![]() |
Pippi Langkous krijgt een waarschuwing voor racisme
In Gent zijn ze nu wel helemaal zot geworden !
Hoeveel boeken en strips gaan nog volgen? https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210122_95478493 Citaat:
|
De boeken van Pipi op de lijst van te verbranden boeken zetten.
Het moest verboden zijn dat de onschuldige kinderen Pipi kunnen lezen. Dan hebben we het trouwens nog niet over Slet Pipi, die in haar jarretellen de jongens het hoofd helemaal op hol brengt. |
Mooi zo, het feminisme moet kapot. :silly:
Ik vraag me echt af hoe weinig van de kolonisten hier nog achter staan. Enkel zieke 'linksen' blijven verder gaan. De fundamentalistische moslimkolonisten die lachen zich een breuk. |
Citaat:
|
Als kind heb ik daar naar gekeken.
Niet één keer dacht ik aan racisme. Niet één keer legde ik nog maar het verband met ondergeschiktheid tussen rassen onderling. Dat was toen gewoon een mooie kinderfilm, vol avontuur. Laten we (als we dan toch correct willen doen) de gehele afdeling religie voorzien van labels. Want wat in die boeken, als zijnde non-fictie staat geschreven, ... |
Zotte mensen in dat paars-groene stadsbestuur daar.
|
Citaat:
|
Lang leve de politieke correctheid :-D
Hiep hiep hoera :lol: |
Het correcte stadje aan de Leie met zotte burgemeester Mathias de Waakzame.
|
Citaat:
|
"allah" en "mohammed" zullen tevreden zijn.
|
Citaat:
Daar staan nochtans andere en meer punten in die veel meer een waarschuwing verdienen dan de inhoud van een kinderboekje. |
Het is normaal dat (kinder-) boeken aangepast worden aan de wijzigende gebruiken en normen. Zij kunnen dat ook niet in een historisch perspectief zien.
Ik zou daar echter geen drama’s van maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor kinderboeken ligt dat anders. Die lezen geen boeken uit literair en historisch perspectief. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom wil jij nu eigenlijk persé het woord ‘neger’ in kinderboeken blijven behouden? Wat is de achterliggende reden? |
Citaat:
Des te erger is die censuur wanneer je beseft dat zelfs de sensors weten dat Lindgren niets racistisch bedoelde. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be