Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Zorgpersoneel ontgoocheld na het krijgen van netto premie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256738)

reservespeler 29 december 2020 06:49

Zorgpersoneel ontgoocheld na het krijgen van netto premie

Heel wat zorgpersoneel is ferm ontgoocheld nadat ze de aanmoedigingspremie kregen.

Netto was het minder dan de helft van wat hen bruto voorgehouden werd.

HBVL 29-12-20

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201228_96953804

Aanmoedigingspremie voor zorgpersoneel voelt niet voor iedereen als cadeau
985 euro als een eenmalige premie, dat zou het ziekenhuispersoneel krijgen als dank voor het voorbije coronajaar. Dat daar netto minder dan de helft van overblijft, is voor sommigen nu een ontgoocheling. “Als je een ander bedrag in je hoofd hebt, is dat even schrikken.”

reservespeler 29 december 2020 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9558772)
Heel wat zorgpersoneel is ferm ontgoocheld nadat ze de aanmoedigingspremie kregen.

Netto was het minder dan de helft van wat hen bruto voorgehouden werd.

HBVL 29-12-20

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201228_96953804

Aanmoedigingspremie voor zorgpersoneel voelt niet voor iedereen als cadeau
985 euro als een eenmalige premie, dat zou het ziekenhuispersoneel krijgen als dank voor het voorbije coronajaar. Dat daar netto minder dan de helft van overblijft, is voor sommigen nu een ontgoocheling. “Als je een ander bedrag in je hoofd hebt, is dat even schrikken.”

Hier heeft, volgens mij, de regeringk een historische kans laten liggen om de belastinginkomsten wat op te smukken.

Ze hadden die zorgverleners 10 keer zoveel premie moeten geven.
Er zouden nogal wat belastingen binnengekomen zijn.

Of zie ik dat verkeerd?

Skobelev 29 december 2020 07:05

't Is eigenlijk best straf dat de roverheid de helft pikt van de premie die het zorgpersoneel krijgt voor hun geleverde prestaties.

reservespeler 29 december 2020 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9558777)
't Is eigenlijk best straf dat de roverheid de helft pikt van de premie die het zorgpersoneel krijgt voor hun geleverde prestaties.

1. Ik begrijp niet waarom deze premie gegeven wordt (maar dat is een andere discussie).
  2. Ik begrijp niet waarom die niet netto is, bijvoorbeeld € 8 of ... per gewerkte dag. Als je dan iedere dag werkte, dan heb je dan ongeveer 720 euro, in een normaal werkritme heb je dan ongeveer 500 euro. Dus wie meer werkte kreeg meer, wie minder werkte kreeg minder. Maar in verhouding kreeg iedereen evenveel.

JBM 29 december 2020 08:13

Citaat:

Zo gaat dat altijd met gewone bruto premies. Om een werknemer een netto eindejaarspremie van 1500 euro te geven moet een werkgever rond de 5000 euro op hoesten. Waanzinnig.

Skobelev 29 december 2020 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 9558804)
Zo gaat dat altijd met gewone bruto premies. Om een werknemer een netto eindejaarspremie van 1500 euro te geven moet een werkgever rond de 5000 euro op hoesten. Waanzinnig.

Als dat een premie van de werkgever is kan ik dat nog begrijpen, al is het inderdaad waanzinnig.
Nu komt de premie van de overheid. Zo kan je natuurlijk makkelijk premies geven. Waarom geven ze geen 10.000€ en belasten die met 10.001€?

Erw 29 december 2020 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9558773)
Hier heeft, volgens mij, de regeringk een historische kans laten liggen om de belastinginkomsten wat op te smukken.

Ze hadden die zorgverleners 10 keer zoveel premie moeten geven.
Er zouden nogal wat belastingen binnengekomen zijn.

Of zie ik dat verkeerd?

Vestzak broekzak operatie verandert geen totaal he.

Erw 29 december 2020 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 9558804)

Dat is wat de nazi's doen he, pakken van diegenen die presteren - ze kunnen niet afpakken van diegenen die niet presteren want dat zijn maar vestzak broekzak operaties. Hoe meer prestatie hoe meer afpakken, natuurlijk. Moesten ze van een 1000 euro verdienende dezelfde 1000 euro afpakken als bij een 5000 euro verdienende, houdt die niks over.
Zo roeien ze middenklasse uit en hou je twee bevolkingsdelen over: sukkelaars in apartementjes en nazi's in villa's tot paleizen.

TheFourHorsemen 29 december 2020 09:09

Ook een mogelijke titel: 'Zorgpersoneel ontdekt in 2020 voor het eerst hoe RSZ en belastingen werken'.

Wat een bende idioten.

Erra555 29 december 2020 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9558821)
Ook een mogelijke titel: 'Zorgpersoneel ontdekt in 2020 voor het eerst hoe RSZ en belastingen werken'.

Wat een bende idioten.

De staatsuierhangers lachen wederom in hun vuist. :lol:

kelt 29 december 2020 09:21

Citaat:

Waarom?

Het zijn werknemers net als ik,en ook mijn "premies" zijn ruwweg de helft afgeroomd....

kelt 29 december 2020 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9558821)

Wat een bende idioten.

²

TheFourHorsemen 29 december 2020 09:23

Citaat:

Wat is het verschil met uw of mijn loon?

fcal 29 december 2020 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9558837)
Wat is het verschil met uw of mijn loon?

Dat er geen sociale lasten bij geïnd worden.

TheFourHorsemen 29 december 2020 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9558839)
Dat er geen sociale lasten bij geïnd worden.

Ik bedoelde op het vlak dat er op een brutoloon belastingen moeten worden betaald.

Iedereen doet hier zo verontwaardigd over. Hebben die mensen dan nog nooit een loonbrief vastgehad? Wat maakt dit zo bijzonder?

fcal 29 december 2020 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9558841)
Ik bedoelde op het vlak dat er op een brutoloon belastingen moeten worden betaald.

Iedereen doet hier zo verontwaardigd over. Hebben die mensen dan nog nooit een loonbrief vastgehad? Wat maakt dit zo bijzonder?

Uiteraard wordt er op een brutoloon inkomstenbelasting geheven. Tevens worden op dit zelfde brutoloon ook sociale lasten geïnd. Ik vermoed dat dit niet het geval is met deze 'premie'. In ieder geval is het broekzak vestzak operatie.

TheFourHorsemen 29 december 2020 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9558849)
Uiteraard wordt er op een brutoloon inkomstenbelasting geheven. Tevens worden op dit zelfde brutoloon ook sociale lasten geïnd. Ik vermoed dat dit niet het geval is met deze 'premie'. In ieder geval is het broekzak vestzak operatie.

Hoe komt het dan dat er nu zo veel mensen blijken achterover te vallen van verbazing?

dalibor 29 december 2020 09:40

Op welke planeet leven zij die dachten dat er geen belasting afgaat?

kojak 29 december 2020 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9558841)

Eerlijk gezegd snap ik het ook niet goed zeker omdat dit item (wat ze er netto aan gingen overhouden) ook uitvoerig in de pers gekomen is toen men deze premies had aangekondigd.

fcal 29 december 2020 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9558851)
Hoe komt het dan dat er nu zo veel mensen blijken achterover te vallen van verbazing?

Gazettenpraat wellicht. De journalisten hebben een speciaal statuut, waarbij hen minder afgehouden wordt dan van een gewone burger. Dat kan hen verbaasd hebben.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be