Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Bezoek de grootste collectie van Nazikunst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257455)

Vrijheideerst 4 februari 2021 11:20

Bezoek de grootste collectie van Nazikunst

https://www.newyorker.com/news/news-...9Ur17UmtGwIcuI

Marie van de koster 4 februari 2021 11:24

Zin in een aantal boeken die voor en tijdens de oorlog in Duitsland werden uitgegeven? Ik heb er nog massa's. Twee ga ik volgende keer met het oud papier meegeven - plaatsgebrek en gescheurde kaft.
Er zijn er wel veel bij in Gotische druk natuurlijk maar dat is geen probleem - allee, voor mij toch niet ;-)

Universalia 5 februari 2021 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9596014)
Zin in een aantal boeken die voor en tijdens de oorlog in Duitsland werden uitgegeven? Ik heb er nog massa's. Twee ga ik volgende keer met het oud papier meegeven - plaatsgebrek en gescheurde kaft.
Er zijn er wel veel bij in Gotische druk natuurlijk maar dat is geen probleem - allee, voor mij toch niet ;-)

Ik zou daar toch niet te snel met zijn, bepaalde boeken die u nog in bezit heeft zomaar bij het oude papier te zetten, misschien is er wel een verzamelaar die er ondanks de beschadigingen nog wel wat voor geeft. :-o

(stampvol cookies die the newyorker site dit even volledig terzijde zijnde)

p.s.

Hitlers künstlerisches „Werk“ soll bis zu 3000 Bilder umfasst haben

Vlad 5 februari 2021 12:07

Fakenews

De grootste nazicollectie staat bij Filip De Winter thuis. Dat weet iedereen.

Weyland 5 februari 2021 12:08

Dus Hitler in harnas op paard was echte kunst die de nazis onironisch gebruikten. De Amerikanen gebruikten dat beeld ook om Hitler belachelijk te maken tijdens de oorlog.

https://www.dailymotion.com/video/x2lf5hg

Libro 5 februari 2021 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9596014)

Toen wij ons eerste huis hadden gekocht, bleken er verschillende boekenkoffers op de zolder te zijn achtergelaten. Er stak o.a. een Nederlandse vertaling van "Mein Kampf" bij, naast de memoires van Churchill en andere boeken over de oorlog.

XenApp 5 februari 2021 13:38

Is er iets dat die gasten niet gepikt hebben op het einde van de oorlog?

vanderzapig 5 februari 2021 13:47

marie daenen 5 februari 2021 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9597050)

Kan die man er dan ook niets aan doen dat hij niet Napoleon heette...

Marie van de koster 5 februari 2021 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9596957)
Ik zou daar toch niet te snel met zijn, bepaalde boeken die u nog in bezit heeft zomaar bij het oude papier te zetten, misschien is er wel een verzamelaar die er ondanks de beschadigingen nog wel wat voor geeft. :-o

p.s.

Ik heb al enkele keren geprobeerd om Duitse boeken te verkopen op een rommelmarkt. 4 keren heb ik ermee op die markt gestaan! Precies 1 boek kreeg ik verkocht, ik was zo blij dat ik de koper nog een dun boekje gratis voor niks meegaf :lol:

Marie van de koster 5 februari 2021 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9597015)
Toen wij ons eerste huis hadden gekocht, bleken er verschillende boekenkoffers op de zolder te zijn achtergelaten. Er stak o.a. een Nederlandse vertaling van "Mein Kampf" bij, naast de memoires van Churchill en andere boeken over de oorlog.

Mijn vader had Mein Kampf, het originele boek natuurlijk. Na zijn dood was het nergens meer te vinden. Ik denk dat iemand het meegetjoept heeft!

Universalia 5 februari 2021 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9597156)
Mijn vader had Mein Kampf, het originele boek natuurlijk. Na zijn dood was het nergens meer te vinden. Ik denk dat iemand het meegetjoept heeft!

Mijn vader had die ook, leende hem eens uit aan een familielid en heeft het boek nooit meer teruggezien.

Misschien hoort het eerder thuis in de draad: Wat leest u of wat bent u aan het lezen ...

De Kunstbrigade.

kojak 5 februari 2021 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9596957)

p.s.

Klopt. In bepaalde gevallen kunnen die idd nog een mooi centje opbrengen.
Kunst is nu wel om niet naar de eerste de beste opkoper te gaan en in te gaan op zijn of haar voorstel eerste voorstel.
Beter je eerst informeren over de werkelijke waarde van dat boek.

Universalia 5 februari 2021 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9597227)
Klopt. In bepaalde gevallen kunnen die idd nog een mooi centje opbrengen.
Kunst is nu wel om niet naar de eerste de beste opkoper te gaan en in te gaan op zijn of haar voorstel eerste voorstel.
Beter je eerst informeren over de werkelijke waarde van dat boek.

Dat klopt zeker dat je u best eerst wat gaat informeren want als je dat niet doet zou je in bepaalde gevallen wel eens met een kluitje in het riet gestuurd kunnen worden en misschien is het kunstwerk dat men laat bekijken wel een
pièce unique waar men weinig wil voor geven en het eigenlijk bakken geld meer waard is.

Een goede vertrouwensrelatie met iemand door wie u het laat schatten is echt géén overdreven optie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be