![]() |
Wie heeft er al van 16 - 8 gehoord?
Deze voormiddag op Radio Twee.
Ik stapte in de wagen en toen hoorde ik iets over 16 - 8 16 - 8 zou goed zijn tegen ouderdomsdiabetes. Het komt er op neer dat je moet proberen om, al je maaltijden, binnen de 8 uur binnen te spelen. Ook zou je 's morgens de eerste twee uur, niet moeten eten en gaan fietsen of wandelen (loopband of hometrainer mag natuurlijk ook). Ik weet niet wie het was en als ik goed begrepen heb, heeft die persoon een boek geschreven. Ik hoorde hem nog wel zeggen dat je dit niet moogt doen op eigen houtje als je suiker hebt. Als je gene suiker hebt, mag het natuurlijk wel. Volgens de man kende hij mensen die van de pillekes en / of spuitjes afgeraakt zijn. |
Geen enkele dokter heeft me er daar op gewezen. Ik wacht nog steeds op het wondermiddel.
|
|
Citaat:
|
Ik heb daar iets over gelezen. Het principe is dat je maag en nog enkele organen volledige rust krijgen gedurende 16 uren per etmaal. Er stond nogal wat kritiek onder het artikel.
Het doet mij denken aan al die andere toestanden die we al gehad hebben bv het bruinbrooddieet (1 dag eten wat je wilt, 1 dag enkel bruinbrood eten). Als al die dingen waar zouden zijn, zou er niet één zieke mens of niet één mens met obesitas op aarde rondlopen! |
Citaat:
Ik eet drie maal per dag, en als ik daar geen last van heb dan blijft dat zo. Er lopen altijd van die profeten rond die een boek willen verkopen. De "madammen" kunnen ook kritisch zijn, in die zin dat van de luisteraar wordt verondersteld zelf conclusies te trekken. |
Waarschijnlijk niet toevallig staat er in de Humo van deze week ook een reportage over verschillende dieetmethodes. En ook die 8:16 wordt besproken.
Normaal lees ik zulke reportages niet, maar omdat ik dit topic hier had gezien toch efkes snel die pargraaf over periodiek vasten bekeken. Beste aan de 8:16 lijkt dat het tussendoortjes snoepen voorkomt. Hetgeen voor sommige mensen een aanzienlijke bron van calorieën is. |
Ik denk dat de dokter toch ergens een punt heeft. We eten veel meer dan we nodig hebben, zeker met de tussendoortjes.
Ik ben sinds een jaar of drie iets anders beginnen te eten (niet gemakkelijk toen ik nog werkte). De ochtend (6u30) begin ik met gemixt fruit (twee glazen). Daarna geroosterd brood (ik doe dit nu in de microgolf met een speciale plaat, toen ik nog werkte, deed ik dat met een broodrooster) met een klein beetje boter. Om 12u00 weer een glas gemixt fruit en drie boterhammen met beleg en een taske soep. Om 17u00 eet ik mijn avondmaal, dat kan gewone middag zijn, Frietjes met ..., spaghetti, ...). Bij de TV eet ik een hampelke noten. Ondertussen, zonder één moment honger te lijden, 15 kg kwijt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan daar dus niet over oordelen. Ik heb altijd Radio Twee opstaan, waarbij ik moet toegeven dat "De Madammen" zeker niet mijn programma is. Toevallig hoorde ik de uitleg i.v.m. 16/8. Vandaar mijn vraag aan de geïnteresseerden hier. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be