Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Paars-groene regering verfranst luchthavenpolitie Zaventem (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256916)

daiwa 8 januari 2021 13:53

Paars-groene regering verfranst luchthavenpolitie Zaventem

Onaanvaardbaar in een Vlaamse eentalige gemeente !
En dat met de medewerking van de partijen in de regering van de zelf verklaarde dweil die zich Vlaams durven noemen.

https://www.n-va.be/nieuws/paars-gro...litie-zaventem

Ook Barbara Pas heeft al een interpellatie aan de minister van Binnenlandse Zaken ingediend.

Deze regering heeft zich lang kunnen verschuilen onder de corona crisis maar eens zullen ze toch kleur moeten bekennen en zeggen welke richting ze uit willen gaan.
En ik vrees dat het voor Vlaanderen niet positief zal zijn.

Xenophon 8 januari 2021 14:02

Leve Belgie.

De schoofzak 8 januari 2021 14:19

Oeps ... ik dacht dat er al Franstalige flikken waren.
Ik ben toch eens 'bediend' geweest door ene, bij terugkomst van ik weet niet meer waar. Hij was wel vriendelijk want als afscheid kon hij antwoorden "dakg"

daiwa 8 januari 2021 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9568949)
Leve Belgie.

Het was te verwachten dat de Vlaamse 10% mini partijtjes geen deftig weerwerk konden bieden aan de twee veel grotere Waalse blokken MR en PS.
Deze regering kiest duidelijk de Franstalige kant.

De schoofzak 8 januari 2021 14:21

Als daar geen belangenconflict tegen in geroepen wordt, dan weet ik het ook niet meer.

Vlad 8 januari 2021 14:44

Een regering van en voor kolonisten. De Nederlandstaligen moeten van de kaart geveegd worden.

pajoske 8 januari 2021 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9568991)
Een regering van en voor kolonisten. De Nederlandstaligen moeten van de kaart geveegd worden.

De enige reden dat daar Franstaligen komen is omdat er te weinig Nederlandstalige politiemensen zijn. De Vlamingen die nu staan te roepen kunnen dat probleem gemakkelijk verhelpen: dienst nemen bij de politie.

Of hebt ge liever dat er geen, of veel te weinig politiecontrole is. ik denk dat gij en met uitbreiding de rechtse flaminganten dan weer het hardste staan te roepen.

Tavek 8 januari 2021 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9569121)
De enige reden dat daar Franstaligen komen is omdat er te weinig Nederlandstalige politiemensen zijn. De Vlamingen die nu staan te roepen kunnen dat probleem gemakkelijk verhelpen: dienst nemen bij de politie.

Inderdaad.

Wat een gezaag weer. Gelukkig ligt daar niemand van wakker.

daiwa 8 januari 2021 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9569123)
Inderdaad.

Toch wel.
N-VA en het VB gaan dat niet zomaar laten passeren.

Citaat:

Barbara Pas: “Verlinden wil grootste politie-eenheid van Vlaams-Brabant verfransen”
https://sceptr.net/2021/01/barbara-p..._CsUizO6nQWqxY
En wat gaan ze hiermee doen?
Als naar gewoonte de grondwet negeren als het niet in hun kraam past?

Citaat:

Voor Barbara pas is dat “vanzelfsprekend onaanvaardbaar”. Ook juridisch zou dat voornemen niet door de beugel kunnen volgens Pas. “Gelet op artikel 4 van de Grondwet dat België indeelt in vier taalgebieden en gelet op de taalwet in bestuurszaken”.

pajoske 8 januari 2021 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9569146)
Toch wel.

Zij gaan hun leden premies geven om voor politieagent te studeren?

Dadeemelee 8 januari 2021 16:38

Citaat:

Of hebt ge liever dat er geen, of veel te weinig politiecontrole is. ik denk dat gij en met uitbreiding de rechtse flaminganten dan weer het hardste staan te roepen.

Heb ik ook zo gelezen.

Boduo 8 januari 2021 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9568938)
Onaanvaardbaar in een Vlaamse eentalige gemeente !
En dat met de medewerking van de partijen in de regering van de zelf verklaarde dweil die zich Vlaams durven noemen.

https://www.n-va.be/nieuws/paars-gro...litie-zaventem

Ook Barbara Pas heeft al een interpellatie aan de minister van Binnenlandse Zaken ingediend.

Deze regering heeft zich lang kunnen verschuilen onder de corona crisis maar eens zullen ze toch kleur moeten bekennen en zeggen welke richting ze uit willen gaan.
En ik vrees dat het voor Vlaanderen niet positief zal zijn.

Brussel-Nationaal heeft een speciaal statuut...

:roll::roll:

Dadeemelee 8 januari 2021 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9569146)
Toch wel.

En wat gaan ze hiermee doen?
Als naar gewoonte de grondwet negeren als het niet in hun kraam past?

Wat gaan NVA en VB eraan doen? Het parlement bestormen?

Boduo 8 januari 2021 16:42

Citaat:

Zullen die franstaligen tweetalig zijn ?
Is er een proef vereist ?

daiwa 8 januari 2021 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9569156)
Brussel-Nationaal heeft een speciaal statuut...

:roll::roll:

De luchthaven ligt in Zaventem, een eentalige Vlaamse gemeente zegt Theo Francken.

pajoske 8 januari 2021 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9569158)
Zullen die franstaligen tweetalig zijn ?
Is er een proef vereist ?

Ik vrees van niet. Daarom dat ze die op de luchthaven zetten. Maar zullen de Nederlandstaligen tweetalig zijn? Ik ben bang dat daar het grote probleem zit. Te weinig valabele kandidaten. Als je daaraan koppelt dat in het Vlaamse gewest er meer werkgelegenheid is, dan begrijpt ge dat daar minder kandidaten zijn. Politie dat is nachtwerk, weekendwerk, wisselende uren, gevaarlijk. Als ik deze week op tv zag wat mijn kennissen bij de politie tegenkwamen....8O

quercus 8 januari 2021 17:08

Zaventem is ligt in het Vlaams Gewest. Bijgevolg geen franstalige politie.
Meer nog de luchthaven moet niet “Brussel Nationaal” heten maar gewoonweg “Zaventem”, net zoals Schiphol, Heathrow, Fiumicino enz.

pajoske 8 januari 2021 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9569177)
Meer nog de luchthaven moet niet “Brussel Nationaal” heten maar gewoonweg “Zaventem”, net zoals Schiphol, Heathrow, Fiumicino enz.

Citaat:

Voor het taalgebruik op de internationale luchthaven vanZaventem (Nederlands taalgebied) bestaan specifieke voor-schriften, die het gebruik van andere talen dan de landstalentoelaten.
bron: https://www.vlaanderen.be/taalwetwijzer/

Wat verkiest gij? Franstalige politie of véél te weinig politie om de veiligheid op de nationale luchthaven te verzekeren?

Dat is de keuze. Gij verkiest het laatste? Dat is dan genoteerd.

BTW Correct Nederlands is Franstalige politie

Boduo 8 januari 2021 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9569177)

Volledig akkoord maar het is een FEIT dat Brussel-Nationaal een speciaal statuut heeft.
Ik heb dat al aan de lijve op een onaangename manier ondervonden.

De Rode Willem 8 januari 2021 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9569123)
Inderdaad.

2!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be