Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Vaccins beschermen amper of niet. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257166)

fred vanhove 20 januari 2021 10:55

Vaccins beschermen amper of niet.

Ik had het wel al wat verwacht. Die vaccins gaan alleen dienen om de Farma bonzen nog wat rijker te maken. Ze zullen amper beschermen. Ook in Israël blijven de besmettingen oplopen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210120_93116574

patrickve 20 januari 2021 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9581801)
Ik had het wel al wat verwacht. Die vaccins gaan alleen dienen om de Farma bonzen nog wat rijker te maken. Ze zullen amper beschermen. Ook in Israël blijven de besmettingen oplopen.

Ten eerste, het is niet 1 weekje na uw eerste spuit dat je totaal immuun bent. Ten tweede, het is niet omdat je gevaccineerd bent dat je niet drager van het viru kan zijn.

Wat van belang is, is om na te gaan hoeveel zwaar zieken en doden er zullen vallen.

Echter, als men NU een grote besmetting vaststelt, dan is die waarschijnlijk simultaan gebeurd met de vaccinatie campagne... :-D

Henri1 20 januari 2021 11:02

Citaat:

Inderdaad, te kort door de bocht.

Het vaccin werkt pas optimaal een 2-tal weken na de tweede prik. Zover zijn we dus nog niet.

fred vanhove 20 januari 2021 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9581810)
Inderdaad, te kort door de bocht.

Het vaccin werkt pas optimaal een 2-tal weken na de tweede prik. Zover zijn we dus nog niet.

Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik begin er minder en minder in te geloven. En ik heb de indruk dat de virologen er ook ernstige twijfels bij hebben.

Ik lees te veel dat we er nooit meer zullen vanaf geraken.....Ooit misschien wel maar dat zal dan waarschijnlijk niet voor 2027 zijn .

Jan Janssen 20 januari 2021 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9581843)
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik begin er minder en minder in te geloven. En ik heb de indruk dat de virologen er ook ernstige twijfels bij hebben.

Ik lees te veel dat we er nooit meer zullen vanaf geraken.....Ooit misschien wel maar dat zal dan waarschijnlijk niet voor 2027 zijn .

Ik heb meer vertrouwen in het vaccin van Johnson & Johnson.

fred vanhove 20 januari 2021 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9581809)
Ten eerste, het is niet 1 weekje na uw eerste spuit dat je totaal immuun bent. Ten tweede, het is niet omdat je gevaccineerd bent dat je niet drager van het viru kan zijn.

Wat van belang is, is om na te gaan hoeveel zwaar zieken en doden er zullen vallen.

Echter, als men NU een grote besmetting vaststelt, dan is die waarschijnlijk simultaan gebeurd met de vaccinatie campagne... :-D

Er zouden er toch al een paar zwaar ziek zijn. Dus neen ik geloof niet in die vaccins.

fred vanhove 20 januari 2021 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9581845)
Ik heb meer vertrouwen in het vaccin van Johnson & Johnson.

Wel ik in feite ook. Die nemen blijkbaar ook meer hun tijd.

denkimi 20 januari 2021 11:29

Citaat:

De dag dat we collectief beslissen dat we er vanaf zijn zijn we er gewoon vanaf he.

Jan Janssen 20 januari 2021 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9581847)
Wel ik in feite ook. Die nemen blijkbaar ook meer hun tijd.

Die test personen zijn in Juli al ingespoten. Al de tijd erna is voor de studie. Er is dus niks meer verandert aan het vaccin zelf sindsdien. Ik snap wel niet waarom de studie daar veel meer tijd in beslag neemt dan Pfizer.

morte-vivante 20 januari 2021 11:33

Citaat:

natuurlijk gaat covid19 endemisch worden, zoals alle andere coronavirussen. De vraag is dan ook waar wij, als maatschappij, de lijn gaan trekken, en zeggen voila, dit is het, business as usual vanaf nu

patrickve 20 januari 2021 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9581865)
natuurlijk gaat covid19 endemisch worden, zoals alle andere coronavirussen. De vraag is dan ook waar wij, als maatschappij, de lijn gaan trekken, en zeggen voila, dit is het, business as usual vanaf nu

Dat wordt hoe langer hoe moeilijker. Hoe meer je het kot kapot geklopt hebt omdat er muizen rondlopen, hoe moeilijker het is om te zeggen nadien "we zullen maar met de muizen leven he". Dat kan pas na het instorten van het systeem dat op muizen klopt.

Tavek 20 januari 2021 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9581809)

De vraagn die ik mij ook stel. Die wachtrijen zijn dat geen potentiele infectiehaarden ?

patrickve 20 januari 2021 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9581872)
De vraagn die ik mij ook stel. Die wachtrijen zijn dat geen potentiele infectiehaarden ?

Het is in elk geval een manier om "dubbel" te vaccineren: U een vaccin zetten en U besmetten tegelijkertijd. Misschien dat het vaccin genoeg werkt om er niet zwaar ziek van te worden, en je hebt tevens een veel bredere anti lichamen basis ! :lol:

fred vanhove 20 januari 2021 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9581864)
Die test personen zijn in Juli al ingespoten. Al de tijd erna is voor de studie. Er is dus niks meer verandert aan het vaccin zelf sindsdien. Ik snap wel niet waarom de studie daar veel meer tijd in beslag neemt dan Pfizer.

