Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Geen begrip voor verslaafden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256959)

fred vanhove 10 januari 2021 14:12

Geen begrip voor verslaafden

Deze strafrechter heeft geen begrip voor verslavingen. We krijgen het niet onder controle zegt het mens. Ze worden in labo's gemaakt zegt het mens.

Volgens mij moet ze toch dringend eens gaan kijken naar een de centra voor verslaafden. En eens vragen aan welke drug de meesten die daar zitten zijn verslaafd:roll:

De meeste verslaafden zitten daar voor verslavingen niet gemaakt in labo's dan wel gewoon bij de paters trappisten..of op de domeinen van Guy Verhofstadt en ook nog de drugs voorgeschreven door onze brave mijnheer doktoor maar gezien die ook de drugs maken waar zij zich graag te goed aan doet zwijgt ze daar wijselijk over.

“Voor verslaving heb ik niet altijd begrip. Dat is een toestand waarin je jezelf brengt, en het leidt tot feiten waar andere, onschuldige mensen het slachtoffer van worden. Ik denk dat de maatschappij niet goed beseft hoe wijdverspreid de drugsproblematiek is, ook het recreatief gebruik. We krijgen dat niet onder controle: het is goedkoop en het wordt inmiddels ook hier in labo’s gemaakt.

https://www.demorgen.be/nieuws/voor-...hter~b745ff03/

Dadeemelee 10 januari 2021 14:20

Dat is denk ik geval per geval te bekijken.

De vraag is ook: moet je een niet verslaafde zonder strafblad harder straffen dan een recidiverende drugsverslaafde.

fred vanhove 10 januari 2021 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9571223)
Dat is denk ik geval per geval te bekijken.

De vraag is ook: moet je een niet verslaafde zonder strafblad harder straffen dan een recidiverende drugsverslaafde.

De meeste verslaafden die ik ken zijn dat wel degelijk aan de drugs van de paters.
En het zijn geen kinderen meer maar oude hippies die in hun lange liederlijke leven wel van wat van van alles hebben geproefd. Over één ding zijn ze het allemaal eens ...de grootste duivel is de drug van pater trappist.
Maar die krijgen prijzen en diploma's voor hun goedje in tegenstelling tot diegenen die een andere drug kweken of brouwen.

Wat niet wil zeggen ik me ook wel graag te goed doe aan de paters hun drug.

Bach 10 januari 2021 15:11

Lijkt inderdaad wijdverbreid als ook 'de paters' al druglabos hebben. Die moeten toch niet zo moeilijk te vinden zijn.

Elio di Supo 10 januari 2021 15:29

Betaalmuur

fred vanhove 10 januari 2021 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9571282)
Lijkt inderdaad wijdverbreid als ook 'de paters' al druglabos hebben. Die moeten toch niet zo moeilijk te vinden zijn.

Neen helemaal niet je moet gewoon de bewegwijzering en de reclamepanelen volgen.

Of anders hoor ik graag eens waar het verschil ligt tussen een cannabiskweker en een wijnboer ? Wat is er beter of slechter aan wat de ene kweekt of de andere ?

JBM 10 januari 2021 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9571299)
Wat is er beter of slechter aan wat de ene kweekt of de andere ?

Van één van beiden kan je gigantische katers krijgen en ga je domme dingen doen.

CUFI 10 januari 2021 17:45

Een verslaving is een symptoom van een onderliggen probleem.
Als we dan strafrechters hebben die dat “een eigen keuze” noemen, is dat geen beleid op mensenmaat.

Van Van Quickenborne had je daar toch een realistischer beleid verwacht, maar ze zijn dus erger dan de nationalisten? Of ga ik er nu ook zwart wit over?

Rudy 10 januari 2021 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9571214)
Deze strafrechter heeft geen begrip voor verslavingen. We krijgen het niet onder controle zegt het mens. Ze worden in labo's gemaakt zegt het mens.

Volgens mij moet ze toch dringend eens gaan kijken naar een de centra voor verslaafden. En eens vragen aan welke drug de meesten die daar zitten zijn verslaafd:roll:

De meeste verslaafden zitten daar voor verslavingen niet gemaakt in labo's dan wel gewoon bij de paters trappisten..of op de domeinen van Guy Verhofstadt en ook nog de drugs voorgeschreven door onze brave mijnheer doktoor maar gezien die ook de drugs maken waar zij zich graag te goed aan doet zwijgt ze daar wijselijk over.

“Voor verslaving heb ik niet altijd begrip. Dat is een toestand waarin je jezelf brengt, en het leidt tot feiten waar andere, onschuldige mensen het slachtoffer van worden. Ik denk dat de maatschappij niet goed beseft hoe wijdverspreid de drugsproblematiek is, ook het recreatief gebruik. We krijgen dat niet onder controle: het is goedkoop en het wordt inmiddels ook hier in labo’s gemaakt.

Geen letter uit het artikel te lezen wegens betaalmuur.

kiko 10 januari 2021 21:15

Citaat:

Waarom verdraai je haar woorden ? Je weet heel goed dat ze zegt "voor verslaving heb ik niet altijd begrip."

Ik ook niet trouwens. Straf he.

kojak 10 januari 2021 21:48

Citaat:

Alcohol.
En het grote probleem is dat dit een 'sociaal aanvaarde' drug is met alle gevolgen vandien.

