Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Drie Brusselse agenten onder aanhoudingsbevel voor verkrachting en voyeurisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257444)

Travis Bickle 3 februari 2021 22:40

Drie Brusselse agenten onder aanhoudingsbevel voor verkrachting en voyeurisme

Bron

Uit het artikel

Citaat:

De vijf leden van de verkeersbrigade van de politiezone Brussel Hoofdstad/Elsene werden dinsdag opgepakt door Algemene Inspectie en de dienst Interne Zaken, op vraag van het parket van Luik. Bij dat parket loopt immers al enige tijd een gerechtelijk onderzoek over feiten van verkrachting, waarbij er sprake zou zijn van meerdere slachtoffers.

Twee van de vijf opgepakte agenten werden dinsdag na hun verhoor vrijgelaten, de andere drie, die allemaal in het Luikse wonen, verschenen vandaag in de loop van de dag voor de onderzoeksrechter. Na afloop van hun verhoor heeft die beslist de drie onder aanhoudingsbevel te plaatsen. De drie moeten nu binnen de vijf dagen voor de Luikse raadkamer verschijnen.

Het zou gaan om jonge politiemannen, die nog niet lang voor de Brusselse politie werken.

Hoe kan zoiets eigenlijk bestaan? Hoe vinden die agenten elkaar? Je moet toch al heel zeker zijn van die andere collega (dat hij dezelfde crapuleuse intenties heeft) alvorens je hier mee begint; of dit zelfs maar ter sprake brengt.

In het artikel staat dat de agenten nog niet lang voor de Brusselse politie werkten. Dan moeten die elkaar toch reeds gekend hebben?

lamenielachen 4 februari 2021 02:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9595772)
Bron

Uit het artikel

Hoe kan zoiets eigenlijk bestaan? Hoe vinden die agenten elkaar? Je moet toch al heel zeker zijn van die andere collega (dat hij dezelfde crapuleuse intenties heeft) alvorens je hier mee begint; of dit zelfs maar ter sprake brengt.

In het artikel staat dat de agenten nog niet lang voor de Brusselse politie werkten. Dan moeten die elkaar toch reeds gekend hebben?

Bij de politie is de Omerta een regel, wie uit de biecht klapt trekt het daar niet lang.
Dat er bij de politie ook van alles zit is een openbaar geheim maar zonder gaat het helemaal niet.
Beter screenen en dan vooral de leiding zodat die de boel in de gaten kunnen houden en optreden.

Vlad 4 februari 2021 06:29

Laatst was er toch een studente die ging aanklacht doen wegens aanranding bij de Brusselse politie en die in de cel werd gestoken alsof ze de beklaagde was. Ik vind er geen bron meer van terug.

kelt 4 februari 2021 06:37

Ik begin het ongemakkelijke gevoel te hebben dat er,zoals zowat 30 jaar geleden toen de Rijkswacht uitgeschud werd en de politiestatuten eens hervormd werden ,het weer eens tijd is voor een grote "shake-out"....Ik vind dat overigens ook redelijk,iedere organisatie moet regelmatig eens uitgeschud worden.
We moeten gaan vrezen dat we enkel het topje van een ijsberg aan problemen vernemen.....

Vlad 4 februari 2021 06:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 9595845)
Ik begin het ongemakkelijke gevoel te hebben dat er,zoals zowat 30 jaar geleden toen de Rijkswacht uitgeschud werd en de politiestatuten eens hervormd werden ,het weer eens tijd is voor een grote "shake-out"....Ik vind dat overigens ook redelijk,iedere organisatie moet regelmatig eens uitgeschud worden.
We moeten gaan vrezen dat we enkel het topje van een ijsberg aan problemen vernemen.....

Ik heb de laatste maanden al dikwijls mensen met nostalgie over de rijkswacht horen praten, zo van ... in den tijd van de rijkswacht had dat gene waar geweest ... of ... ze zouden beter terug de rijkswacht oprichten .... meestal naar aanleiding van de BLM-rellen of andere moslimbuurt(nieuwjaars)'feesten' ... (trouwens ook door nieuwe Belgen want die vinden dat ook niet fijn vermits ze er soms mee geïdentificeerd worden of zichzelf voor een stuk met die 'jongeren' identificeren) ...

Skobelev 4 februari 2021 07:18

De flikken uw vriend.
"Beschermen en dienen" staat er op hun voertuig....

Xenophon 4 februari 2021 10:05

Geen namen? Geen initialen?

Het zullen toch geen gekleurde vrienden zijn zeker?

Walvader 4 februari 2021 10:21

De drie agenten, Kadir G., Gianluca P., en Thaddé I., pleegden hun misdaden eind 2019. De drie zouden vrouwen dronken gevoerd hebben en vervolgens met hen seks hebben gehad, zonder toestemming, terwijl ze alles filmden. Het zou gaan om verschillende feiten, gepleegd op verschillende tijdstippen. Volgens onze informatie zouden er meerdere slachtoffers zijn.

De drie mannen komen uit Luik, maar alvast twee van hen wonen inmiddels in Limburg.

Bron De Standaard

denkimi 4 februari 2021 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9595930)
Geen namen? Geen initialen?

Het zullen toch geen gekleurde vrienden zijn zeker?

We mogen natuurlijk niet te snel oordelen, maar dat is toch ook het eerste waar ik aan dacht. Het zijn van die feiten die meestal typisch gelinkt zijn aan een bepaalde cultuur en religie.

Dadeemelee 4 februari 2021 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9595772)
Bron

Uit het artikel

Onlangs waren er ook Mega Toby en Sproetje.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06...y-en-sproetje/

Er zitten overal wel rotte appels.

Skobelev 4 februari 2021 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9595966)
We mogen natuurlijk niet te snel oordelen, maar dat is toch ook het eerste waar ik aan dacht. Het zijn van die feiten die meestal typisch gelinkt zijn aan een bepaalde cultuur en religie.

Kadir, Gianluca en Thaddé zijn dan ook typisch Belgische namen....:?

Sneaky 4 februari 2021 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9596012)
Onlangs waren er ook Mega Toby en Sproetje.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06...y-en-sproetje/

Er zitten overal wel rotte appels.

Geef mensen een pet en alles eronder verschrompelt...

In dit geval hebben de religioten zich herleid tot hun basis-instinkten. Bij mega-toby was het om geld te doen. Ik zie toch wel een verschil in de manier dat de hersenen verschrompelen onder die pet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be