uit 'onze cultuur'

Anders was het een dag als een andere.

cookie monster 23 december 2020 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9554269)
Ik zeg toch WAS!!!

Klopt

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9554269)
Waar jullie zich toch druk om maken...daar gaat het hier niet over!!!

Efkes de nadruk erop gelegd ;-)

De Prof 23 december 2020 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9554275)
Klopt

Efkes de nadruk erop gelegd ;-)

Ja, ik had die zin er beter uit gelaten. Alsof je een horde wespen losliet. :lol:

cookie monster 23 december 2020 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 9554287)
Ja, ik had die zin er beter uit gelaten. Alsof je een horde wespen losliet. :lol:

Waar zijn de varkens gebleven ?? 8O

Diego Raga 24 december 2020 17:20

Citaat:

Zegt de gepensioneerde.
Zei je dat ook toen je nog werkte ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be