Bach 11 januari 2021 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9571299)
Neen helemaal niet je moet gewoon de bewegwijzering en de reclamepanelen volgen.

Of anders hoor ik graag eens waar het verschil ligt tussen een cannabiskweker en een wijnboer ? Wat is er beter of slechter aan wat de ene kweekt of de andere ?

Wijn wordt buiten gekweekt. Cannabis binnen onder lampen en zo. Lijkt me iets artificiëler.

morte-vivante 11 januari 2021 12:42

verslaving is een chronische medische aandoening, en zou zo behandeld moeten worden, ongeacht het product waaraan men verslaafd is.

Het Verzet 11 januari 2021 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9571298)
Betaalmuur

Een extension om javascript te blokkeren kan wonderen doen ;-)

fred vanhove 11 januari 2021 14:53

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9572078)
Wijn wordt buiten gekweekt. Cannabis binnen onder lampen en zo. Lijkt me iets artificiëler.

Hoe zo ? Cannabis groeit even goed buiten en zelfs gewoon in het wild. In sommige landen gewoon in de berm. Onder lampen is voor in landen waar niet genoeg zon en warmte is.

En jij noemt een plant artificiëler dan een product gemaakt en bewerkt door mensen ? Rare redenering en de eerste keer ik zo iets lees.

Bijlage 113640

Weet jij waar er ergens in open lucht wijn of Alcohol aan de bomen groeit ?:-)

fred vanhove 11 januari 2021 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9571607)
Waarom verdraai je haar woorden ? Je weet heel goed dat ze zegt "voor verslaving heb ik niet altijd begrip."

Ik ook niet trouwens. Straf he.

Ok ik beken ...ze schreef niet altijd. Maar daar ging het mij niet om dan wel over haar listig zwijgen over haar eigen drugs.

fred vanhove 11 januari 2021 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9572132)
verslaving is een chronische medische aandoening, en zou zo behandeld moeten worden, ongeacht het product waaraan men verslaafd is.

En niet alleen aan producten. Ook andere verslavingen kunnen een groot probleem zijn gokken om er maar ééntje te noemen.

jad°relen°ir 11 januari 2021 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9572316)
Hoe zo ? Cannabis groeit even goed buiten (...)

Ik apprecieer uw standpunt tav cannabis enorm, fred vanhove, maar pas op... tegenwoordig wordt veel cannabis (ook die van shops) bewerkt met synthetische cannabinoïden, waardoor zwakke wietjes sterk gemaakt worden. Hier wordt -uiteraard in het criminele milieu- goed aan verdiend. En het maakt het gebruik absoluut niet gezonder. Die wietjes zijn namelijk lichamelijk wel verslavend, hebben nadelige effecten (hart-ritme-stoornissen, bewustzijn verliezen, ...) en kunnen zelfs dodelijk zijn bij teveel gebruik.

In veel gevallen koop je dus geen 'natuurlijk' produkt meer.
Tenzij je het zelf kweekt, mensen kent die dat doen of aankopen doet in een bio-shop, is wiet al lang niet meer wat het ooit was. Jammer. Want het originele produkt is nauwelijks verslavend of nadelig te noemen, als je er een beetje verstandig mee omgaat. Maar goed, die discussies zijn al vaak gevoerd.

Over de synthetische rommel: Vervuilde hasj en wiet in omloop - Vice-docu - een dealer getuigt

Rudy 12 januari 2021 01:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 9572541)
Ik apprecieer uw standpunt tav cannabis enorm, fred vanhove, maar pas op... tegenwoordig wordt veel cannabis (ook die van shops) bewerkt met synthetische cannabinoïden, waardoor zwakke wietjes sterk gemaakt worden. Hier wordt -uiteraard in het criminele milieu- goed aan verdiend. En het maakt het gebruik absoluut niet gezonder. Die wietjes zijn namelijk lichamelijk wel verslavend, hebben nadelige effecten (hart-ritme-stoornissen, bewustzijn verliezen, ...) en kunnen zelfs dodelijk zijn bij teveel gebruik.

In veel gevallen koop je dus geen 'natuurlijk' produkt meer.
Tenzij je het zelf kweekt, mensen kent die dat doen of aankopen doet in een bio-shop, is wiet al lang niet meer wat het ooit was. Jammer. Want het originele produkt is nauwelijks verslavend of nadelig te noemen, als je er een beetje verstandig mee omgaat. Maar goed, die discussies zijn al vaak gevoerd.

Over de synthetische rommel: Vervuilde hasj en wiet in omloop - Vice-docu - een dealer getuigt

Dan is het toch vreemd dat tabak zo wordt gereglementeerd en cannabis niet.

CUFI 12 januari 2021 01:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9572890)
Dan is het toch vreemd dat tabak zo wordt gereglementeerd en cannabis niet.

Tabak wordt ook schadelijker gemaakt dan het werkelijk is. Chemie die diepere inhalatie toelaat en nicotine extra verslavend maakt.

Citaat:

Aan tabak worden allerlei stoffen toegevoegd om de verslavingskans te vergroten. Ook worden smaak- en geur stoffen toegevoegd. De sigaret is een 'high-tech-product' gemaakt om op efficiënte wijze nicotine te verstrekken aan de roker. https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...-te-vergroten/
Of ze dat ook met liquids doen weet ik niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be