![]() |
Deursloten afschaffen
Als iedereen zich aan de regels zou houden, zouden we geen deursloten meer nodig zijn. Je blijft gewoon van iemand anders deur af. Dat is de regel. Maar ja, er zijn er altijd die de regels aan hun laars moeten lappen. Onbegrijpelijk. Hoe lang moeten we nog met deursloten op onze deuren leven?
|
Ik kan me nog wel herinneren, als kind opgroeide in de 80er jaren (zucht, nostalgie) hoe we de voordeur gewoon openlieten op een kier in de zomermaanden. Geen inbraak of zo, niets. Toen kon dat nog. Uitzonderingen daar gelaten. Moet je nu doen en uw woning zit meteen vol met vreemd gespuis.
|
Citaat:
Als iedereen zich aan de regels zou houden, dan hadden we geen leger, geen politieagenten, geen gevangenissen, geen autosleutels, geen ... meer nodig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
In een ideale samenleving hebben we ook geen politici nodig...
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeg toch eens waar het op staat. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar de tronies van de deelnemers van de betoging "ditisnietmijnregering.be" doet mij vermoeden dat je die best ook buiten houd. |
Citaat:
|
Een paar jaar geleden deden we op een hete zomerdag een wandeling in de buurt van de abdij van Maredsous.
In het dorpje Maredred kwamen we voorbij en in het centrum stonden zo goed als alle voordeuren wagenwijd open zonder dat er iemand te zien was. Dat zou je bij ons in Aalst of omstreken ook eens moeten proberen. Als ik nu vandaag achteraan in onze tuin wat ga werken doe ik zelfs de achterdeur als vast.... |
Ik heb nog heel even de tijd gekend van de "sleutel onder de mat", toen ik naar de Lagere School ging. Héél lang geleden dus.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
OK , de tekst gaat over iets anders , maar 't is de titel die het'em doet ;-) https://media.s-bol.com/gJJ1XrgGN33Y/550x329.jpg 8-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be