![]() |
Is geheugenverlies bij een hersenschudding frequent?
Citaat:
Gelooft die moeder dat echt? Kunnen we dit nog journalisme noemen? Anders zijn de gazetten zo snel met verdachtmakingen, maar hier wordt alles gewoon klakkeloos overgenomen. |
Citaat:
Meestal is dit ook maar tijdelijk of voor bepaalde gebeurtenissen. https://www.encyclo.nl/begrip/amnesie amnesie Amnesie is het verlies van geheugen. Dit komt voor bij hersenbeschadiging (hersenschudding), bijvoorbeeld na een ongeval, maar soms ook na langdurige narcose of een elektroshockkuur bij ernstige depressie. Meestal bestaat er een zogeheten retrograde amnesie: men kan zich de gebeurtenissen vlak voor en tijdens een ongeval niet meer herinneren. |
Citaat:
Maar ook het nieuwsblad durft de waarheid niet te schrijven, in plaats van de feiten te vermelden "de jongen BEWEERT zich niets te herinneren" wordt dat gepromoveerd tot een volwaardig feit. |
Citaat:
Maar het kan ook dat iemand die geen geheugenverlies heeft, liegt. Ik bedoel, het is gemakkelijk om niet te moeten antwoorden op lastige vragen van de politie. |
Citaat:
Daar zijn technieken voor. |
Citaat:
Zelfs als ge geen goede leugenaar zijt, kunt ge ook zeggen "Ik wens geen verdere verklaringen af te leggen" en zwijgen, welke techniek gaan ze dan toepassen? |
Heel eerlijk heb ik ook mijn bedenkingen bij het verhaal. Als die jongen de wagen van zijn vader nam, dan lijkt me de kans dat hij zelf ook aan het stuur zat heel groot. Ik kan me niet voorstellen dat iemand de wagen van zijn ouders neemt; en er dan een ander laat mee rijden. Het verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik dacht dat dit niet de discussie was. Ik dacht dat de discussie was of een (tijdelijke) amnesie mogelijk was na een ongeval. In elk geval is de titel verkeerd als het om dit specifiek geval gaat. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar gebruik dan de juiste draadtitel hé. |
Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk moest er dan geen draad voor opgestart worden. Als je het artikel leest, weet je dat er in dit geval geen amnesie is. |
Citaat:
|
Ik heb ooit een zware echte hersenschudding gehad maar zonder geheugenverlies.
|
Is geheugenverlies bij een hersenschudding frequent?
Als ge vergeten zijt dat ge ’n hersenschudding gehad hebt, dan wel.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be