Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Festivals (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257038)

fred vanhove 15 januari 2021 08:05

Festivals

Zal leuk worden als er al festivals komen deze zomer. Eerst aanschuiven om je vaccinatie bewijs te tonen. Dan gaan aanschuiven voor een sneltest. En dan gaan aanschuiven en u laten besnuffelen door wat hondjes om te kijken of je soms geen jointje of een XTC pilletje bij hebt.

Dan mag je aanschuiven om 5 euro te betalen een vettige hamburger....met wat geluk misschien een lauw pintje in een plastiek potteke voor de luttele prijs van 4 euro.

Wat ben ik blij nog te hebben kunnen genieten van de festivals van vrijheid en blijheid.

https://www.demorgen.be/tv-cultuur/k...omen~b81b0ffd/

reservespeler 15 januari 2021 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9576131)
Zal leuk worden als er al festivals komen deze zomer. Eerst aanschuiven om je vaccinatie bewijs te tonen. Dan gaan aanschuiven voor een sneltest. En dan gaan aanschuiven en u laten besnuffelen door wat hondjes om te kijken of je soms geen jointje of een XTC pilletje bij hebt.

Dan mag je aanschuiven om 5 euro te betalen een vettige hamburger....met wat geluk misschien een lauw pintje in een plastiek potteke voor de luttele prijs van 4 euro.

Wat ben ik blij nog te hebben kunnen genieten van de festivals van vrijheid en blijheid.

Je vergeet je rugzak te laten controleren op bommen of ... en zeker zo voornaam, op het feit dat je geen echte Vlaamse leeuwenvlag bij hebt. Je weet wel, zo'n geel -zwarte.

Het Verzet 15 januari 2021 08:59

Citaat:

Inderdaad.
Ik kijk er alvast naar uit!

Rudy 16 januari 2021 15:50

Citaat:

Zal leuk worden als er al festivals komen deze zomer. Eerst aanschuiven om je vaccinatie bewijs te tonen.

Wat zou de meerwaarde kunnen zijn van een bewijs van vaccinatie.
De jongeren zullen in de zomer sowieso nog niet gevaccineerd zijn wegens minder kwetsbaar.
De ouderen, welja, dat we ons verantwoordelijkheid opnemen, zou je kunnen stellen.
Er zijn gewoonweg nog te veel vraagtekens.
Ik zou het onderwerp uitbreiden naar de volledige cultuursector.

Zipper 16 januari 2021 16:26

Citaat:

Ik zou er mijn boontjes niet op te week leggen. Ook niet op het EK of OS met publiek.

fred vanhove 16 januari 2021 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9576168)
Inderdaad.
Ik kijk er alvast naar uit!

Je moet wel. Veel alternatieven zijn er niet.

Rudy 16 januari 2021 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9577800)
Je moet wel. Veel alternatieven zijn er niet.

Beetje empathie voor de jeugd van jeden mag wel he Fred.
Ik ben een en al begrip en oor.

CUFI 16 januari 2021 19:48

En mensen die wegens gezondheidsredenen niet kunnen vaccineren? Die moeten hun festival en al het andere opgeven?

jad°relen°ir 16 januari 2021 20:10

Lange wachtrijen, duurdere inkomtickets en een samenleving met nog wat meer apartheid-ideeën als vroeger. Het moet zijn dat de mensen het zo willen, anders zou er wel wat meer opstand komen tegen al dat gemaatregel. Of de massa heeft nog steeds niet door tot wat het leidt, dat kan ook; maar tegen dat ze dan toch hun ogen open hebben, is het ook te laat natuurlijk.. :lol:

Trouwens, het heeft zich al voorgedaan bij de reizigers afgelopen vakantie.. beetje langer wachten in de luchthaven omdat er wat formuliertjes moesten worden ingevuld; en ja hoor, dat neemt iedereen er graag bij.. dolblij dat ze nog op vakantie zijn mogen gaan. Hier en daar moppert er ene, maar doet al bij al toch maar mooi mee met de rest.

In ieder geval, maak u geen illusies, deze zomer gaan er nog geen festivals zijn.
Hoewel, rimpelrock.. dat lijkt me nog kunnen :-D

jad°relen°ir 16 januari 2021 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9577917)
En mensen die wegens gezondheidsredenen niet kunnen vaccineren? Die moeten hun festival en al het andere opgeven?

