Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brussel (even) loslaten in ruil voor Vlaamse Onafhankelijkheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256798)

Witte Kaproen 1 januari 2021 11:41

Brussel (even) loslaten in ruil voor Vlaamse Onafhankelijkheid

"01-01-2021 Brussels minister van Financiën Sven Gatz:

'Ik denk dat Bart De Wever bereid is Brussel op te geven in ruil voor meer Vlaamse autonomie.' "

https://doorbraak.be/sven-gatz-ik-de...mse-autonomie/

Het lijkt er op dat ook Bart gewonnen is voor de Ierse oplossing om Vlaanderen onafhankelijk te krijgen.

De Ieren zijn reeds honderd jaar onafhankelijk ondanks dat het er op leek dat zij via Belfast en omliggende counties vast aan Engeland geklonken waren.

De protestanten van Noord -Ierland waren niet voor de Ierse onafhankelijkheid te vinden.Juist zoals de Franstalige Brusselaars niets van de Vlaamse onafhankelijkheid moeten weten.

De Ieren lieten de Noord-Ieren voor wat ze waren en verklaarden de rest van Ierland onafhankelijk.

Weldra gaat Noord- Ierland uit economische -en financiële noodzaak als een rijpe appel in de schoot van het onafhankelijke Ierland vallen.

Juist zoals Brussel an een tijdje uit financiële noodzaak na een tijdje bij een onafhankelijk Vlaanderen zal moeten aankloppen.

reservespeler 1 januari 2021 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 9561869)

'Ik denk dat Bart De Wever bereid is Brussel op te geven in ruil voor meer Vlaamse autonomie.' "

Het lijkt er op dat ook Bart gewonnen is voor de Ierse oplossing om Vlaanderen onafhankelijk te krijgen.

De Ieren zijn reeds honderd jaar onafhankelijk ondanks dat het er op leek dat zij via Belfast en omliggende counties vast aan Engeland geklonken waren.

De protestanten van Noord -Ierland waren niet voor de Ierse onafhankelijkheid te vinden.Juist zoals de Franstalige Brusselaars niets van de Vlaamse onafhankelijkheid moeten weten.

De Ieren lieten de Noord-Ieren voor wat ze waren en verklaarden de rest van Ierland onafhankelijk.

Weldra gaat Noord- Ierland uit economische -en financiële noodzaak als een rijpe appel in de schoot van het onafhankelijke Ierland vallen.

Juist zoals Brussel an een tijdje uit financiële noodzaak na een tijdje bij een onafhankelijk Vlaanderen zal moeten aankloppen.

Voor mij moet Brussel niet meer.

quercus 1 januari 2021 11:55

Citaat:

Daar ben ik het mee eens. Brussel is de facto een soort franstalige enclave op Vlaams grongebied geworden. We doen er beter aan financieel niet teveel energie meer aan dat apart wereldje te besteden. In de jaren tachtig hebben het FDF en hun sympathisanten hemel en aarde verzet om toch maar “une région a part entière” te worden. Ze kregen allergieën en puisten bij de gedachte dat Vlaanderen over hen voogdij ging uitoefenen. M.a.w. ze willen met ons niets te maken hebben. OK dan, maar hun expansie-ambities kunnen ze dan ook best definitief begraven. Negentien gemeenten en geen duim méér!

Witte Kaproen 1 januari 2021 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9561893)

Inderdaad
Zoals de toestand daar nu is , hebben we er meer lasten van dan baten.
En het is een grote hinderpaal geworden voor de Vlaamse onafhankelijkheid.

Xenophon 1 januari 2021 12:07

Dat is alles zo'n quatsch, Vlaanderen is onafhankelijk of het is dat niet. Meer autonomie in ruil voor Brussel is een sprookje.

Welnu, een ding is zeker, als ze er in slagen van Brussel weg te geven aan vreemdelingen, dan mag de restafval van de VU ook eindelijk naar het stort.

Zipper 1 januari 2021 12:08

De helft van Brussel (Anderlecht, Molenbeek, Vorst, St.Gillis, St. Joost, Schaarbeek, St.Agatha Berchem en Koekelberg) is al een vuilbak, de andere helft zal mettertijd volgen.

Xenophon 1 januari 2021 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9561920)
De helft van Brussel (Anderlecht, Molenbeek, Vorst, St.Gillis, St. Joost, Schaarbeek, St.Agatha Berchem en Koekelberg) is al een vuilbak, de andere helft zal mettertijd volgen.

Dat kuisen we op na de Vlaamse onafhankelijkheid.

De Vlaamse hoofdstad wordt niet weggegeven.

Zipper 1 januari 2021 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9561921)
Dat kuisen we op na de Vlaamse onafhankelijkheid.

De Vlaamse hoofdstad wordt niet weggegeven.

