![]() |
Gekende neploodgieters gaan ongestraft verder
De firma Ecothermique uit Anderlecht is volgens het Belgische staatsblad officieel neergelegd op 15 januari 2020.
Een onbeschreven blad is het niet. TestAankoop heeft al meer dan 75 klachten over deze firma. Ze zijn gekende oplichters bij alle instanties, maar doen rustig verder. Wie is Ecothermique uit de Henri Caronstraat 13 te 1070 Anderlecht? Op papier een loodgieterij. Wat zijn ze in praktijk? Twee oplichters. Franstalig. Volgens sommige bronnen Oostblokkers, volgens andere Turken. Ik zou het niet kunnen zeggen. Als slachtoffer kan alleen zeggen dat ze Franstalig zijn. Met hoodies en mondmaskers kan ik ze niet herkennen. Hoe bereik je hen? Heb je dringend een loodgieter nodig? Ga dan naar volgende websites: Loogietersantwerpen.be Loodgietersgent.be Loogietersbrussel.be Loodgieterssint-niklaas.be Loodgietersmechelen.be En soms nog andere, zoals de tijdelijk waar ik op botste. Het is loodgieterij Mertens, Janssens of Pieters. Ik betaalde voor een lekverslag. Ik heb een lek in mijn CV installatie, waardoor ik zonder verwarming zat. Ze kwamen. Wat ze deden, weet ik niet, maar een lekverslag heb ik nooit gekregen. Ze lieten schade na, die een echte loodgieter na hen mocht herstellen en het probleem is nog niet opgelost. Ze hebben blijkbaar geen lekdetedectie gedaan. Ze hebben me wel 487,60 euro afhandig gemaakt. Ik heb een afspraak bij de politie. Ik verwacht er niet veel van, gezien deze mannen al sinds 2012 actief zijn als succesvolle oplichters, als ik wat nazoekwerk doe. Hun succes is dat ze continu nieuwe, tijdelijke websites maken. Hoe kan je ze herkennen? Krijg een keuzemenu van een loodgieterij dat je doorverbindt naar een man met een Frans accent, laat een belletje rinkelen. Nog een tip: doe niet zoals ik. Betaal niet ter plaatse met Banconact. Dat geld ben je kwijt. Eis dat ze een factuur sturen. Krijg je dus twee mannen aan je deur die een buitensporig bedragen rekenen, twijfel je of er goed hersteld is? Bel liever de politie dan te betalen, zeker als je hen via Google vond. Zijn het twee mannen van tussen de meter 1,70 en 1,75 meter en spreken ze beter Frans dan Nederlands, laat je niet kennen. Hebben ze een gele bon van de firma Mertens via Ecothermique, zeker niet betalen. Ik geef deze raad uit de grond van mijn hart. Deze twee mannen moeten gestopt worden. Ze komen legitiem over en zullen zo slachtoffers blijven maken. |
Citaat:
Maar 480 euro betalen is toch wel heel veel, zeker als het probleem niet opgelost is. |
Citaat:
Dit is al jaren aan de gang en niet alleen de firma Ecothermique |
Citaat:
Tja argeloze mensen die problemen hebben ... |
Door de toenemende complexiteit van die toestellen gaat dit meer en meer gebeuren. Zelfs een wasmachine is meer een computer dan een gewone wasmachine.
En zelfs een garagist. Je doet uw auto binnen, en weet je zelf veel of die garagist effectief op een deugdelijke manier een herstelling aan die auto heeft gedaan ja of neen. Vandaar dat ik bij een normale dealer ga en niet zomaar naar een carosserie zelfs al is het alleen blikschade. Mijn dochter is opgelicht voor slechts 60 euro. Voor zulke kleine bedragen schiet de politie zelfs niet in actie. Heel eenvoudig om te doen. Iets verkopen op het internet, laten betalen en niks opsturen. Klein bedrag politie doet niks, je hoeft zelfs geen moeite te doen om jezelf te verbergen. Dus die mensen blijven opereren onder hetzelfde email adres tot die verkoopsite ingrijpt. En met een goedkope vpn heb je direct een nieuw ip adres. Zo kan je bvb ook een ban hier omzeilen, niet dat ik dat doe. Maar ik wil maar zeggen. |
Citaat:
Of die VPN ook echt goed werkt in die browser daar heb ik totaal géén idee van. p.s. Enkele oudere artikels 'leerden' ... Is het omzeilen van een IP-ban hacking? De strafbaarheid van het omzeilen van een IP-ban 8O |
Citaat:
Je hebt ook vpn's in verschillende soorten. Sommige houden logs bij, en dan ben je nog steeds op te sporen. Maar er zijn er die echt wel bedoeld zijn om echt anoniem te blijven. Hackers gebruiken die dingen. Achter een vpn opereren zelf is niet illegaal volgens mij, maar wat je doet binnen die vpn kan dat wel zijn. Ben eens opgenomen in een ziekenhuis en ik kon op mijn ipad bepaalde spelletjes niet spelen, kwestie van wat tijdverdrijf te hebben. Een vpn lostte dat op. Stel even dat mijn zoon ook op politics zou zitten. Dan opereren wij beiden op hetzelfde ip adres. Dus als ik een ban oploop, dan heeft hij die ook. Een ip ban is dus maar iets knulligs. Maar ik kan begrijpen dat je zo'n middel nodig hebt. |
Waarom zijn er geen louche garagisten die pechvogels in hun auto's uitmelken?
Omdat er een VAB is. Waarom wel met woningproblemen? Ik weet het niet goed, want: https://www.sluitreisverzekeringkort...ouse-assist-2/ Trouwens ook in het buitenland: https://www.spanjevandaag.com/03/01/...ing-in-murcia/ |
Citaat:
Omdat garagisten een garage nodig hebben en dus een duidelijke vaste verblijfplaats hebben. Die kunnen niet elke dag van locatie en naam veranderen. |
Citaat:
Er is toch niks ergs gebeurd ondertussen want met al die Gestapo toestanden tegenwoordig ? |
Eenvoudig toch ... (om je geld terug te zien)
1) Bel die mannen op en pretendeer dat je een probleem hebt; maak een afspraak. 2) Wacht met een paar vrienden (en boksbeugels, knuppels, houten staven, kettingen, ...) thuis tot die mannen komen opdagen. 3) Vraag uw geld terug |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben terug aan het werk ja, daarom heb ik terug meer tijd om te posten. |
Citaat:
Om eerlijk te zijn: ik denk dat er vandaag of morgen wel eens iemand zo pissed kan zijn, dat dit wel eens kan gebeuren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be