Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Opvoedkundige wordt zelf veroordeeld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257337)

Blue Sky 29 januari 2021 09:25

Opvoedkundige wordt zelf veroordeeld

De wereld op zijn kop!

Citaat:

De man was omstreeks middernacht een wandeling aan het maken langs de Vaart toen hij achter zich een auto-egoïst hoorde. Hij sprak de chauffeur aan en wees hem erop dat wagens er niet mochten rijden. Ondertussen filmde hij het hele gesprek. “Wat is uw probleem eigenlijk”, repliceerde de chauffeur van de wagen. Hierop deelde de voetganger door de ruit van de wagen een vuistslag uit aan de bestuurder, die meteen de politie belde. “Hij hoorde hier niet thuis en dat heb ik hem duidelijk gezegd”,
https://www.hln.be/kampenhout/voetga...stel~aea2dc5b/

Skobelev 29 januari 2021 09:39

Ook al maakt de andere een overtreding, voor u is dat normaal dat je meteen een vuistslag geeft aan de overtreder? Iedereen would be flik? Hij voelde zich bedreigd door iemand die nog in zijn wagen zit?
't Was trouwens de eerste keer niet dat hij "het recht" in eigen handen neemt:
Omdat het strafregister van de man al negen pagina’s telt, besloot het parket hem te dagvaarden. Bovendien vond in 2019 al een gelijkaardig incident plaats. Hierbij sloeg de man een buschauffeur die fout geparkeerd stond.

Voor een tijdje opsluiten tot hij voldoende afgekoeld is.

Blue Sky 29 januari 2021 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9590723)
Ook al maakt de andere een overtreding, voor u is dat normaal dat je meteen een vuistslag geeft aan de overtreder? Iedereen would be flik? Hij voelde zich bedreigd door iemand die nog in zijn wagen zit?
Omdat het strafregister van de man al negen pagina’s telt, besloot het parket hem te dagvaarden. Bovendien vond in 2019 al een gelijkaardig incident plaats. Hierbij sloeg de man een buschauffeur die fout geparkeerd stond.

"Wie niet horen wil, moet voelen". Een en ander is ook het gevolg van het feit dat overheden en justitie niets of onvoldoende doen tegen dergelijke zaken waardoor mensen bijna gedwongen worden het recht wel in eigen handen te nemen.

Zie ook de burgerwachten bij recente betogingen.

quercus 29 januari 2021 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9590708)

:lol::lol::lol:

Zoals ze het in ‘t West-Vlaams zeggen: e dok in je muelle!

Skobelev 29 januari 2021 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9590730)
"Wie niet horen wil, moet voelen". Een en ander is ook het gevolg van het feit dat overheden en justitie niets of onvoldoende doen tegen dergelijke zaken waardoor mensen bijna gedwongen worden het recht wel in eigen handen te nemen.

Met andere woorden, jij eigent u het recht toe iemand fysiek te belagen indien die zich niet aan een of andere wet weet te houden.
Als er iemand in overtreding in uw weg staat is het voor u normaal om die een mot op zijn bakkes te geven? Heb je een agressie probleem dat je beter zou laten behandelen?
Waar zitten de verdedigers van de rechtsstaat?

quercus 29 januari 2021 10:24

Citaat:

Strafblad van negen bladzijden! Die kerel heeft dus een abonnement... :mrgreen:

Xenophon 29 januari 2021 10:30

Citaat:

Dat het geen flik is was duidelijk, anders stond er nu geschreven dat de wagen op hem wilde inrijden.

Skobelev 29 januari 2021 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9590762)
Strafblad van negen bladzijden! Die kerel heeft dus een abonnement... :mrgreen:

Een gevaar voor de maatschappij.
The guy has an anger problem. Lock him up. ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=X9jXnZS3ouU

Blue Sky 29 januari 2021 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9590776)

Het is gewoon een opvoedkundige tik. Net zoals kinderen op school vroeger een
tik kregen als ze stout waren. Of thuis van vader wanneer ze weer iets hadden uitgestoken.

