![]() |
Eikes
Hoe heeft u ze het liefst? Roereieren? Omelet? Spiegelei? Of iets anders?
|
Citaat:
|
Citaat:
In schijfjes gesneden tomaat toevoegen. Een minuut of vijf later er twee eitjes doorroeren. Beetje kruiden met peper en zout. Heerlijk. |
Weinig variantes die ik niet lust.
Rauw of rot laat ik wel aan me voorbij gaan, daar niet van. En natuurlijk, ik spreek over kippeneieren, alhoewel kwartel, eenden of ganzenei ook nog kunnen. Struisvogelei wil ik nog wel eens proberen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Au bain Marie, al dan niet van de koster.
|
Spiegelei, met een reepje spek der bij
En... een snuifje curry op de dooier. Op een zacht vuurtje en op het einde eventjes een deksel op de pan, dan is de dooier ook warm van binnen (maar hij moet wel 'lopend' blijven als je er nadien met een boterham in sopt) Wreed lekker ! |
Citaat:
op de wijze van een F-16 die zijn afterburner doet gloeien om een mig 29 in de pan te bakken. :-P :-P |
|
Voor gevorderden: virgin boy eggs. :twisted:
|
Vogelnestje, met lopende dooier.
Gehakt mengen met ei en paneermeel, zodat het goed plakt. Eitje bevriezen in de diepvriezer. Als het goed bevroren is, uit de vriezer halen en de eierschaal verwijderen. Het bevroren ei omwikkelen met gehakt. Baken in de frietketel. Het eiwit stolt door de temperatuur, terwijl de dooier nog heerlijk lopend is. |
Citaat:
Waarmee meteen genoeg argumenten zijn gegeven om de Dietsche gedachte te verwerpen. |
Citaat:
Smaakgewijs een afknapper. :-( |
Citaat:
|
Roerei:
boter niet te bruin laten worden. Eitjes in de pan doen. Kruiden met peper en zout. Eitjes even laten bakken. Eitjes kapot kloppen. Zo krijg je heerlijke stukjes wit en geel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Pannenkoeken
1kg bloem 12 eitjes 2 liter melk Goed onder elkaar zetten en dan maar smullen. PS: geen suiker toevoegen! |
Citaat:
Tja , eikes in zeik koken 8O , koTSelijk lekker :lol: Spiegeleitjes met zwarte peper & zout met kaas & hesp of ham of spek belegd op een broodje , al dan niet met groenten :thumbsup: Gekookt eitje , koud of warm met kippenkruiden :-D Vogelnestjes in licht pikante tomaten- of paprikasaus :-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be