Euh ja.
Die hebben dat afgelopen jaar toch allemaal al opgegeven..?
Nog een jaartje extra is toch geen moeite zeker?

't Is voor ons aller welzijn hé.. :lol:

CUFI 16 januari 2021 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 9577950)
Euh ja.
Die hebben dat afgelopen jaar toch allemaal al opgegeven..?
Nog een jaartje extra is toch geen moeite zeker?

't Is voor ons aller welzijn hé.. :lol:

En op termijn? Stel, 80% van de wereldbevolking is gevaccineerd en men vraagt een vaccinatiebewijs om te reizen. Worden mensen die niet kunnen vaccineren wegens allergische achtergrond dan geweigerd op het vliegtuig te stappen?

jad°relen°ir 16 januari 2021 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9577962)
En op termijn? Stel, 80% van de wereldbevolking is gevaccineerd en men vraagt een vaccinatiebewijs om te reizen. Worden mensen die niet kunnen vaccineren wegens allergische achtergrond dan geweigerd op het vliegtuig te stappen?

Wie weet wat de toekomst brengt....? ;-)

CUFI 16 januari 2021 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 9577974)
Wie weet wat de toekomst brengt....? ;-)

We zien de bui toch reeds hangen? Mensen denken dat het na vaccinaties zal beteren, maar dat is het begin van een erger bewind voor zij die niet willen vaccineren.
We hebben daar geen helderziendheid voor nodig maar Q’s :)

Rudy 16 januari 2021 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9577917)

Niet kunnen vaccineren, of niet kunnen gevaccineerd worden ?

Rudy 16 januari 2021 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9577962)

Bewijs van allergische reactie tegen vaccinatie.
Weet je, we zoeken het veel te ver.
Houd het gewoonweg wat eenvoudig.

CUFI 16 januari 2021 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9578028)
Bewijs van allergische reactie tegen vaccinatie.
Weet je, we zoeken het veel te ver.
Houd het gewoonweg wat eenvoudig.

Het is eenvoudig. Deze vaccins wekken anafylactische reacties op. Iemand allergisch aan bijen bv doet aan Russian roulette met zulk vaccin.
Simpel als dat.

Rudy 16 januari 2021 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9578032)
Het is eenvoudig. Deze vaccins wekken anafylactische reacties op. Iemand allergisch aan bijen bv doet aan Russian roulette met zulk vaccin.
Simpel als dat.

:-)
Is dat geen fake news ?

CUFI 16 januari 2021 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9578063)
:-)
Is dat geen fake news ?

Neen, dat noemen we geïnformeerd zijn.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201209_96516209

Rudy 16 januari 2021 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9578066)
Neen, dat noemen we geïnformeerd zijn.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201209_96516209

Goed. Artikel gelezen.
En uit wat bestaan die allergische reacties.
Vroeger mocht ik na mijn spuit een dag in mijn bed blijven liggen, ziek, koorts, en ik had het liefst dat iedereen mij dan gerust liet.
Wat zijn uiteindelijk die recaties, gevolgen. Ga je er dood van ?

CUFI 16 januari 2021 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9578073)
Goed. Artikel gelezen.
En uit wat bestaan die allergische reacties.
Vroeger mocht ik na mijn spuit een dag in mijn bed blijven liggen, ziek, koorts, en ik had het liefst dat iedereen mij dan gerust liet.
Wat zijn uiteindelijk die recaties, gevolgen. Ga je er dood van ?

Uiteraard. Er sterven al mensen bij de traditionele vaccins en er sterven veel meer mensen bij deze mRNA vaccins.
Dat de volksgezondheid deze vaccins niet terug roept is zeer verontrustend te noemen. Maar daar het liberalen zijn verschiet ik er niet van. Babymoordenaars geven ook niet om andere mensen.

Anafylaxie is een ernstige allergische reactie, die snel kan evolueren naar een levensbedreigende situatie. Een anafylactische reactie komt vaker voor bij mensen met een gekende allergie.

Oorzaken

Verschillende zaken kunnen een anafylactische reactie uitlokken:

bepaalde voedingsmiddelen (noten, vis, schaaldieren, fruit);
geneesmiddelen (antibiotica, ontstekingsremmers);
vaccins;
insectenbeten en -steken;
contraststof bij bestraling (radiografie);
een bloedtransfusie;
natuurlijk rubber (latex);
een combinatie van lichaamsbeweging en bijv. tarwe eten.

https://www.gezondheidenwetenschap.b...nen/anafylaxie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be