Ik vraag me af of de rechter ook de chauffeur een boete heeft gegeven gezien die daar niet mocht rijden.

Libro 29 januari 2021 10:56

Citaat:

Wat wil je met opvoedkundigen: die denken dat de evenaar door hun gat loopt en dat ze alle wijsheid in pacht hebben. Ik zou dit specifiek exemplaar eens aan een grondige psychologische evaluatie onderwerpen want die man heeft duidelijk last van grootheidswaanzin.

Libro 29 januari 2021 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9590776)

Het lijkt mij zo'n extremistische groene. Waarschijnlijk heeft hij ook een fiche bij de Staatsveiligheid.

Dadeemelee 29 januari 2021 10:57

Citaat:

Er zijn er hier veel van een ander gedacht. ;-)

https://forum.politics.be/showthread...257251&page=12

Skobelev 29 januari 2021 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9590814)
Er zijn er hier veel van een ander gedacht. ;-)

https://forum.politics.be/showthread...257251&page=12

Er is nog een hemelsbreed verschil tussen iemand een muilpeer geven omdat hij daar niet mag rijden of verkeerd geparkeerd staat en geeld gebruiken om uw bezittingen beschermen. Dat laatste keur ik wel goed.

Het Verzet 29 januari 2021 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9590730)

Inderdaad, ik heb deze ochtend dan ook een fietser in de beek gereden die ik voor de zoveelste keer zonder licht zag.
Blijkbaar was roepen door mijn venster niet genoeg.

Blue Sky 29 januari 2021 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9590886)
Inderdaad, ik heb deze ochtend dan ook een fietser in de beek gereden die ik voor de zoveelste keer zonder licht zag.
Blijkbaar was roepen door mijn venster niet genoeg.

Dat, mijn best, is uiteraard geen "pedagogisch tik" meer, maar kan eerder als poging tot moord gecatalogeerd worden.

Het Verzet 29 januari 2021 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9590921)
Dat, mijn best, is uiteraard geen "pedagogisch tik" meer, maar kan eerder als poging tot moord gecatalogeerd worden.

Kan zijn, maar net zoals jij een vuistslag vindt kunnen, vind ik dit ook kunnen.
Ik rijd ze ook niet vollenbak aan hoor, gewoon naast rijden en dan ietwat opzij gaan.
Ik wil ook geen schade aan mijn wagen hé.

Blue Sky 29 januari 2021 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9590977)
Kan zijn, maar net zoals jij een vuistslag vindt kunnen, vind ik dit ook kunnen.
Ik rijd ze ook niet vollenbak aan hoor, gewoon naast rijden en dan ietwat opzij gaan.
Ik wil ook geen schade aan mijn wagen hé.

Als je van een fiets valt, dan heeft dat al snel zware gevolgen of je daar nu hard of zacht tegen rijdt. Als die bijvoorbeeld op zijn hoofd valt, dan kan dan de dood tot gevolg hebben.

Als je iemand op zijn neus klopt, dan breek je gewoon zijn neus en volgt er een bloed fontijntje. Pijnlijk en vooral heel vervelend, kwestie van de persoon in kwestie de les nog goed te laten herinneren.

Het Verzet 29 januari 2021 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9590999)
Als je van een fiets valt, dan heeft dat al snel zware gevolgen of je daar nu hard of zacht tegen rijdt. Als die bijvoorbeeld op zijn hoofd valt, dan kan dan de dood tot gevolg hebben.

In dat geval gaat die ook niet meer zonder licht rijden, dus da's even goed.

Rudy 1 februari 2021 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9590757)
:lol::lol::lol:

Zoals ze het in ‘t West-Vlaams zeggen: e dok in je muelle!

"a toek op je tote"

Een beetje last van de coronamaatregelen.
Met een beetje geluk kan dat tellen als verzachtende omstandigheid.

Elio di Supo 1 februari 2021 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9590708)

Wat een lul zeg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be