Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Humor op TV (Jaak Van Assche) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257015)

reservespeler 14 januari 2021 07:22

Humor op TV (Jaak Van Assche)

Jaak Van Assche ontgoocheld: “is dat dan grappiger?”

https://www.msn.com/nl-be/entertainm...?ocid=msedgntp

Jaak Van Assche kan zijn teleurstelling niet verbergen wanneer hij reageert op het onverwachte stopzetten van “De Zonen van Van As”. Zowel bij de kijkers als bij de cast sloeg de beslissing in als een bom.

“Ik had het niet voelen aankomen”, geeft Jaak Van Assche toe in Dag Allemaal. “Heel veel fans spraken mij al aan over een volgende reeks.”

De acteur vindt het vooral jammer omdat er al zo weinig comedy gemaakt wordt in Vlaanderen. “Ik zie alleen nog maar programma’s met presentatoren die met elkaar zitten te lachen”, sneert Jaak Van Assche naar de vele panelprogramma’s en vooral naar RIP 2020. “Is dat dan grappiger?” vraagt de acteur zich luidop af?

“Voor sommigen is dat misschien humor, maar ik heb daar geen boodschap aan”, klinkt het duidelijk bij Jaak Van Assche in Dag Allemaal.

Je bent fan van de zonen van Van As of je bent het niet.

Jaak heeft hier een punt, de humoristische programma's van tegenwoordig trekken op niets.
Een panel dat zichzelf grappig vindt en daarbij te pas en te onpas met zichzelf lacht. En om dat aan te kondigen, wordt je er bij VTM om het kwartier mee om de oren geslagen.

Met bv familie is het ook erg geworden.

2 Minuten intro.
2 Minuten begin programma met herhaling van het einde van de dag ervoor.
8 Minuten "nieuwe" beelden.
8 Minuten reclame.
11 Minuten "nieuwe" beelden.
2 Minuten beelden om u de dag nadien weer naar TV te lokken
7 Minuten reclame

Je hebt dan op 40 minuten tijd, 19 minuten verhaal gezien.
Dit is gewoon ondermaats.

Als ik al eens kijk, dan is het uitgesteld, dan kost 19 minuten verhaal mij 20 minuten.

stuyckp 14 januari 2021 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9574908)
Jaak Van Assche ontgoocheld: “is dat dan grappiger?”

https://www.msn.com/nl-be/entertainm...?ocid=msedgntp

Jaak Van Assche kan zijn teleurstelling niet verbergen wanneer hij reageert op het onverwachte stopzetten van “De Zonen van Van As”. Zowel bij de kijkers als bij de cast sloeg de beslissing in als een bom.

“Ik had het niet voelen aankomen”, geeft Jaak Van Assche toe in Dag Allemaal. “Heel veel fans spraken mij al aan over een volgende reeks.”

De acteur vindt het vooral jammer omdat er al zo weinig comedy gemaakt wordt in Vlaanderen. “Ik zie alleen nog maar programma’s met presentatoren die met elkaar zitten te lachen”, sneert Jaak Van Assche naar de vele panelprogramma’s en vooral naar RIP 2020. “Is dat dan grappiger?” vraagt de acteur zich luidop af?

“Voor sommigen is dat misschien humor, maar ik heb daar geen boodschap aan”, klinkt het duidelijk bij Jaak Van Assche in Dag Allemaal.

Je bent fan van de zonen van Van As of je bent het niet.

Jaak heeft hier een punt, de humoristische programma's van tegenwoordig trekken op niets.
Een panel dat zichzelf grappig vindt en daarbij te pas en te onpas met zichzelf lacht. En om dat aan te kondigen, wordt je er bij VTM om het kwartier mee om de oren geslagen.

Met bv familie is het ook erg geworden.

2 Minuten intro.
2 Minuten begin programma met herhaling van het einde van de dag ervoor.
8 Minuten "nieuwe" beelden.
8 Minuten reclame.
11 Minuten "nieuwe" beelden.
2 Minuten beelden om u de dag nadien weer naar TV te lokken
7 Minuten reclame

Je hebt dan op 40 minuten tijd, 19 minuten verhaal gezien.
Dit is gewoon ondermaats.

Als ik al eens kijk, dan is het uitgesteld, dan kost 19 minuten verhaal mij 20 minuten.

Als je naar thuis of familie kijkt, reklame of niet, je hebt op het eind 0 seconden verhaal gezien.
Dit soort programma's zou ook een sticker moeten krijgen : "Brengt de hersenen ernstige schade toe"

reservespeler 14 januari 2021 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9574930)
Als je naar thuis of familie kijkt, reclame of niet, je hebt op het eind 0 seconden verhaal gezien.
Dit soort programma's zou ook een sticker moeten krijgen : "Brengt de hersenen ernstige schade toe"

Klopt.

Daarom schreef ik in mijn tijdzetting ook "nieuwe" beelden.
Pas achteraf liet ik me verleiden tot "verhaal".

Xenophon 14 januari 2021 10:24

Jaak Van Assche, moest die eigenlijk in de jaren tachtig al niet op pensioen?

Vlaams amateur theater dat elkaar verwijt van niet grappig te zijn...

Arm Vlaanderen.

