Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Gebeurtenissen in Amerika, de N-VA moet het ontgelden. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256899)

reservespeler 7 januari 2021 17:38

Gebeurtenissen in Amerika, de N-VA moet het ontgelden.

N-VA moet het ontgelden tijdens Kamerdebat over gebeurtenissen in de VS

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...?ocid=msedgdhp

Oppositiepartij N-VA, en dan vooral voormalig staatssecretaris Theo Francken, moest het deze middag ontgelden tijdens een debat over de gebeurtenissen van gisteren in Washington. Groen- en sp.a-fractieleiders Kristof Calvo en Melissa Depraetere wezen Francken met de vinger omdat hij Donald Trump ooit "een slimme manier van politiek" toedichtte, premier Alexander De Croo verwees subtiel naar de veel gehoorde kritiek dat de federale regering illegitiem zou zijn omdat ze geen Vlaamse meerderheid heeft.

Totaal van de pot gerukt wat zich vandaag in de kamer afspeelde.

Zipper 7 januari 2021 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9568192)

Oppositiepartij N-VA, en dan vooral voormalig staatssecretaris Theo Francken, moest het deze middag ontgelden tijdens een debat over de gebeurtenissen van gisteren in Washington. Groen- en sp.a-fractieleiders Kristof Calvo en Melissa Depraetere wezen Francken met de vinger omdat hij Donald Trump ooit "een slimme manier van politiek" toedichtte, premier Alexander De Croo verwees subtiel naar de veel gehoorde kritiek dat de federale regering illegitiem zou zijn omdat ze geen Vlaamse meerderheid heeft.

Zo'n buitenkans om inhoudloos en hersenloos te stoken, laat Calvo natuurlijk niet liggen.

reservespeler 7 januari 2021 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9568205)
Zo'n buitenkans om inhoudloos en hersenloos te stoken, laat Calvo natuurlijk niet liggen.

Was ook m'n eerste opwelling.
Maar zelfs den Dweil deed dit, zij het in bedekte termen.

Weyland 7 januari 2021 17:59

Ik heb die teneur bij de reacties op BDW's tweet gelezen. Ze blazen weer eens hoog van de Vlaamse kerktoren vandaag.

kelt 7 januari 2021 18:00

Ik ben vandaag (weeral) met pijn in mijn rug terug thuis gekomen van het werk.Het wordt een blijvertje.Kelt wordt er niet jonger op.
WERK,tegen een vergoeding en extra-legale voordelen die MERKELIJK lager zullen zijn dan wat het gepeupel in onze "Volksvertegenwoordiging" schuift.

EN dan verneem ik dat ze DAAR debatteren,op MIJN kosten,over iets wat zich aan de andere kant van de wereld afspeelt,ZONDER gevolgen voor ons..

Onze economie hangt in de touwen,onze wetgeving is een draak van losse eindjes en juridische wolvenklemmen,de staatskassas lopen leeg.....

...maar ze "debatteren" over het Amerikaanse Kapitool,en in tegenstelling tot ons,forummers ,die moeten BETALEN om op het internet te raken worden zij daar in ons babbelement BETAALD om te....lullen....

:evil:

Den Ardennees 7 januari 2021 18:06

De politieke recuperatie begint al.

Zipper 7 januari 2021 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9568211)
Ik ben vandaag (weeral) met pijn in mijn rug terug thuis gekomen van het werk.Het wordt een blijvertje.Kelt wordt er niet jonger op.
WERK,tegen een vergoeding en extra-legale voordelen die MERKELIJK lager zullen zijn dan wat het gepeupel in onze "Volksvertegenwoordiging" schuift.

EN dan verneem ik dat ze DAAR debatteren,op MIJN kosten,over iets wat zich aan de andere kant van de wereld afspeelt,ZONDER gevolgen voor ons..

Onze economie hangt in de touwen,onze wetgeving is een draak van losse eindjes en juridische wolvenklemmen,de staatskassas lopen leeg.....

...maar ze "debatteren" over het Amerikaanse Kapitool,en in tegenstelling tot ons,forummers ,die moeten BETALEN om op het internet te raken worden zij daar in ons babbelement BETAALD om te....lullen....

2

Zucht 7 januari 2021 18:07

't is immers de schuld van de N-VA.

De Rode Willem 7 januari 2021 18:13

https://www.hln.be/binnenland/theo-f...slim~a7897b8d/

Tja, na de gebeurtenissen van gisteren in Washington

En met onderstaande gekend

https://www.hln.be/binnenland/new-yo...rump~ad4c3b49/

Mag er toch eens een vraagje gesteld worden.
Trouwens politiek is een spelletje waar ze zich met zulke onzin kunnen bezig houden.
Ik heb soms de indruk dat politiek voor zulke ongein is uitgevonden.
Ze moeten toch over iets leuteren.

edwinp 7 januari 2021 18:13

in deze volg ik den 'Theo' ook totaal niet, zijn 'bescheiden' sympathie voor deze kwal heb ik nooit begrepen..

vlijmscherp 7 januari 2021 18:38

4 jaar steunt de N-VA Trump in alles wat hij doet maar nu zou daar geen kritiek mogen over komen?

kelt 7 januari 2021 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9568238)
4 jaar steunt de N-VA Trump in alles wat hij doet maar nu zou daar geen kritiek mogen over komen?

:rofl:

Eerst zat Bart bijna met de billen bloot en nu weer dit.

reservespeler 7 januari 2021 18:51

Citaat:

Een heel dikke twee.

2

reservespeler 7 januari 2021 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9568238)

Is dat zo?

Trump deed natuurlijk ook zeer veel goede dingen.
Eigenlijk is ie pas beginnen te flippen toen ie doorhad dat ie de verkiezingen niet kon winnen.

Vlad 7 januari 2021 18:58

Citaat:

2

We zouden ons parlement ook beter bestormen.

reservespeler 7 januari 2021 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9568254)
2

2

marie daenen 7 januari 2021 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9568192)

Typisch Belgisch...
En dat noemen ze geen opruiende taal...

marie daenen 7 januari 2021 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9568208)
Was ook m'n eerste opwelling.
Maar zelfs den Dweil deed dit, zij het in bedekte termen.

Die heeft zichzelf dan ook totaal verbrand en moet van elke gelegenheid profiteren om te proberen zijn blazoen op te kuisen...

marie daenen 7 januari 2021 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9568246)
:rofl:

Eerst zat Bart bijna met de billen bloot en nu weer dit.

Zouden ze werkelijk hun eigen leugens geloven...
Dan is het nog erger gesteld met dit land dan dat ik al lang door had...

marie daenen 7 januari 2021 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9568254)
2

2

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be