Eurosceptic |
1 januari 2021 10:52 |
De fiscus kent straks al uw banksaldo's
Naar aanleiding van een nieuwsfragment met Paul D'hoore op oudejaarsdag..
Onze regering heeft blijkbaar besloten dat de fiscus eens per jaar al uw bankrekeningen mag inkijken om uw vermogen in kaart te brengen.
Nochtans zijn er een aantal "waakhonden" bij de privacycommissie die hier bezwaar tegen aantekenden. Ik kan nergens een duidelijk artikel vinden dat bevestigt wat Paul D'hoore op het nieuws vertelde. Wel een resem artikels over bezwaren ertegen. D'hoore denkt dat het in kaart brengen van uw vermogen, de eerste stap is om uw vermogen te belasten.
Privacywaakhond verwerpt inzage in bankrekeningen
Onze regering heeft blijkbaar beslist dat het wel moet kunnen. De zoveelste vrijheid die wordt afgepakt.
Nu mijn bezorgdheid.. Het betreft hier Belgische bankrekeningen.
De rekeningen van Jan Modaal. Het lijkt me dat de grote vissen met hun buitenlandse constructies hier gewoon onderuit komen. Iemand zoals Karel De Gucht bijvoorbeeld.
Verder vraag ik me ook af of dit iets gaat doen tegen bijvoorbeeld Turken en Marokkanen die in BE een sociale woning hebben, en in eigen land 3-4 appartementen bezitten. Dit betreft immers geen Belgische bankrekeningen, en ik geloof niet dat Turkije en Marokko hun bankgeheim prijsgeven.
|