Skobelev 14 januari 2021 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9575004)
Jaak Van Assche, moest die eigenlijk in de jaren tachtig al niet op pensioen?

Vlaams amateur theater dat elkaar verwijt van niet grappig te zijn...

Arm Vlaanderen.

Vooral typerend voor het Vlaamse publiek. Wie kijkt naar zo'n zever?

Xenophon 14 januari 2021 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9575008)

Heb ik me ook al dikwijls afgevraagd.

Wie is er zo afgestompt dat hij zulke infantiele programma's leuk vindt?

DucDEnghien 14 januari 2021 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9575019)

Vlamingen.

Dadeemelee 14 januari 2021 10:41

Citaat:

Dat is zoals naar Blokken kijken. Een vast ritueel.

De Rode Willem 14 januari 2021 11:07

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 9575024)
Vlamingen.

Op 11 januari zelfs 1.230263 + 620714 = 1850977 Vlamingen.

Om het eventjes totaal van de pot te rukken op 25 mei 2019 stemden 1836229 Vlamingen op N-VA+VB

Dat er overlap is tussen die twee bevolkingsgroepen lijkt mij onvermijdelijk.
In het kader van Xenophon's opmerking :
Citaat:

Het zou interessant zijn te weten hoe groot die overlap is.

Anderzijds, ik heb nooit naar "de zonen van" gekeken. Ook nog geen minuut naar Thuis of Familie. Ik vermoed dat die programma's mij niet aanspreken en kijk dus niet.
Gelukkig zijn er andere mensen, en zelfs heel veel blijkbaar, die zich wel kunnen vinden in deze programma's.

En wie ben ik om mijn eigen smaak te gaan projecteren naar de Vlaming in het algemeen ? De gustibus non est disputandum.

Ik zou ook niet terug willen naar de neerbuigende beleerende BRT die de mensen wou opvoeden en tegen zichzelf wou beschermen door "waarschuwingsbordjes" mee te geven met programma's. Dus als Jaak Van Assche nog voldoet aan de commerciële eisen van de kijkcijferdictator, dan mag de goede man van mij nog lang op de TV komen.
Hij mag (en zal dat zeker ook niet doen) niet eisen dat ik dan TV ga kijken.
In ruil mag hij verwachten dat ik niet ga zagen en klagen dat er "niets" op TV is.

Henri1 14 januari 2021 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9574930)
Als je naar thuis of familie kijkt, reklame of niet, je hebt op het eind 0 seconden verhaal gezien.

Inderdaad Stuyckp.

Het gebeurt niet vaak, maar ik geef je volledig gelijk.

Xenophon 14 januari 2021 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9575096)
Inderdaad Stuyckp.

Het gebeurt niet vaak, maar ik geef je volledig gelijk.

Misschien zo'n rode waarschuwing van de moderatie meegeven, zoals ze ook al wel eens bij uw posts doen. :D

Henri1 14 januari 2021 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9575101)
Misschien zo'n rode waarschuwing van de moderatie meegeven, zoals ze ook al wel eens bij uw posts doen. :D

Daar doe ik niet aan Xeno.

Xenophon 14 januari 2021 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9575105)
Daar doe ik niet aan Xeno.

Maar de moderatie wel. :D

fox 14 januari 2021 12:43

Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Ik ben geen VTM kijker, maar als er mensen genoeg zijn die er van genieten zal dat programma wel gemaakt worden hé. Het moet dus zijn dat Jaak zijn programma niet genoeg kijkers meer trok.

Vlaamse humoristische series zijn overigens nooit mijn ding geweest. De meeste vind ik gewoon niet grappig. Alleen Jan Eelen zijn programmas kunnen mij bekoren. Het eiland, In de gloria, Callboys. Daar heb ik echt van genoten eerlijk gezegd.

Rahowa 14 januari 2021 12:54

Citaat:

Ik niet, ik mag er niet aan denken.

De Rode Willem 14 januari 2021 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9575222)
Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Ik ben geen VTM kijker, maar als er mensen genoeg zijn die er van genieten zal dat programma wel gemaakt worden hé. Het moet dus zijn dat Jaak zijn programma niet genoeg kijkers meer trok.

Vlaamse humoristische series zijn overigens nooit mijn ding geweest. De meeste vind ik gewoon niet grappig.

Een waardige genuanceerde reactie waar ik mij volledig kan in vinden.

nabat54 16 januari 2021 00:56

Citaat:

2

reservespeler 16 januari 2021 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9575222)

Vlaamse humoristische series zijn overigens nooit mijn ding geweest. De meeste vind ik gewoon niet grappig. Alleen Jan Eelen zijn programmas kunnen mij bekoren. Het eiland, In de gloria, Callboys. Daar heb ik echt van genoten eerlijk gezegd.

De Collega's.

Travis Bickle 16 januari 2021 07:16

Humor is een bizar gegeven.
Het ergst van allemaal, zijn die mensen die vooral zichzelf grappig vinden. Ben Crabbe is zo een voorbeeld.

reservespeler 16 januari 2021 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9577202)
Humor is een bizar gegeven.
Het ergst van allemaal, zijn die mensen die vooral zichzelf grappig vinden. Ben Crabbe is zo een voorbeeld.

De panels op VTM moeten zeker niet onderdoen.
Pure brol, en vooral zeer goedkope TV.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be