![]() |
Re volaliteit: Pax Romana & Pax Americana?
Ik stel dat de mensheid even veel leert van politieke historici vandaag als van gisterens artifect archeologen in de Arabische zandbak van Rub' al Khali.
Citaat:
Iedereen spreekt over het toekomstige einde, terwijl die zelfde 'iedereen' zich blijkbaar onbewust is van vandaags realiteit. Rare mensheid met die mentale blindheid... |
De bestorming van het Capitool gaat van de VS een surveillance staat op steroïden maken. Spiegelbeeld China.
|
Citaat:
|
Citaat:
Mag ik je commentaar interpreteren als een knik in de richting van verschuiving van macht naar één persoon, gekoppeld met het voeden van het epicurisme van de gemiddelde amerikaan? Dat lijkt iets te gemakkelijk in het licht van het net getoonde kiezersengagement en democratische/ institutionele weerstand tegen Trump's poging. Of gaat het over de respectieve Paxen? Aan de ene kant is de Pax Romana een al dan niet direct gevolg van het omgooien van de Republiek voor een Keizerrijk, met een Augustus die alles naar zich toetrok. En aan de andere zijde is er een republiek USA met een uitermate republikeins geboren Pax van reeds 70 jaar oud. Ik denk dan niet dat daar een parallel te vinden is. Extra: na wat zoeken voeg ik je bron nog toe. Het is een interessante discussie. Wat vond je van de rest? 5 Reasons Why America Will Not Collapse Like the Roman Empire https://bigthink.com/paul-ratner/5-r...e-roman-empire |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be