Dat zal wel een reden hebben. En misschien een hele goede.

fred vanhove 20 januari 2021 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9581862)
De dag dat we collectief beslissen dat we er vanaf zijn zijn we er gewoon vanaf he.

Nog terugdraaien wat we (de ganse wereld) een jaar geleden zijn begonnen zal niet meer lukken. Die trein kan je niet meer stoppen. Misschien zal hij beginnen afremmen in 2027.

fred vanhove 20 januari 2021 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9581872)

Als we iedere persoon op afspraak moeten vaccineren in een afgesloten ruimte zijn we in 2087 nog niet rond.

kojak 20 januari 2021 12:09

Citaat:

De uitbrak is begonnen net na de eerste inenting wat er op wijst dat het virus al aanwezig was vóór de vaccinatie.

Het was ook nog maar de eerste spuit en het vaccin werkt pas optimaal een 10 dagen na de tweede spuit.

Maw, de titel van je draad is een voorbarige conclusie.

Oma 20 januari 2021 12:23

Mag ik vragen aan de voorstanders van vaccinatie welk nut zij zien in eender welk vaccin, een preventiemiddel tegen een ziekte waardoor een gezond mens het risico loopt om nét ziek te worden door dat vaccin of/en de onbekende nevenwerkingen?
Je bent gezond en je wordt dan ziek door een preventiemiddel dat je zou moeten beschermen tegen die ziekte...huh?
Logica? :roll:

Het griepvaccin is meteen het geschikte voorbeeld: je kunt nog griep krijgen na de griepprik. Wat is dan het nut van de preventieve griepprik die je zou moeten beschermen tegen griep?
Dan loop je net het risico als gezonde mens om ziek te worden.
En als je dan beweert dat de vectorenvaccins, zoals tot nog toe, beperkte immuniteit moeten opwekken door het afweersysteem te triggeren voor de opbouw van antilichamen door het verzwakte virus in het vaccin, dan kun je stellen dat je zo nét besmet wordt met het virus waartegen je het vaccin krijgt?
Het nut van preventie is dan nihil...je neemt ook geen pijnstiller voor een pijn die mogelijk, ooit en misschien nooit zal komen...? 8O

Geen wetenschapper in de hele wereld heeft de veiligheid en werking van eender welk vaccin ooit al kunnen bewijzen met wetenschappelijke feiten, nog nooit.

En met dit nieuwe soort mRNA vaccins, zoals het pfizer vaccin, wordt nog een stap verder gegaan: het verandert het menselijk DNA, het is nog nooit gebruikt op de mens en is dus in wezen experimentele, genetische manipulatie waarvan de gevolgen en nevenwerkingen totaal onbekend zijn.
De hele wereldbevolking wordt zo proefkonijn voor de farmaceutica die er ook nog miljardenwinsten mee maken terwijl ze elke aansprakelijkheid voor de hun onbekende nevenwerkingen bij het vrijwillige proefkonijn leggen.
Eigen risico en dus eigen schuld, dikke bult.
En dat enkel om onnodige, onwéttige (controle!)maatregelen te kunnen opheffen en terug het normale leven te mógen hervatten?
Onwettig omdat nog geen énkele regering de medische noodzaak voor deze noodmaatregelen, bedoeld voor dodelijke bedreigingen zoals ebola, nog heeft bewezen met wetenschappelijke feiten. Dat maakt deze maatregelen niet enkel buitenproportioneel maar zelfs onwettig. :evil:

Bovendien heeft de staat noch de bevoegdheid noch het récht om zich te bemoeien met de persoonlijke levenssfeer van de individuele burgers, er wordt inbreuk gepleegd op de grondwettelijke- en ménsenrechten van zelfbeschikking van burgers over hun eigen gezondheid en lichaam met gedwongen vaccinatie door uitsluiting van de maatschappij zoals nu al met een aangekondigde vaccinatiepas om nog met het vliegtuig te kunnen reizen!
Wetgevers worden verkozen om het maatschappelijk leven in goede banen te leiden en te BESTUREN en tot die taak behoort niet de burgers op te leggen welke vaccins/medicijnen ze zouden moeten nemen, die beslissing hoort enkel en alleen aan élk individu zelf. :x

reservespeler 20 januari 2021 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9581889)
Als we iedere persoon op afspraak moeten vaccineren in een afgesloten ruimte zijn we in 2087 nog niet rond.

Gewoon een winkelkar nemen.

fred vanhove 20 januari 2021 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9581923)
De uitbrak is begonnen net na de eerste inenting wat er op wijst dat het virus al aanwezig was vóór de vaccinatie.

Het was ook nog maar de eerste spuit en het vaccin werkt pas optimaal een 10 dagen na de tweede spuit.

Maw, de titel van je draad is een voorbarige conclusie.

En toch heb ik de indruk dat alle hoop stilaan aan het wegzinken is.....bij de bevolking en bij de wetenschap.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be