Trolololo

Witte Kaproen 1 januari 2021 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9561898)
Daar ben ik het mee eens. Brussel is de facto een soort franstalige enclave op Vlaams grongebied geworden. We doen er beter aan financieel niet teveel energie meer aan dat apart wereldje te besteden. In de jaren tachtig hebben het FDF en hun sympathisanten hemel en aarde verzet om toch maar “une région a part entière” te worden. Ze kregen allergieën en puisten bij de gedachte dat Vlaanderen over hen voogdij ging uitoefenen. M.a.w. ze willen met ons niets te maken hebben. OK dan, maar hun expansie-ambities kunnen ze dan ook best definitief begraven. Negentien gemeenten en geen duim méér!

Inderdaad de Belgicisten beschouwen Brussel als het slot op België,zodat wij eeuwig onze tranfsers moeten blijven betalen ,zonder er enig voordeel voor in de plaats te krijgen.

Wij hebben niets dan nadelen van dat slot en van België,

dus laten we dat slot daar maar hangen ,maar dan zonder ons.

Leve een onafhankelijk Vlaanderen.

Later zal Brussel uit financiële noodzaak wel bij ons komen aankloppen.

Zij zullen terug bij Vlaanderen kunnen aansluiten ,maar dan enkel op onze voorwaarden.

Brussel zal terug een Nederlandstalig statuut krijgen met uitdovende faciliteiten enkel voor de dan reeds aanwezige Franstaligen .

Witte Kaproen 1 januari 2021 12:12

Citaat:

Daar is niet veel eer nog aan te halen.

fred vanhove 1 januari 2021 12:12

Citaat:

Beetje overdrijven mag maar toch niet te veel.

Zipper 1 januari 2021 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9561929)

Ik heb in vier van die gemeenten gewoond, ik weet waarover ik spreek.

Rahowa 1 januari 2021 12:17

Pff,gewoon de boel afzetten.Denkt men nu echt dat de Walen een oorlog zouden beginnen om Brussel te behouden?En de Brusselaars zelf?Dat zijn voor de overgrote meerderheid toch ontheemden wier roots elders liggen,die zijn er gerust in of ze nu een Belgisch,Vlaams of Brussels paspoort hebben.Wel wordt het zeer belangrijk dat Franstaligen alle rechten behouden om alles in het Frans te mogen doen.

Zipper 1 januari 2021 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9561929)

Meer dan 500 politie-interventies in het BHG verleden nacht, en dan vindt gij dat ik overdrijf.

Witte Kaproen 1 januari 2021 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 9561936)
Pff,gewoon de boel afzetten.Denkt men nu echt dat de Walen een oorlog zouden beginnen om Brussel te behouden?En de Brusselaars zelf?Dat zijn voor de overgrote meerderheid toch ontheemden wier roots elders liggen,die zijn er gerust in of ze nu een Belgisch,Vlaams of Brussels paspoort hebben.Wel wordt het zeer belangrijk dat Franstaligen alle rechten behouden om alles in het Frans te mogen doen.

Daarom ook dat de faciliteiten in een onafhankelijk Vlaanderen uitdovend zullen zijn .Enkel voor de reeds aanwezige Franstaligen .

Niet voor diegenen die na Vlaamse onafhankelijkheid hier komen wonen of geboren worden.

Witte Kaproen 1 januari 2021 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9561933)
Ik heb in vier van die gemeenten gewoond, ik weet waarover ik spreek.

En na de verkeerstaks die Brussel wil opleggen voor wie hun grondgebied in wil ,zal een onafhankelijk Vlaanderen ook een verkeerstaks opleggen aan de Brusselaars die met hun wagen Vlaanderen binnen willen.

Witte Kaproen 1 januari 2021 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9561963)
Meer dan 500 politie-interventies in het BHG verleden nacht, en dan vindt gij dat ik overdrijf.

Dat moet allemaal met de mantel der liefde toegedekt worden volgens de Belgicisten.

Jantje 1 januari 2021 14:25

Citaat:

Wie denkt de de EU gaat toelaten dat Vlaanderen financieel niet meer gaat opdraaien voor het BHG, is er aan voor de moeite.
Wie denkt dat de transfers binnen een confederaal België gaan verdwijnen, is er aan voor de moeite.

Wie de situatie van Vlaanderen denkt te kunnen vergelijken met Ierland, mag de oefening opnieuw doen.

Everytime 1 januari 2021 14:34

Citaat:

Ik denk vooral dat u fantaseert. BDW weet zeer goed dat België zal blijven bestaan zoals ze is en dat de traditionele partijen geen rekening met hem en zijn partij zullen houden.
Volgens de laatste peilingen zakt de N-VA onder de 20%. Als dit realiteit wordt, zal het helemaal niet moeilijk voor de andere partijen om hen in de oppositie te sturen. Samen met het VB.

Everytime 1 januari 2021 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9561893)

Brussel blijft gewoon hoofdstad van België. Er is dus geen kwestie Brussel te moeten of niet meer te moeten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be